וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולמו של דווין

14.6.2006 / 6:59

בפיגור 13 נקודות 6 דקות לסיום לקח וויד את המושכות, הצעיד את מיאמי לניצחון 96:98 והציל לה את העונה. דאלאס מובילה 1:2 בסדרה

"כל העונה שלכם על הכף", אמר פאט ריילי לשחקני מיאמי היט בכניסה לרבע הרביעי. אף קבוצת NBA לא נחלצה בהיסטוריה מפיגור של 3:0 בסדרת פלייאוף, ובדיוק לכיוון הזה נראה היה שדאלאס הולכת. המאבריקס, עם רבע שלישי עצום בו טחנו את ההיט 16:34, עלו לרביעי ביתרון 68:77. שש דקות לסיום זה נראה הרבה יותר גרוע, כשהמאבריקס פתחו פער של 13 נקודות.

אבל אז נכנס לתמונה דווין וויד, עם משחק עצום שכלל 42 נקודות, 13 ריבאונדים, כולל אחד מהחטאת זריקת עונשין של דירק נוביצקי שתי שניות לסיום, וגם הסטה של הכדור האחרון שמסר נוביצקי מקו החוץ. ההיט חזרו בקאמבק מופלא, ניצחו ובמקום לכרות לעצמם בור קמו על שתי הרגליים והתייצבו מחדש בסדרה. הניצחון הזה מצמק את היתרון של דאלאס ל-1:2, ומבטיח לנו שיהיה לפחות משחק חמישי בסדרה הזו.

הכתפיים של וויד, העונשין של שאקיל

זה כבר היה משחק בידיים של דאלאס. 6:34 דקות לסיום היה יתרון המאבריקס בן 13 נקודות, ונראה היה שהשמפניות נשלחות לקירור. אבל אז נזכרו במיאמי שהפסד במשחק הזה ישלח אותם לעונת הדיג, והתחילו לעשות את מה שלא עשו במשך שני משחקים ושלושה רבעים בסדרה - נלחמו. דווין וויד, עם ערב ענק של 42 נקודות, הצליח להקטין יחד עם חבריו את הפיגור בהדרגה, ההיט השוו ו-9.3 שניות לסיום קלע גארי פייטון ג'אמפר שהעלה את מיאמי ליתרון 95:97.

דירק נוביצקי. מה לא נאמר על המכונה הגרמנית המשומנת הזו? נוביצקי, שסיים עם 30 נקודות, נשלח אל הקו לאחר חדירה לסל 3.4 שניות לסיום. עם 25 מ-27 בסדרה מהקו, הזריקה הראשונה עשתה סוויש קל. השניה פגעה באופן לא אופייני בחישוק וניתזה החוצה - 96:97 למיאמי. דאלאס עשתה עבירה מהירה על וויד, שקלע את הראשונה והחטיא את השניה - 96:98. אחרי פסק זמן של המאבריקס ניסה נוביצקי מסירת ייאוש מקו החוץ, אבל וויד הסיט את הכדור, וההיט נשארו בחיים.

"זה לא גמור. ממש לא", אמר וויד בסיום. ועם זאת, אסור שייכנס לאופוריה גדולה מדי. מיאמי שוב נראתה רע במשך דקות רבות במשחק, כשממולה דאלאס מציגה כדורסל גדול. נוביצקי וג'וש הווארד (21 נקודות, ופעם ראשונה העונה אחרי 25 משחקים שדאלאס מפסידה משחק כשהוא קולע 20 או יותר) התחילו לתפור את החליפות של מארק קיובן. מפיגור 52:43 במחצית הם פתחו את המחצית השניה בטירוף, קלעו 34 נקודות ברבע השלישי ונכנסו לרביעי ביתרון 68:77.

המומנטום נמשך. למיאמי לא הייתה תשובה, ואחרי סל של ג'ייסון טרי שקבע 76:89, 6:34 לסיום, נראה היה שזהו. אבל אז נכנס וויד לפעולה. הוא קלע סל וזריקת עונשין שגילחו את הפיגור ל-5 נקודות. אחר כך, במבצע וויידי נפלא, הוריד ל-91:88.

וכאן נכנס לתמונה שאקיל. להגיד ששאק לא הבריק בסדרה זה אנדרסטייטמנט. גם הלילה הוא לא היה בשיאו, אבל היה יעיל, במיוחד מהמקום שהכי כואב לדיזל - קו העונשין. אחרי מחדלי ה-1 מ-9 מהקו במשחק הראשון ו-1 מ-7 בשני, שאק סיים עם 4 מ-6 מהעונשין, כשאת השתיים החשובות הוא קולע 1:48 דקות לסיום ומצמק ל-93:90. וויד קלע סל שהוריד את הפיגור לנקודה, ואז קלע יודוניס האסלם שתי זריקות עונשין שהעניקו יתרון למיאמי. במצב של שוויון לקח פייטון את הכדור ודפק צ'אקה (הסל היחיד שלו במשחק) שהחזירה את היתרון למיאמי - עד לסיום.

בסופו של דבר מיאמי יכולה להרגיש שקיבלה חיים חדשים, ולגבי דאלאס? המאבריקס כבר היו בסיטואציות דומות בפלייאוף הזה, כמו למשל ההפסד המרגיז במשחק 1 מול סן אנטוניו או ההפסד לפיניקס במשחק 1 בגמר המערב. להגיד שזה שינוי מומנטום? בואו נחכה למשחק הבא, ב-4 לפנות בוקר יום שישי.

קלעים

קלעו למיאמי: וויד 42 נקודות, אוניל 16, ווקר 12, וויליאמס 12, האסלם 8, פוזי 4, מורנינג 2, פייטון 2.

קלעו לדאלאס: נוביצקי 30 נקודות, הווארד 21, טרי 16, דאמפייר 14, האריס 9, סטקהאוס 4, גריפין 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully