וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת המופלאים

7.6.2006 / 18:40

21 שנה לא עלו 4 המדורגים הראשונים לחצי גמר הרולאן גארוס. פדרר, נדאל, נלבנדיאן וליוביצ'יץ', שמתעניין פחות בטניס ואוהב את החיים

יומיים אחרי הדחתה של שחר פאר מהרולאן גארוס, יצאנו קצת מההלם וחזרנו בדיוק בזמן לשלבי ההכרעה. אחרי שבוע ראשון בלתי נשכח, היה די מאכזב לראות ארבעה מפגשים חד צדדיים ברבע גמר הגברים. רוז'ה פדרר, רפאל נדאל, דויד נלבנדיאן ואיוואן ליוביצ'יץ', לא הזיעו יותר מדי בשלב הזה. הנתון היותר מרשים מהשבוע השני, מדובר בארבעת המדורגים הראשונים שעלו לחצי הגמר וזה קורה בפעם הראשונה מאז 1985 ברולאן גארוס.

האלוף נדאל, פדרר ונלבנדיאן כבר היו במעמד הזה. מי שרושם הופעת בכורה בחצי הגמר בפאריז ובכלל בטורניר גראנד סלאם, הוא ליוביצ'יץ'. הקרואטי המתנשא לגובה של 1.93 מ', נחשב כיום לאחד השחקנים המוכשרים בסבב. למרות שגדל על החימר, הוא מתמחה בעיקר במגרשים קשים והניף לא מעט גביעים בשנים האחרונות. העונה למשל, הוא עשה את זה בשנאי ובזאגרב. בעונה שעברה, הוא היה יריבו המושבע של רוז'ה פדרר בלא מעט משחקי גמר על המשטחים הקשים. בטורנירי גראנד סלאם לעומת זאת, אף פעם לא הלך לו. למרות המוניטין המכובד, המקסימום שעשה היה רבע הגמר בפלאשינג מדו האחרון. כל זה גרם לכמה ביקורות לגבי תפקודו של הקרואטי בטורנירים הגדולים באמת, אבל נראה שהפעם הוא עונה עליהם בפאריז. יריבו בחצי הגמר יהיה לא אחר מאשר האלוף רפאל נדאל, לליוביצ'יץ' עצמו אין הצהרות מיוחדות לקראת המשחק הזה. כמו תמיד, הוא מעדיף להודות לסובבים אותו ולעצמו על עוד יום שהוא משחק טניס ובכלל על עוד יום שהוא בחיים.

מהמלחמה בבוסניה לווילה במונטה קרלו

"אני לא ממש מתרגש מלהפסיד במשחק טניס. למעשה, בכלל לא משנה לי אם אני מפסיד או מנצח. ביחס למה שעבר עלי בילדות, כל מה שקורה לי היום הוא קל", כך נוהג איבן ליוביצ'יץ' לסכם לא מעט משחקים שלו.

לסיפורו של איבן ליוביצ'יץ' יש סוף טוב, יותר נכון אמצע. בגיל 27 הוא מדורג במקום הרביעי בעולם אחרי שהרוויח קרוב ל-5 מיליון דולר רק מטורנירים. הוא נשוי באושר לאישה איתה הכיר עוד מהילדות והשניים מתגוררים בוילה במונטה קרלו. קצת אחורה, 14 שנים ליתר דיוק, כל זה היה כל כך רחוק ממנו. הוא נולד בעיר הבוסנית בניה לוקה ובאותן שנים בדיוק, ראה איך הסרבים הפציצו את השכונה בה גדל, בה גרו יחדיו תושבים קרואטים ובוסנים. אביו של ליוביצ'יץ' העביר את אשתו וילדיו למחנה פליטים בקרואטיה, חזר למלחמה ונעדר למשך חצי שנה. בינתיים, איוואן עצמו מצא את מקומו באקדמית טניס באיטליה, שדאגה לכמה כשרונות קרואטים והוציאה אותם ממחנות הפליטים. האבא חזר בריא ושלם מהמלחמה וראה ילד שהפך לטניסאי מבטיח.

ועכשיו נדאל

איוואן ליוביצ'יץ' ורפאל נדאל מעולם לא נפגשו על החימר. בהיסטוריה שלהם שלושה מפגשים על משטחים קשים. נדאל מוביל 1:2, אבל ליוביצ'יץ' היה זה שניצח במשחק האחרון ברבע גמר טורניר דוחא השנה. אין ספק שיהיה מרתק לראות את השניים על החימר. אמנם זה המשטח הביתי של נדאל, אבל הטניס העצמתי של הקרואטי ובעיקר ההגשות, אמורים לסדר לנו קרב שלא יוכרע בשלוש מערכות וצפוי להגיע גם לחמש. אמנם ההיסטוריה המשותפת של רוז'ה פדרר ודויד נלבנדיאן בחצי הגמר השני, מבטיחה לנו קרב יותר מעניין על הנייר, אבל במקרים האלה, הנייר לא תמיד קובע. איוואן ליוביצ'יץ' נגד רפאל נדאל, יום שישי בצהריים קצת לפני פתיחת המונדיאל, אל תחמיצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully