וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: "סוף סוף יש לי הזדמנות לזכות"

רוז'ה פדרר עלה לראשונה בקריירה לגמר הרולאן גארוס אחרי פרישתו של נלבנדיאן וינסה לנקום ברפאל נדאל, שניצח את ליוביצ'יץ'

רוז'ה פדרר, המדורג ראשון בעולם, עלה היום (שישי) לראשונה בחייו לגמר הרולאן גארוס באחד מהמשחקים המוזרים שהיו בטורניר השנה. יריבו, דויד נלבנדיאן, סבל מכאבי בטן ובמצב של 1:1 במערכות ו-2:5 לזכות השוויצרי בסט השלישי, פרש. פדרר יתמודד במשחק הגמר ביום ראשון מול האלוף הנוכחי רפאל נדאל וינסה לנצח אותו לראשונה בקריירה על משטח החימר. נדאל ניצח במשחק חצי הגמר השני את איבן ליוביצ'יץ' 4:6, 2:6, 6:7.

המשחק בין השניים נפתח כפי שפדרר צפה ערב ההתמודדות, "משחק פיזי וקשה". נלבנדיאן התקיף בכיוון חד סטרי את מכות הבק-הנד של השוויצרי, במשחק שנערך בעיקר מהקו האחורי.

הארגנטינאי נראה מעט לחוץ בהתחלה וכבר אחרי שני משחקוני הגשה ביצע 3 טעויות כפולות. אלא שבמשחקון החמישי נלבנדיאן החל לשחק בצורה אגרסיבית, והצליח לשבור את מכות ההגשה של פדרר. השוויצרי נראה חסר אונים וחסר חשק, והפסיד באחת המערכות הקלות שהיו למדורג שלישי בטורניר השנה 6:3.

המערכה השנייה המשיכה באותו כיוון. והארגנטינאי לא הביט אחורה בדרך ל-0:3, כשפדרר ממשיך להראות אנמי, אבל אז קיבל המדורג ראשון צלצול השכמה פנימי. פדרר החל להראות ניצוצות של הטניס שכולנו מכירים, שבר פעמיים ועלה ל-3:4, בדרך לניצחון 4:6 במערכה השנייה, ולתיקו 1:1.

פדרר המשיך את המומנטום גם במערכה השלישית, ועם המון סבלנות המשיך לתסכל מהקו האחורי את הארגנטינאי שבאותם רגעים נראה חסר תכנית משחק לחלוטין, כשהוא מסתמך על הברקות ומרבה לטעות. במצב של 1:2 לזכות השוויצרי נזקק נלבנדיאן להתייעצות עם מאמנו ועם רופא בגלל מה שנראה כמיחושים בבטן. אחרי דקות ארוכות של חוסר ודאות חזר הארגנטינאי לעוד כמה משחקונים, אבל לבסוף פרש.

פדרר התייחס בסיום למעמד המרגש ולמשחק הגמר: "סוף סוף יש לי הזדמנות לזכות ברולאן גארוס. זו הפעם הראשונה שאני עולה לגמר כאן. רבעי גמר וחצי גמר זה יפה, אבל מעולם לא הייתה לי הזדמנות להניף את הגביע. אני חושב שברומא ובמונטה קרלו, אני ונדאל הוכחנו שאנחנו שחקני החימר הטובים ביותר העונה. לדעתי, הדרך שלי לגמר הייתה קלה יותר משלו, מכיוון שאני תמיד שיחקתי לפניו ולא הייתי צריך לחשוב על מה שהוא עשה".

דויד נלבנדיאן: "סבלתי מכאבים בשרירי הבטן בזמן ההגשות. לדעתי, אם הייתי במצב פיזי טוב, המשחק הזה היה הולך לטובתי".

נדאל: "זה הולך להיות גמר נהדר"

למשחק השני עלה הטניסאי שהגדיר מחדש את המושג דומיננטיות בטניס, רפאל נדאל, עם רצף של 58 נצחונות על חימר. הוא מתעמת עם איבן ליוביצ'יץ', המדורג 4.

המשחקון הראשון היה של ליוביצ'יץ', שהגיש מצוין וגמר אותו בקלות. אבל מאותו רגע והלאה ראינו את נדאל משתלט על העניינים וקובע את הקצב הרצוי לו ומריץ את הקרואטי הגבוה מצד לצד. ארבעה משחקונים ברציפות נתנו לו יתרון 1:4. בדיוק כשנראה היה שהספרדי האנרגטי מטייל בדרך למערכה ראשונה קלילה הגיע ברייק של ליוביצ'יץ', ומיד אחריו עוד משחקון מצוין של הקרואטי הגבוה, שהנקודה היחידה שאיבד בה הייתה בשגיאה כפולה. 3:4 לנדאל. שני הטניסאים שמרו על ההגשה שלהם, ואז לנדאל הגיעה הזדמנות להגיש לניצחון בסט הראשון, עם יתרון 4:5 באמתחתו. וזה בדיוק מה שהוא עשה, למרות המאמץ הנאה של ליוביצ'יץ'.

חבטות ההגשה העוצמתיות של ליוביצ'יץ' לא הרשימו את נדאל בפתיחת המערכה השניה והספרדי שבר כדי לעלות ל-1:3 וגם ניצח במשחקון הבא. ליוביצ'יץ' נשבר לגמרי במערכה הזאת ורוב הנסיונות שלו להפתיע את נדאל הסתיימו בעיקר בטעויות בלתי מחויבות. ליוביצ'יץ' עוד הצליח לגנוב משחקון, אלא שנדאל גמר את זה ב-2:6 ועלה ל-0:2 במערכות.

ליוביצ'יץ' עלה למערכה השלישית מפוקס יותר, הפעם הסרבים שלו היו קצת יותר מדוייקים והקרואטי עלה ל-2:3. הקרואטי, שהפסיד בשתי המערכות הראשונות לא מעט נקודות במשחק הרשת שלו, החל לנצל יותר ויותר את יתרון הגובה שלו ועלה בהמשך ל-4:5 ול-5:6. נדאל דאג לא להישבר במשחק בטוח מהקו האחורי כדי להשוות ל-6:6 ולהגיע לשובר השיוויון הראשון במשחק. שובר השיוויון היה צמוד כאשר כל אחד הצליח לשמור על ההגשה שלו והשניים הגיעו למצב של 6:6. בסופו של דבר, נדאל היה זה שהשיג את המיני ברייק המיוחל כדי לנצח 7:9. אלוף הרולאן גארוס גמר את זה בשלוש מערכות והבטיח לעצמו גמר שני בפאריז, הפעם מול פדרר.

רפאל נדאל התייחס בסיום לגמר מול פדרר ואמר: "אני שמח מאוד, במיוחד לאור העובדה שליוביצ'יץ' התחיל לשחק ממש טוב במערכה השלישית. זה הולך להיות גמר נהדר אחרי המשחקים שלנו ברומא ומונטה קרלו מוקדם יותר השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully