וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיראנים למדו שהפשע לא משתלם

17.6.2006 / 17:48

איראן עלתה לכסח, דקו (63) ורונאלדו מפורטוגל (78, פנדל) פיצחו את הבונקר עם 0:2, בדרך להעפלה ראשונה לשמינית מאז 1966

פורטוגל הגיעה למשחק נגד איראן אחרי הניצחון הדחוק מול אנגולה, בידיעה שניצחון יבטיח לה את המקום בשמינית הגמר. מולה עלתה נבחרת איראנית בונקריסטית ואלימה, שהתמקדה בקיצוצי רגליים פורטוגליות, תפיסות ודחיפות. פעם אחת אפילו שלח הקצב מטהרן, חוסיין קאביי, את הסטופקס לפניו של לואיש פיגו. אבל אחרי מחצית ראשונה מאופסת, איפסו הפורטוגלים את הרגליים וניצחו 0:2, משערים של דקו (63) וכריסטיאנו רונאלדו (78, בעיטת עונשין מ-11 מטר).

הניצחון סידר לפורטוגל מקום בשמינית הגמר, לראשונה מאז 1966, שם תפגוש את ארגנטינה או הולנד. איראן הולכת הביתה, והיא לא תחסר למרבית אוהדי הכדורגל בעולם.

בכל המחצית הראשונה הצליחו חניכיו של סקולארי להחמיץ שוב ושוב מול ההגנה הצפופה של איראן, עד שהגיע דקו בדקה ה-63 ושלח בומבה מצוינת לרשת כדי לקבוע 0:1. האיראנים החליטו פתאום לבדוק אם הדשא בצד של פורטוגל ירוק יותר, ובתגובה חטפו שער שנבע ממתפרצת, בסיומה נפל פיגו ברחבה וסחט פנדל. כריסטיאנו רונאלדו, שהיה פעיל מאוד וסבל לא מעט מהמכות של האיראנים, לקח את האחריות והשכין את הכדור ברשת (78).

בסך הכל קשה לבוא בטענות לפורטוגל על המשחק הלא מרשים, שכן שחקניה עשו את המיטב במשחק קשה ואלים, יצרו מצבים, ורק חסרה להם רגל מסיימת. בשלב הבא זה ייראה טוב יותר. האיש החלש במגרש היה השופט הצרפתי אריק פול, שקימץ בכרטיסים צהובים, במיוחד נכון הדבר לגבי חוסיין קאביי, שצריך היה לראות חמישה צהובים ב-90 דקות, וקיבל לבסוף את הצהוב הראשון שלו רק לקראת הסיום.


אצטדיון: פרנקפורט (48 אלף צופים)
שופט: אריק פול (צרפת)
איש המשחק מטעם פיפ"א: דקו

מחצית ראשונה

דקה 10: מיגל חדר מימין אך תוך הרחבה, אבל הבעיטה שלו נבלמה בהגנה.

דקה 12: נקונאם נגח אחרי כדור חופשי, סמוך לקורה.

דקה 13: פיגו הכניס כדור יפה לדקו שבעט מהאויר, אבל מירזאספור הדף מצוין לקרן.

דקה 26: רונאלדו חדר לרחבה מצד ימין, אבל בעט מזוית קשה מעל המשקוף.

דקה 29: ריקרדו קרבאליו הגיע ראשון לכדור קרן של פיגו, נגח טוב, אבל החוצה.

דקה 34: עוד קרן מסוכנת של פורטוגל, רונאלדו נגח חלש וקאביי עצר את הכדור על הקו.

דקה 35: עוד פריצה של רונאלדו מימין, הפעם הקשר בעט ברגל שמאל שפיספס במעט את המסגרת.

דקה 44: מיגל חדר שוב מימין, ובעט טוב אבל מירזאספור הדף.

מחצית שנייה

דקה 47: דקו החליט לנקום בבעיטה שחטף פיגו לפנים במחצית הראשונה מחוסיין קאביי, ושלח רגל משלו לראשו של מוסראתי.

דקה 56: מירזאספור עם עוד עצירה. רונאלדו בעט מצד שמאל של הרחבה לפינה הקרובה, אבל, כאמור, נבלם.

דקה 63: גול! סוף סוף הבונקר האיראני נפרץ, ובצורה הטובה ביותר שבה אפשר להתגבר על צפיפות אוכלוסין ברחבה - בעיטה מרחוק. פיגו העביר כדור לדקו לרוחב הרחבה, ודקו בעט בנגיעה הראשונה את הכדור לרשת. שער מצוין, 0:1 לפורטוגל.

דקה 68: המחליף חטיבי קיבל כדור ארוך שהשאיר את כל ההגנה הפורטוגלית מאחור, החלוץ הזריז נכנס לרחבה והכניע את השוער ריקארדו, אבל הכדור שלו חלף על פי השער.

דקה 78: התקפה איראנית נדירה ומהירה הסתיימה בהגבהה שנחתה על ראשו של חטיבי, שנגח לפינה. ריקארדו עצר.

דקה 79: גול! מתפרצת פורטוגלית בצד השני. פיגו קיבל כדור באגף, נכנס לרחבה ונפל לצד המגן האיראני. השופט שרק לפנדל, ורונאלדו בעט אותו מצוין. 0:2

דקה 89: רונאלדו שלח בעיטה חופשית מצד שמאל לפינה הקרובה, אבל פספס את המסגרת במעט.

דקה 96: רונאלדו כבש שער, שנפסל בטענת נבדל מוצדקת.


הרכבים:

פורטוגל: ריקרדו, מיגל, ריקרדו קרבאליו, פרננדו מיירה, נונו ואלנטה, דקו, קושטיניה, מאניש (פטיט, 67), לואיש פיגו (סימאו, 88), כריסטיאנו רונאלדו, פאולטה

איראן: איברהים מירזאספור, חוסיין קאביי, רחמן ראזי, יאיה גולמוחמודי (בקתיריזאדה, 88), מוחמד נוסראטי, מהדי מהדביקיה, ג'בד נקונאם, עלי קארימי (זאנדי, 65), אנדרניק טיימוריאן, מרזאד מדאנשי (חטיבי, 66), ואהיד האשמיאן

"זהו רגע היסטורי עבור פורטוגל"

המאמן לואיס פליפה סקולארי היה מבסוט עד הגג לאחר שנבחרתו העפילה לשלב השני לראשונה מזה 40 שנה.

"זה רגע היסטורי עבור פורטוגל", אמר. "אנחנו בעננים, אבל עדיין רוצים לגבור על מכסיקו כדי להבטיח את המקום הראשון בבית. היינו טובים יותר מאשר נגד אנגולה. הראינו את היכולת שלנו".

המאמן האיראני ברנקו איבאנוביץ' נתן את הקרדיט לניצחון הפורטוגלי לדקו. "הוא הבקיע שער מצוין, ואחרי זה היה לנו קשה להשוות", אמר. "למרות שאין משמעות למשחק מול אנגולה, אני רוצה שהשחקנים שלי יתייחסו לזה כאילו מדובר בחיים ומוות". לחלוץ והאיד האשמיאן לא היו תירוצים: "היום הגיע לנו להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully