וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר: הצגת יחיד של רובן

ראובן עטר

11.6.2006 / 19:32

למרות ההפסד, חוף השנהב אחראית למשחק הכי טוב בטורניר. למרות הניצחון, רובן הוא היחיד שהרשים בהולנד. עטר על בית המוות

כמה חבל שנבחרת חוף השנהב, שמשחקת כל כך יפה, נמצאת בסכנת הדחה כבר בסיבוב הראשון. חוף השנהב שיחקה מצוין, אבל שילמה על הנאיביות שלה. הניסיון של ארגנטינה, שמשחקת בזהירות, תוקפת עם מעט שחקנים ומשאירה לא מעט מאחור, בא לידי ביטוי. חוף השנהב, מנגד, תוקפת לעיתים עם שישה שחקנים, מה שיוצר חוסר איזון במשחק שלה וחושף אותה מאחור. למרות זאת, אני מאמין שחוף השנהב עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בטורניר.

למרות שהמשחק בין חוף השנהב לארגנטינה היה הטוב ביותר במונדיאל עד כה, בעיקר בזכות הקצב המצוין, יש לי הרבה ביקורת על הנבחרת המנצחת. בטורי הראשון כתבתי שארגנטינה תהיה המאכזבת של המונדיאל. כאחד שמאוד אוהב את הכדורגל הארגנטיני, צר לי לראות את הנבחרת בתכול-לבן משחקת בסגנון יותר אירופי מדרום אמריקאי. בארגנטינה הישנה והטובה, מסי, טבז וריקלמה היו משחקים ביחד בהרכב. אם ברזיל מוצאת מקום בהרכב לכל הכוכבים שלה, רונאלדיניו, רונאלדו, קאקה ואדריאנו, גם ארגנטינה יכולה.

גם במשחק בין הולנד לסרביה ראינו כדורגל בסגנון דומה לזה של ארגנטינה, עם שחקן יוצא דופן אחד: אריאן רובן, שנתן את הופעת היחיד הטובה ביותר בטורניר עד עתה. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה והיה יכול גם להסתיים גם בתיקו. סרביה לא הייתה רחוקה מנקודה, בעיקר בגלל הבעיה בחלק ההתקפי של הולנד. מלבד רובן, שאר השחקנים בחוליה הקדמית של הכתומים היו בכושר בינוני, בעיקר ואן ניסטלרוי וואן בומל. רק ואן פרסי הראה ניצוצות.

מבחינה טקטית, גם הולנד וגם ארגנטינה משחקות הרבה יותר מאורגן ומסודר מאשר חוף השנהב וסרביה. גם הולנד לא תוקפת עם הרבה שחקנים, בשיטת ה-4:5:1, עם שלושה קשרים דפנסיביים באמצע. הזהירות מתבטאת בכך שרק מגן אחד עולה למעלה בכל זמן נתון, ושחקנים רבים נשארים מאחור. מרקו ואן באסטן ספג ביקורת בגלל שוויתר על שחקנים מובילים כמו רוי מקאי, קלרנס סידורף ואדגר דאוידס, אבל לפי משחק אחד קשה לדעת אם זו היתה טעות. קודם כל, הולנד שיחקה בשעה מוקדמת וחמה, שעליה התלוננה גם אנגליה אחרי המשחק הפושר מול פראגוואי. מעבר לזה, בחירה בשחקן כמו ואן בומל במקום סידורף או דאוידס היא הגיונית, ומאגר השחקנים הגדול בהולנד מאפשר לואן באסטן להיות בררן. על אף שחוף השנהב הרשימה יותר מהולנד, הכל יכול לקרות במשחק ביניהן ביום שישי. ואן באסטן יסיק את המסקנות ויגיע מוכן יותר.

הזהירות היחסית של הולנד מראה עד כמה הכדורגל באירופה השתנה ועד כמה הוא שם דגש על הגנה. הסגנון הזה ימשיך ללוות אותנו גם בהמשך. כדאי לשים לב לכך שבמשחקים יש מעט מאוד מצבי הבקעה, אבל אחוז הניצול גבוה מאוד. קוסטה ריקה, למשל, הבקיעה שני שערים בשלוש התקפות. אני ממשיך לחכות לעוד שחקנים אטרקטיביים כמו רובן ועוד נבחרות מקסימות כמו חוף השנהב. המונדיאל זקוק לברק הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully