וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחתי את השחקן הטוב בהיסטוריה"

11.6.2006 / 19:29

רפאל נדאל רשם ניצחון רביעי ברציפות על רוז'ה פדרר עם 6:1, 1:6, 4:6, 6:7 בגמר הרולאן גארוס ורשם תואר שני ברציפות

זה היה צפוי, במיוחד לאור המפגשים הקודמים בין שני הטניסאים הטובים בעולם השנה ובכל זאת, מרגש. רפאל נדאל זכה בטורניר הרולאן גארוס בפעם השניה ברציפות, אחרי ניצחון בגמר על רוז'ה פדרר 6:1, 1:6, 4:6, 6:7. לא מדובר רק בניצחון ה-60 של הספרדי ברציפות על החימר וגם לא בצ'ק בסך כמיליון יורו שהוסיף לחשבון הבנק שלו. רפאל נדאל עלה למאזן מדהים של 1:6 מול הטניסאי שנחשב לדעת רבים לטוב ביותר בעולם כיום וזה שכמובן נמצא בראש הדירוג העולמי.

אחרי הגמרים ברומא ומונטה קרלו וגם הגמר בדובאי על משטחים קשים מוקדם יותר השנה, פדרר שוב לא הצליח להוציא תואר על חשבונו של נדאל, למרות שהבטיח שהפעם יהיה לו את זה. כנראה שאין לו, בטח לו על החימר הכל כך אהוב על נדאל.

כבר ביום שני יוצאת לדרך עונת הדשא, עם הטורנירים בקווינס ובהאלה. כאן הכל מתהפך ופדרר הופך לפייבוריט, אבל עם כל הכבוד, על משטח הדשא משחקים בקושי חודש בשנה.

ועוד דבר, רוז'ה פדרר פיספס הזדמנות ענקית להיות הטניסאי הראשון שמחזיק בארבעה טורנירי גראנד סלאם בו זמנית, מאז שרוד לייבר האגדי עשה את זה. כמו שזה נראה נכון להיום, לנדאל בן ה-20 יש עוד מספיק שנים להשיג גם את השיא הזה והוא יעשה את זה.

תיאור המשחק

נדאל לא ניצל שתי אפשרויות שבירה במשחקון הראשון במשחק, ואחר כך ראה את השוויצרי זורק אותו מצד לצד ומפגין טניס מצוין, שהביא לו שתי שבירות ויתרון 0:5 במערכה הראשונה. נדאל צימק ל-1:5, אבל השוויצרי סגר עניין עם 1:6 במערכה הראשונה תוך 37 דקות.

נדאל פתח את המערכה השניה בשמירה על חבטות הההגשה שלו, ומיד שבר את משחקון ההגשה של פדרר ושמר על שלו - 0:3. שני הטניסאים שמרו על משחקוני ההגשה הבאים, אבל אז נדאל השיג שבירה שניה וסגר עניין עם 1:6 משלו.

המערכה השלישית נפתחה עם שמירה על חבטות ההגשה, עד שנדאל השיג שבירה במשחקון החמישי בדרך ליתרון 2:4 ו-3:5 בהמשך. פדרר הצליח לשמור על משחקון הגשה נוסף, אבל גם נדאל, עם מקבץ פורהנדים מרשימים, עשה את זה במשחקוני ההגשה שלו וניצח במערכה השניה 4:6.

נדאל המשיך במומנטום גם בפתיחת המערכה הרביעית, כששבר את פדרר כבר במשחקון הראשון ועלה ל-0:2 ובהמשך ל-1:3. פדרר, שסבל מכמות נוראית של טעויות בלתי מחויבות, לא הצליח לשבור את נדאל בשום משחקון וראה את נדאל עולה ל-3:5. דווקא במאני טיים, פדרר המבולבל הצליח לחזור לעצמו כשמנע מנדאל נקודת משחק ושבר אותו בדרך לשיוויון 5:5. השוויצרי, בתצוגת סרבים מרשימה, הפגין הרבה אופי ועלה בהמשך ל-5:6. נדאל הישווה והשניים הלכו לשובר שיוויון. פדרר פתח עם מיני ברייק ועלה ל-1:2. נדאל החזיר בשבירה קטנה משלו ועלה ל-2:4. פדרר המשיך עם טעות בלתי מחויבת בהגשה שלו ונדאל עלה ל-2:5. פדרר השיג עוד שתי נקודות, אבל זה לא הספיק. נדאל ניצח בסופו של דבר 4:7 בשובר השיוויון ורץ לחגוג תואר שני בפאריז.

"פדרר הוא השחקן הטוב בהיסטוריה"

הזוכה המאושר רפאל נדאל אמר בסיום: "היו לי כמה רגעים קשים בתחילת העונה בגלל הפציעה, אבל עכשיו אפשר להגיד שהכל מאוחרי. אני מברך את רוז'ה פדרר. אני חושב שהוא שחקן הטניס הטוב בהיסטוריה אחרי כל מה שהוא עשה בשנתיים האחרונות. אני מודה לקהל המדהים כאן. פאריז היא עיר מדהימה ולא הרגשתי כל כך טוב בשום עיר אחרת".

רוז'ה פדרר: "אני שמח עם העובדה שהופעתי כאן בפעם הראשונה בקריירה בגמר ואני מבטיח לחזור בשנה הבאה ולנסות ולזכות בטורניר הזה".

ריימונד וסטוסור ניצחו בזוגות לנשים

בגמר הזוגות לנשים ניצח הצמד המדורג ראשון, ליסה ריימונד (ארה"ב) וסמנתה סטוסור (אוסטרליה), את הצמד המדורג חמישי דניאלה האנטוחובה (סלובקיה) ואיי סוגיאמה (יפן) 3:6, 2:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully