וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר סיכמה עם חלוץ טורקי

אסף שקד וניר איסקוב

18.6.2006 / 21:43

איזט אקגול בן ה-23, בעל עתיד מבטיח, צפוי להגיע לבירה משרלרואה הבלגית. פרקליטו של בן יוסף מחפש עבורו קבוצה מאירופה

ראשי בית"ר ירושלים, היו"ר ולדימיר שקלאר והסקאוט דודו דהאן, הגיעו לסיכום עם קבוצת שרלרואה הבלגית על רכישתו של החלוץ הטורקי, איזט אקגול בן ה-23.

שרלרואה פירסמה הודעה רשמית ובה הודיעה על הסיכום בין שני המועדונים. הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, מוג'י באייאט, הגיב על הידיעה ואמר: "אכן חתמתי על הסכם עם היו"ר של בית"ר ירושלים, מועדון גדול בישראל, על העברתו של איזט אקגול. חוזה זה מותנה בהסכם בין השחק למועדון, והם אמורים לשבת ולדון על כך ביניהם בימים הקרובים. אנו מצידנו עשינו עסקה פיננסית טובה".

איזט אקגול נולד בן ה-23, נולד בבלגיה ומחזיק באזרחות טורקית בנוסף לאזרחותו הבלגית. מדובר בחלוץ מטרה קלאסי, בגובה 1.86 מטרים, הנחשב לסקורר מצויין בבלגיה וכשחקן בעל משחק ראש טוב. סימן ההיכר שלו הוא בעיטותיו החזקות וידוע באחוזים גבוהים בכל הנוגע למציאת המסגרת בבעיטותיו.

את הקריירה שלו החל אקגול בקבוצת סיון הקטנה משוויץ, בעונת 2001-2, ובה הופיע 8 פעמים והבקיע שער אחד. לאחר מכן עבר עונה לא מוצלחת בבוסנאספור הטורקית, ומשם המשיך לקבוצת נאמור בבלגיה בה עשה את הפריצה הגדולה, תוך שהוא מבקיע 18 שערים ב-28 הופעות, לאחר מכן נמכר לשרלרואה. בעונתו הראשונה הבקיע 9 שערים ב-27 הופעות בקבוצה. בעונה החולפת מיעט אקגול לשחק במדי שרלרואה עקב פציעה קשה במרפקו, שגרמה לו להיעדר למשך רוב העונה. כעת מקווים בבית"ר כי השחקן ימשיך את התאוששותו דווקא אצלם, שכן מדובר בשחקן שנחשב למבטיח מאוד.

בנוסף לאקגול, בשבוע שעבר התעניינה בית"ר בחלוץ לוקרן הבלגית אריסטד בנצה בן ה-21 המשחק גם בנבחרת בורקינה פאסו. בנצה הצעיר מתנשא לגובה של 1.90, ערך עד כה 6 הופעות בינלאומיות במדי נבחרתו, ובעונה שחלפה כבש 15 שערים בלוקרן והיה לשחקן הבולט בשורותיה. בארצו של בנצה יש כאלה שמשווים אותו אפילו לדדיה דרוגבה ומנבאים לו עתיד גדול, אך כפי שהדברים נראים כעת, השחקן עדיין לא קרוב כל-כך לבית"ר ירושלים, מכיוון שגם ניס ובאייר לברקוזן מנהלות עימו מו"מ.

שקלאר, שנחת הבוקר (ראשון) בארץ, אישר: "יש לנו סיכום עקרוני עם השחקן ועם הקבוצה. אקגול רוצה מאוד להגיע לישראל והביע את הסכמתו לשחק בבית"ר ירושלים. מבחינת התנאים הכלכליים, אין לנו בעיות, אבל רק מחר נקבל החלטה סופית, מכיוון שיש לנו עוד אופציות שאנחנו צריכים לבדוק". ההערכה היא ששקלאר מתכוון למגעים עם בנצה, שקרוב ללברקוזן. בשורה התחתונה, נראה שהשחקן קרוב לבית"ר ירושלים.

מחר (שני) בצהריים ייפגשו אוסי ארדילס, ולדימיר שקלאר וגיא עזורי לפגישת עבודה, בה יקבעו את כל הפרטים הטכניים לגבי העונה הבאה. בין היתר אמורים השלושה לקבוע היכן יתקיים אימון הפתיחה, שכפי הנראה ייערך בארץ, ולשוחח על חיזוק נוסף לקבוצה. נושא נוסף שיידון בנושא הוא זהות החלוץ שיצטרף לבסוף, אקגול או בנצה, כשההערכה היא כי יהיה זה הראשון, מאחר שהשני מעדיף את באייר לברקוזן.

סייעו בהכנת הידיעה: שגיא חן, שמוליק קלדרון וגילי פארן, אתר בית"ר.נט

"מה שטוב לגרשון, צריך להיות טוב גם לתומר"

פרקליטו של תומר בן יוסף, עו"ד דן חי, תר בשבועות האחרונים אחר קבוצה אירופית, שתבקש לצרף את הבלם לשורותיה.

בחוזהו של בן יוסף, החתום בבית"ר לעונה נוספת, קיים סעיף שחרור למועדון אירופי תמורת 150 אלף דולר. לאור הפערים המשמעותיים שקיימים בנוגע להארכת החוזה, בין דרישותיו של הבלם בן ה-26, הדורש בסביבות ה-400 אלף דולר, להצעתה של בית"ר, הנאמדת ב-210 אלף דולר, החליט בא כוחו לפנות לאופציה האירופית.

עו"ד חי אמר לוואלה! ספורט: "יצרתי קשר עם מספר קבוצות באירופה, בין היתר מטורקיה, רוסיה וספרד. הדברים אמנם לא נמצאים בשלב של התקדמות רצינית, אבל אני מקווה שזה יבשיל".

בהתייחסו לדרישות הכספיות של מרשו, אמר הפרקליט: "אלו סטנדרטים שבית"ר יצרה, ואם זה המצב, אז אין לנו שום ברירה אחרת. לא יכול להיות ששחקן שהזיע וירק דם עבור המועדון שנה שלמה, ירוויח רבע משחקן פחות או יותר שווה ברמתו. זה לא הגיוני ולא הגון. מה שטוב לשמעון גרשון, צריך להיות טוב גם לתומר".

בין השחקן לבית"ר שורר נתק בימים האחרונים, ולא ברור אם הוא יתייצב לאימון הפתיחה.

עדכון ראשון: 18.6.2006, 8:43
עדכון אחרון: 18.6.2006, 21:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully