וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברות ומינויים בליגות אירופה

שגיא ניר

18.6.2006 / 13:25

טומו מהוקיץ' חוזר לאמן את אולימפיה לובליאנה שהחזירה את מיליץ', רודי פרננדז פרש מהדראפט, צסק"א החתימה "ילד פלא", ועוד

שלוש שנים אחרי שעזב את הקבוצה, חוזר טומו מאהוריץ' לאמן את אולימפיה לובליאנה. המאמן בן ה-41 חתם בסוף השבוע על חוזה לשלוש שנים. לפני כשנתיים זכה מהוריץ' בגביע יול"ב עם ריטאס וילנה, וכעת הוא חוזר למועמדון בו החל את קריירת האימון שלו, כעוזר מאמן, בשנת 1992. מהוריץ' יחליף בתפקיד את זמאגו סגאדין, שחזר העונה ללובליאנה באמצע העונה והוליך אותה לזכיה בדאבל.

הרכש הראשון של לובליאנה הוא מרקו מיליץ', שחזר לקבוצה וחתם על חוזה לשנתיים. מיליץ' (29, 199), אחד השחקנים האהודים בבירה הסלובנית, שיחק בקבוצה ארבע עונות באמצע שנות ה-90 לפני שהפך לסלובני הראשון ב-NBA, ושיחק בפיניקס ופילדלפיה. ברזומה העשיר שחל מיליץ' רשומות גם סקאבוליני פזארו, רוזטו ופורטיטודו בולוניה באיטליה, ריאל מדריד בספרד ופנרבחצ'ה הטורקית.

ילד הפלא הרוסי בצסק"א, רודי פרננדז פרש מהדראפט

אלופת היורוליג, צסק"א מוסקבה, צירפה לשורותיה את אנטון פונקרשוב, הגארד הנהדר של ספרטקסנט פטרסבורג. פונקרשוב (20, 200) השתתף בשבוע שעבר במחנה הכישרונות בטרוויזו, והרשים מאוד את הסקאוטים האמריקאיים שהגדירו אותו כ"שארונאס מרצ'ולניס הבא".

פונקרשוב, שהיה חבר בנבחרת הרוסית באליפות אירופה בשנה שעברה, קלע העונה 9.9 נקודות ומסר 4.8 אסיסטים ב-32 משחקי ליגה ברוסיה, והוא מהווה חיזוק משמעותי לקו האחורי של אלופת אירופה.

* אחרי ששיחררה את מרקו פופוביץ', צירפה אפס פילזן את הרכז הטורקי סונייט ארדן. ארדן (28, 185) מגיעה מאולקר המתפרקת, בה קלע 2.6 נקודות ומסר 1.2 אסיסטים ב-13 דקות משחק ביורוליג. לפני שעלה לרמות הגבוהות, שיחק ארדן בטלקום אנקרה ודרושפאקה.

* רודי פרננדז (21, 197), הגארד המצוין של אלופת היורוקאפ חובנטוד בדאלונה, החליט להסיר את מועמדותו לדראפט 2006 ב-NBA. פרננדז, שבשבועות האחרונים צנח בתחזיות לשיפולי הסיבוב הראשון, העדיף לנצל את ההזדמנות לשחק עם קבוצתו ביורוליג. העונה הבאה תהיה האחרונה בה יוכל להתמודד בדראפט.

* שחקן אחר שמצטרף לליגה הספרדית הוא קרם טונצ'רי (27, 190), כוכבה של בשיקטאש, שחתם על חוזה לשלוש עונות בריאל מדריד.

* המאמן הסרבי אלכסנדר פטרוביץ' יאמן את העולה החדשה לליגה האיטלקית הראשונה, יורורידה סקפאטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully