וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאירו את אפריקה רעבה

13.6.2006 / 17:17

טוגו רצתה להיות האפריקאית הראשונה שמשיגה נקודות במונדיאל, אבל אחרי שער של קאדר, הפכו הקוריאנים את התוצאה וניצחו 1:2

לאחר ההצלחה של הקוריאנים במונדיאל הקודם, חניכיו של דיק אדבוקאט רוצים להוכיח שההעפלה לחצי הגמר בטורניר שאירחו ב-2002 היא חלק ממגמת שיפור של הכדורגל האסיאתי, ולא הישגיות מקרית, שנבעה מיתרון הביתיות ומשגיאות שיפוט קריטיות. אבל רצון לחוד ומציאות לחוד. אמנם דיק אדבוקט רשם ניצחון 1:2 במשחק הבכורה מול טוגו, אבל נבחרתו הייתה חלשה ומבולבלת. למרות הנוכחות העצומה של האוהדים הקוריאנים ביציעים ו-1.5 קוריאנים שראו את המשחק בטלוויזיה, ברחובות ובמסכי ענק ברחבי חצי האי בדרום מזרח אסיה, קוריאה לא הציגה שום דבר מעניין.

האירוע המעניין במשחק לא היה קשור לכדורגל. אחרי שההמנון הקוריאני הושמע, בפיפ"א התבלבלו ובמקום להשמיע את ההמנון של טוגו, הם הכניסו שוב את ההמנון הקוריאני לטייפ (בהומאז' למשחק בין ישראל לקרואטיה בטדי), וגררו צהלות רמות מקהל של קוריאה. עברו כמה דקות עד שהמארגנים הבינו את טעותם והכניסו את הקלטת הנכונה.

הפאדיחה הזו הייתה סימן לבאות, ואחריה הגיעה ההפסד הרביעי מארבעה משחקים של הנבחרות אפריקאית במונדיאל. מוחמד קאדר העלה את הטוגולזים ליתרון בדקה ה-31, אבל אחרי שז'אן פול אבאלו הורחק בדקה ה-54 וצו'ן סו לי השווה בבעיטה חופשית, נראה היה שהנבחרת האפריקאית מאבדת כל צלם קבוצתי. בדקה ה-72 הגיע ג'אנג וואן האן, שכבש ב-2002 את שער הניצחון בשמינית הגמר נגד איטליה, והכריע את המשחק.

בסך הכל ראינו משחק חלש מאוד ודל באירועים, עם שלושה גולים בסיוע כדור המונדיאל המהיר. בקצב הזה, נראה ששתי הנבחרות לא ימשיכו איתנו בשלב הבא. והאמת? לא הפסד גדול.

איש המשחק: האן ג'ונג וואן
אצטדיון: פרנקפורט (48 אלף צופים)
שופט: גרהאם פול (אנגליה)

מהלך המשחק

דקה 31: גול! בהזדמנות הראשונה במשחק משמים, מקבל מוחמד קאדר כדור, שולח את עצמו קדימה בעזרת הירך, ובועט מקצה הימני של הרחבה לפינה הרחוקה של השוער. 0:1 לטוגו.

דקה 42: סנאייה שולח בעיטה חופשית אל תוך המסגרת, אבל השוער וון ג'ה לי הודף לקרן. ניבומבה נוגח את הקרן החוצה.

דקה 48: קאדר שוב מקבל כדור באותו מקום ממנו הבקיע, מנער את המגן ובועט, אבל הפעם השוער הודף.

דקה 54: גול! ז'אן פול אבאלו הורחק לאחר שביצע עבירה על ג'י סונג פארק כשהיה האחרון בקו ההגנה הטוגולזי. צו'ן סו לי בעט את הבעיטה החופשית למרכז השער, אבל השוער אגאסה נתן לכדור להיכנס. 1:1.

דקה 63: ההגנה הקוריאנית לא מצליחה להרחיק כדור, וסאליפו עט על הריבאונד, אבל שולח את הכדור גבוה מעל לשער.

דקה 72: גול! המשחק התעורר. האן שלח בעיטה מחוץ לרחבה, והכדור שיפשף מעט מגן טוגולזי ותפס זווית שלא איפשרה לשוער לעצור. מהפך, 1:2 לקוריאה.

דקה 74: האן חודר לרחבה ובועט הישר לגופו של אגאסה, אבל השוער יורד בזמן ועוצר.

הרכבי הקבוצות:

טוגו: אגאסה, אסאמוסה (פורסון, 62), ניבומבה, אבאלו, מסאמאסו, סנאיה (טורה, 58), מאמאם, רומאו, סאליפו (אזיאוונו, 86), קאדר, אדביור.

דרום קוריאה: וון ג'ה לי, יאנג צ'ול קים, צ'וי, ג'ין קיו קים (האן ג'ונג וואן, 46), יאנג פיו לי, סונג, ג'י סונג פארק, או יונג לי (קים נאם איל, 68), הו לי, צ'ון סו לי, ג'אי ג'ין צ'ו (קים סאנג סיק, 83)

"יש המון ביטחון בקרב השחקנים"

ג'י סונג פארק מדרום קוריאה אמר בסיום המשחק: "אפילו כשהיינו בפיגור, לא נלחצנו והאמנו בעצמינו. יש הרבה מאוד ביטחון בקרב השחקנים בסגל. עוד לפני הבעיטה החופשית שהביאה לשער השיוויון, ידענו שהכדור יהיה ברשת. כשאהן נכנס כמחליף, היו לנו הרבה ציפיות ממנו והוא עמד בהן. יש לו המון נסיון וראינו את זה על המגרש".

חברו לקבוצה יאנג פיו לי: "נהניתי מהמשחק ומהאווירה הנהדרת באיצטדיון. במחצית הראשונה היינו מאוד לחוצים אבל הכל השתנה במחצית השניה. החום מאוד היקשה עלינו, אבל שתינו הרבה מים במהלך המשחק כדי לא להתייבש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully