וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם ממשיך להמריא

שגיא ניר

17.6.2006 / 19:48

המחנה המוצלח בטרוויזו שלח את הלפרין אל המטוס לארה"ב, בתקווה לשפר עמדות מול קבוצות ה-NBA. אליהו עשוי לפרוש. מדור שבועי

החלום להיות הישראלי הראשון ב-NBA הביא השבוע את יותם הלפרין וליאור אליהו למחנה הכישרונות האירופים בטרוויזו, איטליה. הלפרין, שבשל גמר הפלייאוף בסלובניה פיספס את מחנה טרום הדראפט באורלנדו, ואליהו שרצה לשחזר את ההצלחה האיטלקית מהשנה שעברה, התרוצצו תחת עיניהם הבוחנות של ג'נרל מנג'רס, מאמנים, סקאוטים ופרשנים מארצות הברית.

בסיכומו של דבר, נראה כי מי שהפיק תועלת רבה יותר מהמחנה היה הלפרין, שלאחר יומיים מרשימים ארז את פקלאותיו והמריא למסע אימונים בין קבוצות ה-NBA השונות. אליהו, שהמחנה בטרוויזו נועד לבחינה אחרונה של הרושם שהותיר על הסקאוטים במהלך השנה, עשוי להודיע מחר (ראשון) על הסרת מועמדות מהדראפט ולחכות להזדמנות האחרונה שלו, בשנה הבאה.

"יותם נמצא בתפר שבין מקום 28 ל-35"

האמריקאים הבינו כבר מזמן שכשרונות כדורסל קיימים גם מחוץ ל-50 המדינות שלהם. תובנה הזו, שלצידה חשש מפאדיחה נוספת נוסח ניקולוז צקיטישווילי, שנבחר במקום ה-5 בדראפט 2002 על ידי דנבר נאגטס והתגלה כפלופ גדול, הביאה כמה מן השמות הגדולים של הכדורסל האמריקאי למחנה בטרוויזו. הג'נרל מנג'ר של טורונטו ראפטורס בריאן קולנג'לו, הג'נרל מנג'ר המיועד של יוסטון רוקטס דריל מאריי, ומאמן לוס אנג'לס קליפרס מייק דאנליבי היו בין אלו שהבינו שלפני שהם הופכים את אנדראה בארניאני לדירק נוביצקי, כדאי להם לראות את השמות בעצמם, ומקרוב. רבים מהם צפו גם בבארניאני בפעולה בסדרת גמר הפלייאוף באיטליה, והופעותיו המצוינות חיזקו את ההערכה שייבחר באחד משני המקומות הראשונים בדראפט.

בטרוויזו הופיעו כמה מן המועמדים לסיבוב ראשון בדראפט הקרוב, וכן כמה מן השמות הגדולים בכדורסל האירופי בשנים הקרובות. אפילו אנטון קזרנובסקי, שהפך בשנתיים האחרונות מפוטנציאל גדול לשחקן ספסל בליגה הלאומית, קפץ לאיטליה לנסות את מזלו.

יותם הלפרין, שהיומיים בהם השתתף במחנה הספיקו לו כדי להשתלב בחמישיית הטורניר, היה מהשחקנים הבוגרים וודאי מהיותר מוכרים שכידררו על הפרקט. אחד ממשחקי האימון, בו מסר 15 אסיסטים, נתן כמה תשובות בנוגע לדילמה האמריקאית לגבי תפקודו האמיתי – רכז או קומבו גארד. "לאמריקאים היה חשוב לראות שיותם יכול לשחק בעמדה מספר 1. לא היתה מחלוקת על זה שהוא יכול לקלוע, אבל הפריע להם שהוא יותר 2 מאשר 1", סיפר סוכנו הישראלי של הלפרין, אריק קריין. "הוא היה הפוינט גארד הכי טוב במחנה".

סימן השאלה לגבי האתלטיות והאינטנסיביות של הלפרין, לא נעלם על אדמת איטליה. "למרות שמדובר בשחקן מרובה כשרונות יש הרבה חורים שהוא צריך עדיין למלא, אבל אין ספק שיש לו את התחכום והכישרון לשחק ב-NBA", כתב פרשן אמריקאי שצפה בישראלי במחנה. קריין מדגיש את חצי הכוס המלאה: "רואים אצלו דברים שאין אצל אחרים. הניסיון והביטחון שהוא צבר בשנה בלובליאנה הם יתרון עצום", אומר הסוכן, שמתפנה לתת הערכה משלו לגבי הבחירה העתידית של הלפרין. "יותם נמצא כרגע בתפר שבין מקום 28 ל-35, אבל הדברים מאוד צפופים. הוא מאוד מבוקש אצל הקבוצות במקומות 19-30, אבל כל יום הוא גורלי כי דברים משתנים מיום ליום".

ומה עם אליהו? שנה אחרי שהימם כמה מהסקאוטים הנחשבים בליגה, עבר הפורוורד מחנה שגרתי למדי, שחשף בפניהם של האמריקאים כמה מחסרונותיו. "רגשות מעורבים", תיאר זאת הסקאוט האמריקני לואיס פרננדז, בטור שכתב באתר DRAFTEXPRESS.COM. חוסר רגש בזריקה, הריכוז מתחת לסל והעמדה האמיתית בה אליהו צריך לשחק, היו רק חלק מהנושאים בהם דנו הפרשנים והסקאוטים מאחורי הקלעים. מנגד, הם גם תיארו אותו כ"שחקן חכם, שמוסר טוב יותר מכמה מהגארדים שעל הפרקט".

אליהו עצמו לא נשמע מאוכזב: "יכולתי להפגין יכולת יותר טובה, אבל בסך הכל היה קשה להתבלט כי כל אחד רצה להראות מה יש בו", סיפר השחקן על המחנה, שחשף בפני האמריקאים לראשונה כמה שמות אירופאים חדשים. "הוצאתי מזה את מה שרציתי".

ומה אומרים המספרים? אתר ESPN.COM ממקם את הלפרין במקום ה-45, בעוד אליהו ממשיך לצלול ויורד למקום ה-56. אתר DRAFTEXPRESS.COM נותן ליותם את המקום ה-43, אבל משאיר את אליהו בחוץ, בדיוק כפי שעושה אתר NBADRAFT.NET, שמשאיר מחוץ ל-60 גם את הלפרין.

עכשיו מוריסון בראש?

אתרי דראפט שונים בארצות הברית מפרסמים מדי יום הערכה של סדר הבחירה בדראפט. השבוע נציג בפניכם את עשרת הראשונים, על פי הערכתו של הישראלי יונתן גיבעוני, מאתר HOOPSHYPE.COM.


1. אדם מוריסון (21, 204) מגונזאגה, לטורונטו ראפטורס

2. טיירוס תומאס (19, 206) מ-LSU, לשיקגו בולס (דרך ניו יורק)

3. רודי גיי (19, 206) מקונטיקט, לשארלוט בובקטס

4. לה-מרכוס אולריד'ג (20, 208) מטקסס, לפורטלנד טרייל בלייזרס

5. אנדראה ברניאני (20, 211) מאיטליה, לאטלנטה הוקס

6. ברנדון רוי (21, 194) מוושינגטון, למינסוטה טימברוולבס

7. מרכוס וויליאמס (20, 186) מקונטיקט, לבוסטון סלטיקס

8. רנדי פוי (22, 190) מוילאנובה, ליוסטון רוקטס

9. פטריק או'בריאנט (20, 212) מברדלי, לגולדן סטייט ווריירס

10. שלדן וויליאמס (22, 206) מדיוק, לסיאטל סופרסוניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully