וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל צולבת את רונאלדו

14.6.2006 / 12:58

התקשורת בברזיל לא ריחמה על החלוץ אחרי הניצחון על קרואטיה. "זה היה מביך", נכתב, "טוב יעשה פריירה אם יוציא אותו מהנבחרת"

לא קל להיות [[רונאלדו]] בימים האחרונים. אחרי התקרית הקטנה עם הנשיא סביב סוגיית משקלו של החלוץ, הגיעה אתמול (שלישי) גם היכולת החלשה מול קרואטיה. בבוקר שאחרי הניצחון המינימלי, 0:1, השחיזו העיתונים המקומיים בברזיל סכינים ובחרו להתמקד בתצוגה החלשה של החלוץ. רונאלדו, שסיים כמלך השערים של מונדיאל 2002 עם 8 כיבושים, נראה כבד מאוד ולא חד במשחק בברלין. עיתוני ברזיל טענו שהדריבל הראשון שלו הגיע רק לאחר המשחק, כשהתחמק באלגנטיות מהעיתונאים הרבים באיזור התקשורת.

"ברזיל היתה איטית ומסורבלת", כתב ל"פולהאה דה סאו פאולו", שחקן העבר [[טוסטאו]]. "הנבחרת השתפרה רק כשרוביניו החליף את רונאלדו".

גו'קה קפורי, אחד הפרשנים היותר מוערכים בברזיל, הרחיק לכת כשאמר שברזיל ניצחה את קרואטיה עם שחקן פחות. "קצת ריחמתי על רונאלדו", הוא כתב. "ואולי ההישג של ברזיל גדול כי היא ניצחה את קרואטיה עם 10 שחקנים ואולי 9, אם מתייחסים גם ליכולת של אדריאנו".

הצמד רונאלדו-אדיראנו לא סיכן את השער הקרואטי, אך בעיקר בלטה הכבדות של חלוץ ריאל מדריד, שדחה במשך השבועות האחרונים את הביקורת הציבורית לפיה הוא שוקל יותר מדי.

"טוב יעשה פריירה אם יוציא אותו מהקבוצה, בשביל לפחות להציל לו את התדמית והקריירה. זה היה מביך לראות אותו מסתובב כמו מתאגרף במשקל כבד, כשהיה נראה כאילו כל זה בכלל לא קשור אליו", סיכם קפורי.

"לראות אותו מטפל בכדור פשוט היה נראה כמו משימה מורכבת", כתב פרננדו קלזאנאס מה"ריו דה ז'נרו דיילי גלובו". "שניהם היו נראים (רונאלדו ואדריאנו) כאילו הם בכלל יצאו לטיול בגינה. איך לעזאזל אתה רוצה להתמודד על גביע העולם בצורה כזו? המדהים הוא ששניהם נשארו על המגרש 69 דקות. בכל פעם שהם קיבלו כדור הוא ברח להם, כך שבסופו של דבר הכדור לא היה בהתקפה יותר מחמש שניות".

למרות כל הביקורת, בסיום המשחק הבהיר מאמנו של רונאלדו בנבחרת, [[קרלוס אלברטו פריירה]], שהוא לא מתככון לוותר עליו כל כך מהר. "רונאלדו יפתח במשחק הבא, הוא שייך ל-11 שחקני ההרכב. הוא פשוט צריך להיכנס לעניינים ולקצב, להתחמם קצת. גם הטמפרטורה הגבוהה לא עזרה לו".

גם קאקא התייחס ליכולתו של חברו לנבחרת: "ברור שהוא מסוגל ליותר. נקווה שהוא יחזור מהר מאוד להיות הרונאלדו שאנחנו מכירים, כי הוא חלק חשוב בהצלחה שלנו".

אגב, גרד מילר, החלוץ האגדי של נבחרת גרמניה, מאמין שרונאלדו עומד לשבור את שיא ההבקעות ההיסטורי שלו, למרות היכולת הלא מרשימה שלו מול קרואטיה. לברזילאי 12 כיבושים, ולגרמני 14. "אם הוא יימנע מפציעות, אין ספק שהוא יעשה את זה. השיא החזיק מעמד הרבה זמן, ובכל מקרה, יש לי שיאים אחרים", אמר מילר. למילר 68 שערים ב-62 משחקים בינלאומיים, ו-365 שערים ב-427 משחקי בונדסליגה.

קאפו: מעכשיו נשתפר בכל משחק

פריירה פירגן בסיום המשחק הראשון של נבחרתו בגרמניה ליריבה, קרואטיה, שהפסידה 0:1. בתוצאה הנוכחית, היה לו די קל לעשות את זה. קשה להאמין שבלי 3 נקודות בקופה, הוא היה בכלל מדבר. בסך הכל, פריירה יודע שמצפה לו עוד הרבה עבודה כדי להחזיר את הקסם לנבחרת שלו במטרה לשמור על התואר הנכסף.

המאמן הברזילאי אמר בסיום המשחק: "האתגר הוא לא רק במשחק הראשון. בנוסף לעובדה שהשחקנים לא שיחקו יחד כבר הרבה זמן, נלחמנו מול יריבה חזקה וטובה, שהגיעה מלאה באנרגיות. אני חושב שהמשחק היה מאוזן. היו לנו יותר הזדמנויות לכבוש, אבל לא הצלחנו לכפות על הקרואטים את קצב המשחק שלנו".

קאקה, שכבש את השער היחיד במשחק ונבחר לשחקן המצטיין: "ציפינו לזה שהקרואטים יהיו חזקים, אפשר להגיד שסבלנו מעט. אני שמח שפתחתי את המשחק טוב ויותר מכך, על הניצחון החשוב הזה".

קפטן הנבחרת והשחקן המנוסה ביותר בסגל, קאפו: "בלי שום ספק, הדבר החשוב ביותר היום מבחינתנו זה שפתחנו את המונדיאל ברגל ימין. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שאנחנו צריכים לעבור שבעה שלבים. זה היה הראשון ונשארו לנו עוד שישה. מעכשיו, אנחנו נשתפר בכל משחק".

המאמן פריירה הסכים עם הקפטן שלו וסיכם: "התוצאה הייתה יוצאת מן הכלל. ההופעה הייתה יכולה להיות טובה יותראבל אנחנו נשתפר במשחק הבא".

משחקה הבא של נבחרת ברזיל יתקיים ביום ראשון מול אוסטרליה, שמובילה את הבית אחרי ניצחון 1:3 על יפן. יהיה מעניין לעקוב בימים הקרובים אחרי מצבו של רונאלדו, שאיכזב במשחק והוחלף על ידי רוביניו. כמו שזה נראה, לפריירה לא תהיה ברירה אלא לבצע כמה שינויים בהרכב במשחק הבא והשאלה הגדולה היא אם רונאלדו ישלם את המחיר.

עדכון ראשון: 14.6.06, 0:33
עדכון אחרון: 14.6.06, 12:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully