וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפתקנית, מופקרת, כובשת

9.6.2006 / 20:50

משחק פתיחה מצוין לגביע העולם 2006. קצב מהיר, 6 שערים, כמה מהם מהסרטים, ו-2:4 לגרמניה, בעלת המסורת ההגנתית, על קוסטה ריקה. באלאק ראה מהספסל את המארחת עולה לפסגת בית 1

חברות וחברים (טוב, בעיקר חברים, פחות חברות), רבים ולא כל כך טובים ניסו לקלקל לנו את חוויית המונדיאל, עם שידורים בתשלום מופקע, בג"צים, מאבקים, החשכות מסכים ויחידות סודיות שיסתערו על הפאבים השכונתיים. אבל ברגע שהגיע הזמן לשים את כל זה בצד, ולהתחיל לשחק כדורגל, חזינו באחד ממשחקי הפתיחה המהנים ביותר בתולדות גביע העולם, כשגרמניה ניצחה 2:4 את קוסטה ריקה.

תשכחו ממשחקי פתיחה ממשמימים ואיטיים, או מנבחרת גרמנית אנמית וחיוורת, ההתחלה של המונדיאל מבשרת טובות לכולנו (ובעיקר לצ'לרטון, אבל נעזוב את זה בצד). בהתאם לתפיסה ההרפתקנית של המאמן יורגן קלינסמן\ ובניגוד למסורת הגרמנית, דווקא מרכז ההגנה של המארחים היה החוליה החלשה, עם שני שערים שנבעו ממלכודת נבדל כושלת.

ולמרות זאת, פתחה גרמניה, המארחת, את הטורניר הספורטיבי מספר 1 בעולם, עם הצגה גדולה במינכן מול הנבחרת החלשה של קוסטה ריקה. יורגן קלינסמן לא עלה עם מיכאל באלאק הבלתי כשיר, אבל מהר מאוד היה ברור שהגרמנים יכולים להסתדר בלעדיו. פיליפ לאהם ירה פנימה בדקה ה-6, ואחרי שוואנצ'ופה השווה (12), קלוסה מיד החזיר את היתרון. בהמשך המשחק קצת נרגע.

הקוסטה ריקנים לא החזיקו בכדור יותר משני פסים ברציפות, הגרמנים תקפו גלים גלים, ובמחצית השנייה המגמה נמשכה. קלוסה הוסיף את השני שלו (61), ואחרי שוואנצ'ופה שוב הבקיע וצימק ל-3:2 (73), פרינגס הניח את הדובדבן על קצה הקצפת עם בעיטה גדולה מרחוק שקבעה את תוצאת הסיום (87).

כוכב המשחק של פיפ"א הוא מירוסלב קלוסה.

מחצית ראשונה

דקה 4: גרמניה פתחה עם הרבה התלהבות, והצליחה לסכן את השער אחרי שההתקפה שלה נבלמה, והכדור הגיע לפרינגס. הקשר הקשוח של ורדר ברמן הגיע מאחור ושלח בעיטה חזקה מ-25 מטר, אבל פיספס במעט את המסגרת.

דקה 6: גול! הגרמנים לא רואים בעיניים ונישאים על גבי העידוד המסיבי. המגן השמאלי פיליפ לאהם לוקח את הכדור באגף, חותך למרכז, מנצל מעידה של המגן ושולח טיל ענק לפינה הגבוהה הרחוקה של השוער. 0:1 הפלא לגרמניה בשער הראשון של מונדיאל 2006.

דקה 10: הלחץ של גרמניה ממשיך. קלוסה כמעט מגיע לכדור עומק ברחבה, אבל פוראס יוצא בזמן ומרחיק. שווינשטייגר לוקח את הריבאונד אבל בועט מעל השער.

דקה 12: גול! בדיוק כשנראה היה שהגרמנים בדרך לדרוס את היריבה, מגיעה טעות של פדרידריך, ששבר את היציאה לנבדל ואיפשר למסירה של גומז למצוא את וונצ'ופה חופשי ומאושר. האחרון דהר לבדו מול יאנס להמן ולגלגל בקור רוח את ה-1:1.

דקה 17: גול! איזו פתיחה מהממת למונדיאל. שניידר ניסה לעשות משהו באגף ימין, אבל נבלם והכדור הגיע לשוויישטנייגר, שנכנס במהירות לרחבה ובועט לשער. קלוסה נמצא שם כדי לדחוק מקרוב את ה-1:2.

דקה 22: התקפה יפה של המארחת, עם הנעת כדור מצד לצד, מסתיימת אצל פודולסקי, שמשתחרר מהשומר שלו ובועט מ-30 מטר למרכז השער. השוער קולט.

דקה 43: המשחק נרגע אחרי הדקות הראשונות המשוגעות. כדור קרן של גרמניה חולף על פני כל ההגנה האדומה, קלוסה מפספס את הכדור ומצלדר שולח אותו גבוה גבוה לשמיים.

מחצית שנייה

דקה 46: פודולסקי ממשיך בטקטיקת הבעיטות מרחוק, ופודולסקי שולח את הכדור מ-25 מטר מעט מעל למשקוף.

דקה 52: פרינדס מטעה מגן ונכנס לרחבה, אבל במקום לבעוט הוא בוחר להגביה, והנגיחה של פודולסקי יוצאת החוצה.

דקה 61: גול! לאהם שועט על הקו השמאלי, מרים כדור לקלוסה, שנוגח לפינה, אבל רואה את הכדור שלו נהדף על ידי פוראס. חלוץ ורדר ברמן לא מוותר, ונועץ את הריבאונד כדי לקבוע 1:3.

דקה 68: לאהם שוב עושה שמות באגף שמאל, נכנס לרחבה, אבל מול השוער בועט חלש.

דקה 73: גול! שוב חור במלכדות הנבדל של קלינסמן. שוב חדות ויעילות של וונצ'ופה. שוב שער. קוסטה ריקה יצאה להתקפה נדירה ביותר, ואפילו שלחה כמה וכמה שחקנים לעורף האויב. סנטאנו הכניס כדור לוונצ'ופה, שהיה בנבדל שנעלם מעיני הקוון והשופט, ולחלוץ הקוסטה ריקני הספיקה נגיעה קלה עם הצד החיצוני של הנעל כדי לצמק ל-3:2.

דקה 80: מרטסאקר נוגח כדור קרן למרכז השער, פוראס הודף בצורה מגושמת, אבל המארחים לא מצליחים להבקיע.

דקה 85: שניידר מנסה לשלוח כדור רוחב מתוך הרחבה, אבל נבלם ואז נתפס קלות בחולצתו ומיד צולל אל הקרקע בדרמטיות. השופט לא שורק.

דקה 87: גול! רק כדי שיהיה ברור שחזינו במשחק פתיחה גדול, הגיע פרינגס עם בעיטה ענקית מ-25 מטר ששייטה באוויר ונחתה עמוק ברשת. 2:4.


הרכבים:

גרמניה: להמן; פרידריך, מצלדר, מרטסאקר, לאהם, שניידר; (אודונקור, 90), פרינקס, בורובסקי (קלן, 72), שוויינשטייגר; פודולסקי, קלוסה (נויביל, 79)

קוסטה ריקה: פוראס; אומנה, מארין, גונזאלס, סקוויירה; מרטינז (דראמונד, 67), סוליס (בולנוס, 78), סנטנו, פונסקה; גומז, (אזופיפה, 90), וונצ'ופה

אצטדיון: האליאנס ארינה במינכן, 64,950 צופים
שופט: אליזונדו הוראסיו (ארגנטינה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully