וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב, אבל לא מרגש

ראובן עטר

10.6.2006 / 19:09

ראובן עטר חושב שפתיחת המונדיאל לא מלהיבה. דווקא לאנגליה, שלא הרשימה, הוא צופה עתיד ורוד (אם אריקסון ילמד מהשגיאות)

אחרי הציפיה הארוכה, טורניר גרמניה 2006 יצא לדרך, וכבר ביום הפתיחה קיבלנו שמונה שערים. קשה להתלונן על מנה כזאת, אבל למרות ההתחלה הטובה, הכדורגל לא היה מספיק מרגש. כן, היו גולים, חלקם יפים מאוד, אבל לא ראינו מבצעים אישיים, שחקנים שיגרמו לנו לפעור פה או מהלכים ברמות הגבוהות. נותר רק לקוות שצרפת, עם שחקנים כמו זידאן והנרי, או ברזיל, ירימו את הרף בתחום הזה, אחרת נקבל טורניר נוקשה עם הרבה דגש על הגנה. והרי אנחנו מחפשים קודם כל את ההתקפה והשערים. גם התוצאות לא היו מפתיעות (עד למשחק בין שבדיה וטרינידד טובגו), אבל חשוב לזכור שזו רק תחילת הדרך, כך שגם בתחום הזה צפוי שיפור.

גרמניה נראתה טוב, לכאורה. כראוי לנבחרת שאותה מאמן יורגן קלינסמן, מארחי הטורניר התקיפו ובאו על שכרם בארבעת השערים שכבשו. אלא שהגרמנים חשפו נקודת תורפה דווקא בתחום שבו לא היינו מצפים שיהיו חלשים: הגנה. לא אופייני לנבחרת הזאת לספוג שני שערים בהתקפות מתפרצות, בגלל טעויות במהלכים הכי בסיסיים של סגנון משחק. כאשר שחקן יריב מוביל את הכדור עם הפנים להגנה, אסור לבלמים לשחק בקו אחד. זה מה שהגרמנים עשו, ושילמו בצמד של וונצ'ופה, בגלל יציאה למלכודות נבדל לא מוצלחות. על קוסטה ריקה אין צורך להרחיב את הדיבור. זו נבחרת חלשה, שמלבד וונצ'ופה אין לה מה להציע.

במשחק השני ביום שישי ראינו שני סגנונות שונים לחלוטין. פולין היא נבחרת שמתבססת על יכולות פיזיות ומשחק הגנה, ואקוודור מצידה לא מפחדת להמר. האקוודורים עלו עם שני חלוצים, דלגאדו וטנוריו (תזכרו את השם הזה), כשוולנסיה משחק מאחוריהם. פולין, כמו קוסטה ריקה ופראגוואי, שיחקה זהיר עם מגינים שלא עוברים את קו האמצע. בסופו של דבר, התעוזה האקוודורית ניצחה.

על אנגליה דיברו כולם לפני הטורניר כמועמדת לזכייה. האנגלים לא הרשימו, אבל ניתן היה לראות שהשילוב בין חלוץ מהיר (אואן או בהמשך רוני) לפיטר קראוץ' הגבוה אידיאלי ובעל פוטנציאל להניב תוצאות בהמשך, גם אם במשחק הראשון זה לא בא לידי ביטוי.

מצד שני, החילוף של אריקסון - קשר אחורי במקום אואן בשלב כל כך מוקדם במשחק - הוא נורה אדומה לאנגלים. החילוף הזה שינה את המומנטום והעביר את כובד המשחק לחלק המגרש האנגלי. כבר אמרנו: מי שיפחד יפסיד. ואני מאמין שהביקורת שהמאמן השבדי צפוי לספוג מהתקשורת הבריטית תחלחל אליו, כך שהוא לא יחזור על הטעות בהמשך. בכל מקרה, למרות הניצחון המינימלי, לאנגלים יש פוטנציאל להגיע רחוק בטורניר.

אז שערים היו, אבל גם הרבה טקטיקה וכדורגל הגנתי. עכשיו צריך לקוות שיגיעו גם המבצעים, שישאירו אותנו פעורי פה בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully