וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותה שחיטה בשינוי שיטה

8.6.2006 / 22:51

במנהלת פינטזו על פיינל פור עם סוף דרמטי, אבל לירושלים אזל האוויר אחרי 3 רבעים. מכבי ניצחה 66:96 וזכתה באליפות ה-46 במספר

משחק האליפות בין הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, לא היה שונה למעשה מכל ארבעת המפגשים הקודמים בין שתי הקבוצות העונה, למעט אולי המשחק הראשון בינהן במלחה. התסריט שוב חזר על עצמו - מכבי פתחה חזק, ירושלים הצליחה לחזור, אבל כל פעם שהתקרבה, ביצעה סדרת שגיאות של חוסר ריכוז שהשאירו את מכבי במרחק בטוח. אחרי לחימה של 3 רבעים, התפרקה ירושלים ברבע האחרון, הרימה ידיים ונוצחה 96:66.

הפעם לכל המשתנים התווסף גם ערב מזעזע של הוראס ג'נקינס, שפשוט לא תיפקד תחת הלחץ, וסיים עם 6 נקודות, 5 איבודים ואחוזים רעים. גם מאיר טפירו לא הופיע למשחק, אבל זה כבר משהו שהתרגלנו לראות במשחקים מול מכבי העונה.

פיני גרשון נתן הרבה מנוחה למייסאו באסטון שנכנס לבעיית עבירות במחצית הראשונה, וקיבל את גרין, ששון, ושארפ בנקודות חשובות בדקות המכריעות. וויל סולומון, שעבר עונה לא קלה, נתן משחק טוב מאוד, כמו גם ניקולה וויצ'יץ'. טל בורשטיין נפצע ברבע השלישי ופונה מהמגרש. לאחר מכן התברר שמדובר בפציעה חמורה בגיד אכילס (ראה ידיעה נפרדת).

ארז אדלשטיין נחל את הפסדו החמישי למכבי העונה, ונכשל במשימה העיקרית אותה הגדיר לעצמו כשקיבל את המפתחות לידיים. נראה שארז לא יעמוד על הקוים במלחה בעונה הבאה. אדם נוסף שלא יעמוד על הקוים בעונה הבאה, הוא פיני גרשון, שיפרוש מאימון (לפחות עד להודעה חדשה), כמו שרצה - עם עוד אליפות בכיס.

על הערב העיבו שני אירועים - בראשון, פרץ אוהד מן היציע במהלך המשחק וניסה לחטוף מניקולה וויצ'יץ' את הכדור. האוהד פונה על ידי מאבטחים. באירוע השני, לא התאפק מאמן מכבי ת"א, פיני גרשון, והחזיר קללות לאוהדי הפועל ירושלים שגידפו אותו שעה ארוכה.

מהלך המשחק

רבע 1: 16:23 מכבי

מכבי תל אביב פתחה עם בורשטיין, סולומון, פארקר, וויצ'יץ' ובאסטון. ירושלים פתחה עם ג'נקינס, אוסטין, מייסון, קוזי'קרו וסליי. מכבי פתחה עם הגנה מאוד אגרסיבית שגררה שתי עבירות מהירות וחטיפת כדור של סולומון מהוראס ג'נקינס. מכבי רצה למתפרצות ועלתה ל-0:9 אחרי 4 דקות. מייסון עשה את הסל הראשון רק דקה מאוחר יותר. מכבי שיחקה את המשחק הקבוצתי שלה, בעוד ירושלים שמה את הכסף על היכולת האישית של שחקניה. גם כשירושלים הצליחה לרוץ לסל קל, ששון החזיר בשלשה בצד השני. אחר כך הגיעה עוד שלשה של שארפ, ואחת נוספת של ששון - ומכבי כבר ב-11 נקודות יתרון. סליי ואוסטין הצליחו לעצור מעט את מכבי, שכמו ירושלים, קלעה באחוזים רעים מהקו.

רבע 2: 35:45 מכבי

ירושלים פתחה עם שני איבודים והמשיכה להחטיא מהקו. ירושלים הצליחה לעצור את מכבי, אבל לא ניצלה את התקפות המעבר, אבל שלשה של נאור ועוד שתיים של מייסון צימצמו את הפער ל-4, 29:25. ירושלים הצליחה להישאר בתמונה, בדקות בהן גם מרקוביץ' מירושלים וגם גרין ממכבי נזרקו לפרקט. הוראס ג'נקינס (נקודה אחת ו-5 איבודים אחרי 17 דקות) שהתחיל רע את המשחק, לא הצליח להשתלב בשטף של קבוצתו והמשיך לעשות טעויות. אדלשטיין לא חיכה הרבה, שולח את ג'נקינס לספסל, שהגיב למאמנו בתנועת ביטול. מנגד, וויל סולומון הראה גם לאדומים וגם לצהובים מי השחקן הטוב בין השניים עם עוד 2 נקודות. בפיגור 6 התחילה ירושלים לעשות שטויות - ג'נקינס החטיא שלשה, בורשטיין החזיר באחת משלו בצד השני, האדומים איבדו כדור, ומכבי שוב התרחקה. אחרי שלשה שפתחה יתרון 12, ביצע קוז'יקרו לפני המחצית עבירה גסה על שרון ששון, שירד לספסל. שלשה של מייסון עם הבאזר, חתמה את תוצאת המחצית.

רבע 3: 54:64 מכבי

ירושלים פתחה את המחצית השניה עם טפירו, ג'נקינס, סליי, אוסטין ומייסון. מכבי פתחה עם וויצ'יץ', באסטון, סולומון, פארקר ובורשטיין. שלשה של סולומון הריצה את מכבי ליתרון 14 נקודות. לירושלים היה קשה למצוא את הטבעת, והיא נשארה בתמונה הודות לתמאר סליי. מאיר טפירו קלע את 2 הנקודות הראשונות שלו 4 דקות בתוך הרבע השלישי. ירושלים נתנה הגנה מצוינת, אבל שוב לא ניצלה את משחק הריצה שלה, וכרגיל חטפה שלשה על הראש, הפעם מבורשטיין. ירושלים הוכיחה אופי, ושלשה של נאור אחרי גג אדיר של סליי על גרין הורידה ל-7 בלבד. בדיוק כירושלים התקרבה, ג'נקינס התחיל שוב לעשות שטויות, ופארקר דאג להשאיר את ירושלים רחוקה מהצהובים.

רבע 4: 66:96 מכבי

הרבע האחרון נפתח במשחק לא מסודר של שתי הקבוצות. ירושלים החמיצה מחוץ לקשת, שארפ צלף בזמן, והפער נפתח ל-15 נקודות. מהרגע הזה והלאה, ירושלים איבדה את האמונה, ומכבי רצה כדי לטחון את האדומים עד דק. מכבי שוב אלופה, אדלשטיין שוב יסתפק במקום השני.

קלעו למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' 20 (7 מ-8 לשתיים), וויל סולומון 14, אנתוני פארקר 13 (6 ריבאונדים, 8 אסיסטים), דרק שארפ 12, שרון ששון 12 (4 מ-6 לשלוש), מייסאו באסטון וטל בורשטיין 9 כל אחד, יניב גרין 5, אסף דותן 2.

קלעו להפועל ירושלים: תמאר סליי 20, מריו אוסטין 18, מתן נאור 11 (3 מ-3 לשלוש), רוג'ר מייסון 7, הוראס ג'נקינס 6 (5 איבודים), מאיר טפירו 2, רביב לימונד וארז מרקוביץ' 1 כל אחד.

גרשון: "האווירה מסביב עשתה את האליפות הזו שמחה"

פיני גרשון, שהיה זה משחקו האחרון במכבי, אמר בסיום: "לא רוצה לדבר יותר מדי כי זה מרגש, אבל על המשחק - כל האווירה מסביב עשתה את האליפות הזו שמחה. ירושלים היתה חלק גדול מהמשחק יריב לא רע, אבל הוכחנו שאנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ. זה יותר השחקנים, כי היו לא מעט שלבים במשחק שזה כבר לא היה תלוי בי. אני רוצה לברך את דן שמיר, שרון ששון עם אליפות ראשונה, ג'יימי ארנולד, קירק פני ועומרי כספי. התפקיד שלי הוא לחשוש, אבל לא הייתי לחוץ. אמרתי לשחקנים שלא יקרה מצב שנשחק כמו בפיינל פור - טוב בחצי ורע בגמר. שיחקנו עם מעט מאוד שגיאות, והכרחנו אותם להרבה טעויות".

וויל סולומון: "זו הרגשה טובה. הייתי פעם קודמת בצד השני, וזה מתוק מאוד לזכות באליפות. היה משחק קשה, כולם רצו לנצח, והכל התפוצץ. יצאתי אגרסיבי מהפתיחה. הוצאנו את האוויר מהכלים הכבדים שלהם ונתנו לאחרים לנסות לעבוד. אני לא יודע מה יקרה בעונה הבאה אבל אנחנו על המסלול הנכון".

אנתוני פארקר: "היינו במצבים כאלה קודם מבחינת הלחץ והאווירה, כך שהיה לנו יתרון מסוים. היינו מרוכזים, והצלחנו לשחק כמו שרצינו".

שרון ששון: "היה כיף, אווירה מדהימה, כל הכבוד גם לאוהדים שלהם וגם לשלנו. היו לי חודשיים קשים בהתחלה, אבל כל הצוות הכין אותי והתאקלמתי מהר. זו אליפות עם קצת עצב, כי אני מאוד מקווה שטל ירגיש טוב".

ארז אדלשטיין אמר בסיום: "זה לא היה צריך להיגמר ככה. התפרקנו ברבע הרביעי אחרי שרדפנו אחריהם משחק שלם. לא תיכננו את זה, אבל ניסינו להביא אותם להפרש שש כמו שהיה. הייתי רגוע לפני הרבע הרביעי בשביל לתפוס אותם כשהלחץ עליהם. אבל פתאום הפסקנו לשחק מבחינת זריקות, ואי ירידת להגנה". בקשר ליכולת של ג'נקינס: "אני לא רוצה לדבר על שחקנים. זו חבורה שהלכנו יחד כל הדרך. הפסדנו כקבוצה".

על העונה, אמר אדלשטיין: "הלכנו בשלוש חזיתות, רצינו להביא תואר ולא הצלחנו, בטח לא מול השושלת הזו, שגם צסק"א בקושי הצליחה לעצור. למרות כל הביקורות, אני כבר עונה שלישית במעמד רציני כזה, אני גאה לאמן את ירושלים. לא ראיתי שמישהו אחר לקח ממכבי תואר, לא ראיתי מישהו אחר מגיע לגמר פלייאוף 4 פעמים רצוף".

ארקדי גאידמק: "יש לנו קבוצה טובה, צריך לעשות רק מספר שינויים. העונה הבאה לא תעלה יותר מהנוכחית. נשב כולם ביחד ונחליט מי יאמן את הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully