וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל מהעולם הזה

שגיא ניר

12.6.2006 / 12:44

אם המחנה בטרביזו לא ידחוף את הלפרין ואליהו לצמרת הדראפט, הם עשויים לעבור לצהוב, בדיוק כמו שעשו שפר והנפלד. מדור שבועי

קצת יותר משבועיים נותרו לדראפט 2006 ב-NBA, ונראה כי שני המועמדים הישראלים, יותם הלפרין וליאור אליהו, יעצרו לבסוף באותה תחנה. השניים נמצאים כרגע במחנה הכישרונות האירופיים בעיר טרוויזו באיטליה, וכרגע נראה כי אם לא יקרו הפתעות מיוחדות בדראפט, הם ימצאו את עצמם בעונה הבאה, יחד, בדבר הכי קרוב ל-NBA (לפחות במושגים ישראלים) – מכבי תל אביב.

הלפרין חגג בסוף השבוע שעבר אליפות ראשונה בירוק של סלובניה, אבל התארכות סדרת הפלייאוף שם קצת שיבשה לו את התכניות. במקום לצאת, כפי שתיכנן, לבמה הגדולה באמת, מחנה טרום הדראפט באורלנדו, שהסתיים במוצאי שבת, נאלץ הלפרין להחליף כרטיס טיסה ולנסוע ליומיים של כדרור במחנה האיטלקי, ממנו ימשיך למסע הופעות ומבחנים ברחבי ארצות הברית, כשהוא מלווה בסוכניו האמריקאי והישראלי.

ליותם חוזה לעונה נוספת במכבי תל אביב, ועל ההשאלה שלו ללובליאנה שילמה העונה האלופה במחסור חמור ברכז מחליף. האמון המוגבל בוויל סולומון (שגם לו חוזה לעוד עונה במכבי), פציעתו הקשה של טל בורשטיין והחוק הרוסי, שיחייב החל מהעונה הקרובה שני ישראלים על המגרש, מגבירים את הסיכויים שהלפרין יחזור בעונה הבאה ללבוש צהוב. והוא אפילו יזכה לשחק. כרגע לא נראה כי הלפרין יבחר בסיבוב הראשון, כלומר לא יקבל חוזה מובטח ב-NBA.

במצב הזה, גם אם יחזיק בבחירה בסיבוב השני, קשה להאמין שהגארד הישראלי יעדיף מחנות קיץ אימונים ארוכים בקבוצות ה-NBA, עמוק לתוך חודש אוקטובר, שלא יוכלו להבטיח לו חוזה. סביר יותר להניח שהוא יבחר בהשתלבות מחודשת במכבי, אולי אפילו תחת חוזה חדש ומשודרג. זו בדיוק ההחלטה שלקחו דורון ג'מצ'י, נדב הנפלד, דורון שפר ואפילו עודד קטש, שעמד על סף חתימה בניו יורק ניקס, אבל השביתה ב-NBA החזירה אותו לחיקה של המשפחה הצהובה. אין סיבה להאמין שהלפרין ינהג אחרת.

הלפרין ואליהו ישחקו יחד?

כמו שכתבתי בשבוע שעבר, ליאור אליהו חוזר לטרוויזו, המקום בו זרח כוכבו בשנה שעברה. כל דבר פרט להופעה שתגרום לסקאוטים האמריקאיים להחסיר פעימה יביא את אליהו להסרת מועמדותו, וזאת על מנת שלא לבזבז את הריצה בדראפט, אותה הוא יוכל להשלים בשנה הבאה. מאמן העבר, פרן פראשילה, שמשמש כפרשן דראפט באתר ESPN.com, ציין את הלפרין ואליהו כשניים מהכשרונות הבולטים במחנה, אך ציין כי אליהו יסיר את מועמדותו אם לא יידע בוודאות שייבחר בסיבוב הראשון.

אליהו מאמין כי בעונה הבאה הוא יגיע שחקן טוב יותר, ואולי עם רזומה מפואר יותר. כרגע נראה שהפורוורד הצעיר נמצא בדרכו למכבי תל אביב, והעובדה כי בשנתיים הקרובות הוא לא יוכל לעזוב את הארץ בשל שירותו הצבאי, רק מחזקת את ההנחה כי הוא לא מתכוון להמתין בגליל במקום למצוא לעצמו חוזה טוב יותר. בכמה דקות משחק יזכה אליהו בקבוצה בה משחקים שני שחקני פנים זרים, יחד עם ג'יימי ארנולד ויניב גרין? זה כבר עניין אחר.

סיפור נוסף מעורר דאגה לגבי סיכוייהם של הלפרין ואליהו להיבחר בדראפט, במיוחד על רקע ההתעניינות הגוברת בשניים מצד מכבי תל אביב. האמריקאים, שראו בשנה שעברה את הבחירה ה-11 בדראפט, פראן ואסקז, מנצל את הבחירה כדי לשדרג את חוזהו ולעבור ממלאגה לג'ירונה, לא ממהרים לקפוץ על מציאות אירופאיות.

"זה בהחלט תמרור אזהרה שכדאי להתייחס אליו", אמר בריאן קולאנג'לו, הג'נרל מנג'ר של טורנטו ראפטורס, שבמסגרת הבחירה הראשונה בדראפט עשויה לבחור באנדראה ברניאני האיטלקי מבנטון טרוויזו. קולאנג'לו כבר אמר שמבלי שיידע מהן שאיפותיו האמיתיות של האיטלקי הוא לא יהמר עליו כדירק נוביצקי הבא.

אבל הבחירה הראשונה בדראפט, לפחות בשבילנו הישראלים, זה כבר צרות של עשירים. הדירוגים השבועיים לא עושים חסד גדול לשני הישראלים, במיוחד לצעיר ולגבוה שבהם. אתר NBADRAFT.NET לא כולל אף אחד מהם בשני הסיבובים הראשונים, אתר DRAFTEXPRESS.COM דירג את הלפרין במקום ה-42 ואת אליהו מחוץ לשני הסיבובים, ואתר ESPN.COM דירג את הלפרין במקום ה-49, ואת אליהו במקום ה-57.

בכל זאת, ברניאני

אתרי דראפט שונים בארצות הברית מפרסמים מדי יום הערכה של סדר הבחירה בדראפט. אנו נציג בפניכם מדי שבוע את עשרת הראשונים, והפעם על פי הערכתו של אתר DRAFTEXPRESS.COM.

1. אנדראה ברניאני (20, 211) מבנטון טרוויזו, לטורונטו ראפטורס

2. לה מרכוס אלדרידג' (20, 208) מטקסס, לשיקגו בולס (דרך ניו יורק)

3. אדם מוריסון (21, 204) מגונזאגה, לשארלוט בובקאטס

4. ברנדון רוי (21, 194) מוושינגטון, לפורטלנד טריילבלייזרס

5. מרכוס וויליאמס (20, 186) מקונטיקט, לאטלנטה הוקס

6. רודי גיי (19, 206) מקונטיקט, למינסוטה טימברוולבס

7. טיירוס תומאס(19, 206) מ-LSU, לבוסטון סלטיקס

8. שלדן וויליאמס (22, 206) מדיוק, ליוסטון רוקטס

9. פטריק או'בריאנט (20, 212) מברדלי, לגולדן סטייט ווריירס

10. רוני ברוור (21, 190) מארקנסו, לסיאטל סופרסוניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully