וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלו את החום

גיל קדרון

12.6.2006 / 7:00

ההגנה של דאלאס הגבילה את שאק ל-5 נקודות והוציאה את וויד מפוקוס, בתבוסה 85:99 על המיאמי היט. המאבריקס מוליכים 0:2

בשנים האחרונות דאלאס של דון נלסון הייתה קבוצת התקפה פרועה, שלא מצליחה להתאים את עצמה לאינטנסיביות של הפלייאוף, ונכשלת בשלהים הגבוהים. אבל בעונה הראשונה המלאה של המאמן אייברי ג'ונסון, המאבריקס שידרגו את ההגנה שלהם בדרך לגמר, וזה בדיוק מה שנתן להם הלילה (בין ראשון לשני) את הניצחון על מיאמי במשחק השני של סדרת הגמר. ההפרש בסיום משקר מעט, שכן במחצית השנייה ההפרש הגיע ל-27 נקודות. שאקיל אוניל הוגבל ל-6 נקודות בלבד, כשגם דווין וויד לא היה בעניינים, למרות 23 נקודותיו.

הסופרסטאר שכן הגיע למשחק הוא דירק נוביצקי, שנתן הצגה גם בהתקפה וגם בהגנה, עוד שינוי שלא נראה לפני הגעתו של קואץ' ג'ונסון. עכשיו הסדרה יוצאת לשלושה משחקים במיאמי (המשחק הבא - בין שלישי לרביעי). לפט ריילי יש הרבה מאוד חומר למחשבה, וכדאי לו למצוא רעיונות על איך להיכנס לסדרה הזו, אם הוא לא רוצה לראות אותה נגמרת מהר מהצפוי. בינתיים אולי אנחנו לא רואים סדרה משובחת, אבל את ג'ונסון זה לא מעניין, הוא רחוק שני ניצחונות מאליפות.

דאלאס - מיאמי 85:99 (0:2 למאבס בסדרה)

במשחק הראשון נוביצקי קלע רק 16 נקודות ב-4 מ-14 מהשדה, ובעצמו הודה מאוחר יותר שהיה לחוץ בהופעת הבכורה שלו בגמר. שלושה ימים מאוחר יותר הוא נראה מפוקס הרבה יותר, וגם הוסיף מנת קשיחות בצד ההגנתי. מבלי לנסות ולכפות על עצמו הנעשה על הפרקט, הצליח הגרמני לרשום 26 נקודות ב-8 מ-15 מהשדה ו-10 מ-11 מהקו, הוסיף 16 כדורים חוזרים והיה שם לדאבל טים בכל פעם ששאקיל נגע בכדור.

ג'רי סטאקהאוס הוותיק עלה מהספסל ונתן תפוקה מצוינת של 19 נקודות (4 מ-5 מהשלוש), כולל 10 נקודות ב-1:19 האחרונות של במחצית, שלוש האחרונות שבהן בשלשה מטורפת, מבלי לראות את הטבעת ועם טיקים בודדים על השעון. לג'וש הווארד היו 15 נקודות. הבלבול ההגנתי של מיאמי בלט במיוחד בשני מהלכים של שני האחרונים, שבכל אחד נקלעו 4 נקודות עם שלשה ופאול (מטופש). לשם השוואה, עד המשחק הזה היו רק 6 מהלכי שלשה ועבירה בכל סדרות הגמר.

בפיגור 28:23 ירדו המאבס לפסק זמן ועשו חושבים. כשחזרו לפרקט הם יצאו לריצה של 7:27 עד ההפסקה, והשתלטו על המשחק לחלוטין. ריילי לא הצליח להחזיר לחניכיו את האמונה או להקנות להם תוכנית משחק כלשהי, ובמחצית השנייה חזינו בדקות ארוכות ארוכות של גארבג' טיים.

"היינו צריכים להגביר את הקצב", אמר סטאק. "קלענו כמה שלשות במחצית השנייה, וההגנה שלנו נכנסה למשחק יחד עם ההתקפה".

אחרי המשחק הראשון, בו שאקיל השיג 17 נקודות ב-11 זריקות, דיברו במיאמי על הצורך לתת לו את הכדור הרבה יותר, כדי להתניע את ההתקפה הקדומה של ההיט. אבל הגנה אישית אמיצה של סגאנה ג'ופ ואריק דאמפייר, פלוס דאבל טים של גבוה נוסף, נוביצקי, שחקן של 2.13 מטר, או משלחת של גארדים אתלטים, גרמו לו להציג את משחק הפלייאוף הגרוע שלו בקריירה. הדיזל, שלוש פעמים ה-MVP של הגמר ושחקן שעד הלילה עמד על ממוצע של 32 נקודות במעמד הרם (מקום שלישי אי פעם, אחרי ריק בארי ומייקל ג'ורדן), נראה מתוסכל ופסיבי, כשסיים עם 5 נקודות בלבד ב-2 מ-5 מהשדה. בלילה הקודם הוא השליך 1 מ-9 מהקו, והפעם רק 1 מ-7. האחוזים, על כל פנים, היו טובים יותר. לאור הפער הגדול לא היה צורך שישחק יותר מ-27 דקות.

"ההגנה הייתה מאמץ קבוצתי", אמר נוביצקי. "אף אחד לא יכול לעצור את שאק באחד על אחד, והגבוהים שלנו עשו עבודה טובה".

בסך הכל, המחצית השנייה הייתה המחצית הגדולה ביותר של המאבס באיזושהי משחק פלייאוף בתולדות המועדון. ההיט קלעו רק 34 נקודות, אחרי שרשמו 36 במחצית השנייה של המשחק הראשון.

2 ניצחונות מאליפות

ג'ייסון טרי לא שיחזר את ההצגה המרהיבה מגיים 1 (32 נקודות), אבל גם לא היה צריך, כשההתקפה של דאלאס הייתה מאוזנת בהרבה. בכל מקרה, הוא סיים עם 16 (6 מ-15) ו-9 אסיסטים. וויד היה דווקא לא רע במשחק הקודם, אבל הפעם לא התמודד עם השילוש ההגנתי של ג'וש הווארד, אדריאן גריפין ובעיקר דווין האריס. הוא הוגבל ל-23 נקודות ב-6 מ-19 מהשדה, פלוס 4 איבודים, ולא היווה פקטור אמיתי. לאנטואן ווקר היו 20 נקודות (4 מ-7 מרחוק), אבל הוא לא שחקן שיכול להרים קבוצה במעמדים הללו.

המאבס לא היו חדים בפתיחה, אבל בשלושת הרבעים האחרונים הניעו כדור ביעילות מצד לצד, מצאו את השחקן הפתוח, וניצלו את הפסיביות ההגנתית של האורחים. את המשחק הם סיימו עם 48 אחוזים מהשדה, כולל 8 מ-19 מהשלוש. מיאמי הסתפקה ב-41 אחוזים מהשדה.

מה שעבד במשחק הקודם עם יודוניס האסלם וג'יימס פוזי לא עבד הפעם, ודירק הצליח לכוון את את המהלכים שלו לאן שרוצה. האסלם גם נפגע בכתף וסיים את המשחק עם פרצוף ט' באב על הספסל.

האמריקאים, כמו שהם אוהבים, ישר שולפים סטטיסטיקות, ומספרים לנו שרק בוסטון (1969) ופורטלנד (1977) חזרו בסדרת גמר מפיגור 2:0. כל עוד וויד לא מצליח לחדור ואוניל לא מצליח לקבל את הכדור, מיאמי לא תצטרף לשתיים הללו.


קלעים:

דאלאס: נוביצקי 26, סטאקהאוס 19, טרי 16, הווארד 15, האריס 11, דאמפייר 6 (ו-10 ריבאונדים), ואן הורן 5, דיופ 1

מיאמי: וויד 23, ווקר 20, וויליאמס ומורנינג 11 כ"א, פוזי 7, האסלם 6, אוניל 5, פייטון 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully