וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה הגיעה למונדיאל

17.6.2006 / 20:48

גאנה נתנה תצוגה ענקית והתעללה בצ'כיה עם 0:2 גדול. בית ה' ייסגר רק במחזור הסיום. ניצחון ראשון לאפריקה במונדיאל

נבחרת צ'כיה מדורגת במקום השני בדירוג של פיפ"א, והיא אחת הנבחרות האירופאיות הטובות בנמצא. גאנה, לעומת זאת, אמנם שיחקה מצוין נגד איטליה (והפסידה 2:0), אבל כמו כל הנבחרות האפריקאיות בטורניר סבלה מהחמצות רבותו, והסתפקה במחמאות.

אמנם גם במפגש בין צ'כיה לגאנה היו החמצות רבות של האפריקאים (וד"ש לנמני, שהלין שוב ושוב על "הנאיביות" של גאנה, בזמן שהיחידי שייצג את ישראל במונדיאל הוא ג'ון פנטסיל. על כך בהמשך), אבל לא היה ספק ולו לרגע קט מי הנבחרת הטובה מבין השתיים. כבר בפתיחה הבהירו הגנאים שהם באו לכאן כדי להעפיל לשלב הבא, כאשר ג'יאן העלה את נבחרתו ל-0:1 בדקה השנייה, והמשחק תפס קצב רצחני. המגמה הבולטת הייתה הצלות בלתי פוסקות של פטר צ'ך, ומתפרצות מהירות וקטלניות של גאנה, שעזרת חילופי מסירות, שיתוף פעולה, אתלטיות והמנהיגות של מיקאל אסיין, הביכו שוב ושוב את ההגנה של קארל ברוקנר.

בלי יאן קולר ומילאן בארוש ההתקפה הצ'כית נראתה אנמית וחסרת מחץ, אבל זה לא תירוץ אל מול השליטה של גאנה במשחק. צ'ך השאיר אותם בעניינים דקות ארוכות, וגיאן גם החטיא פנדל (67), במהלך שבו הורחק אויפלושי הצ'כי, אבל הזדמנויות טובות של צ'כיה כמעט ולא ראינו.

בדקה ה-82 הבקיע מונתרי את השני, והמאמן ברוקנר צריך להודות לאלילת המזל (ולצ'ך) שלא חזר הביתה עם שישייה. כעת גאנה יכולה להעפיל לשמינית הגמר אם רק תנצח את ארה"ב במשחק האחרון שלה, בעוד צ'כיה, שנראתה כמו נבחרת חזקה ביותר, תאלץ לחפש את הנקודות שלה מול איטליה. עכשיו ניתן כבר לפנטז על מפגש שמינית גמר גדול בין ברזיל לגאנה, שאין לה במה להתבייש מול אף נבחרת בגביע העולם הזה.

שני המבקיעים, ג'יאן ומונתרי, ספגו צהובים טיפשיים שימנעו מהם להתלבש במשחק הבא . מי שהעניק למדינת ישראל גאווה והרבה זמן מסך הוא מגן הפועל ת"א ג'ון פנטסיל, שחגג את שני השערים של נבחרתו עם דגל ישראל.

אצטדיון: ריין אנרג'י שטאדיום, קלן (48 אלף צופים)
איש המשחק מטעם פיפ"א: מיקאל אסיין
שופט: הוראסיו אליזונדו (ארגנטינה)

מחצית ראשונה

דקה 2: גול! כדור קרן של גאנה נהדף אחורה, וכדור מדוד של סטיבן אפיה חותך את כל ההגנה הצ'כית, ומשאיר את אויפאלושי מאחור. ג'יאן עוצר ומכניע את צ'ך מקצה הרחבה. 0:1 גדול. פנטסיל חגג את השער עם דגל ישראל.

דקה 10: רוזיסצקי התסמר עם נדבד מחוץ לרחבה, והאחרון בעט מ-20 מטרים למרכז השער.

דקה 14: המתפרצת גנאית יוצאת מרגליו של אפיה, שרואה את כל ההגנה הצ'כית נסוגה, ובועט מ-25 ליד הקורה.

דקה 30: נדבד שלח את פובורסקי לצד ימין של הרחבה, וזה בעט שטוח כדור שפיספס את הקורה במעט. בהתקפה הבאה ג'יאן שלח את אמואה לתוך הרחבה, אבל הסיבוב שלו היה איטי מדי, והבעיטה עלתה מעל השער.

דקה 34: חילופי מסירות צ'כיות בתוך הרחבה הגנאית. רוזיצקי בועט עם החלק החיצוני של הנעל, ההגנה בולמת.

דקה 39: עוד מתפרצת גנאית מהירה. אמואה חותך מהאגף למרכז, ומשאיר ואפיה, שבועט שטוח ליד הקורה, כשצ'ך לא ממוקם טוב.

דקה 43: פובורסקי מעביר כדור רוחב מאגף ימין, ורוזיצקי מגיע מאחור, אבל שולח את הכדור החוצה.

דקה 45: אמואה ואסיין מהתלים בהגנה הצ'כית עם חילופי מסירות קצרות, אבל הבעיטה של אסיין נבלמת ברגע האחרון.

מחצית שנייה

דקה 46 - חצי דקה מפתיחת המחצית השניה, פאבל נדבד משתלט על הכדור במרכז הרחבה וכובש, אבל הקוון מרים דגל לנבדל במסירה של פובורסקי.

דקה 52: על המתפרצות של גאנה כבר דיברנו. ג'יאן מקבל את הכדור במחצית המגרש, משאיר מגן מאחור ובועט מצוין, אבל צ'ך מתעופף כמו גדול.

דקה 56: הצ'כים יוצאים קדימה, וכדור רוחב שטוח חולף על פני כל ההגנה ומגיע לפלשין, שבועט מזווית קשה, וקינגסטון עוצר כמו גדול.

דקה 65: התקפה מבולבת של גאנה מסתיימת איכשהו בכדור עומק שמוצא את אמואה מול צ'ך 6 מטרים מהשער, אבל אויפלושי מכשיל אותו מאחור. פנדל ואדום לאויפלושי. ג'יאן מחליט לבעוט את הפנדל לפני שהשופט שורק, ורואה צהוב שימנע ממנו לעלות במשחק הבא. את הפנדל האמיתי הוא בועט דווקא לקורה. עדיין 0:1.

דקה 72: מתיו אמואה שועט לרחבה, ובועט לפינה הקרובה, אבל צ'ך שוב במקום.

דקה 73: עוד המחצה ענקית של הגנאים, ועוד עצירה של צ'ך. ג'יאן מסר למונתרי מקו הבסיס, והאחרון בעט מקרוב, צ'ך יצא מצוין. דקה מאוחר יותר מתפרצת גנאית יפהפיה מסתיימת בבלימה של ההגנה ברגע האחרון.

דקה 78: חילופי מסירות, אסיין חודר לרחבה ובועט, אבל כרגיל צ'ך במקום. המופע על שם צ'ך ממשיך דקה מאוחר יותר, כשהוא עוצר את ג'יאן באחד על אחד.

דקה 82: גול! ג'יאן מסר מהקצה הימני של הרחבה, ומונתרי שלח את הכדור לרשת העליונה של צ'ך. 0:2 מוצדק ביותר לגנאים.

דקה 88: פימגפונג מצליח לפספס הזדמנות פז ל-0:3, כאשר מול צ'ך, במקום לבעוט בעצמו או למסור ימינה בוחר ללכת שמאלה לשחקן בנבדל, שרץ לחגוג שניות ארוכות לפני שראה את הדגל של הקוון.

הרכבים:

צ'כיה: צ'ך; גריגרה, רוז'נאל, אויפלושי (הורחק, 66), יאנקולובסקי; פובורסקי (שטיינר, 55), גלאסק (פולאק, 46), רוזיצקי, פלאסיל (סיונקו, 68), נדבד, לוקבנץ

גאנה: רינגסטון; פנטסיל, מנסה, מוחמד, שילה; אסיין, אפיה, מונתרי, אוטו אדו (בואטנג, 46); אסמואה ג'יאן (פימגפונג, 85), אמואה (אריק אדו, 80)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully