וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונשין ועונשו

6.6.2006 / 20:11

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ראשל"צ 65:66 ועלתה לגמר הפיינל פור. שחקני ראשון, שקלעו ב-37% מהקו, יכולים לכעוס רק על עצמם

חצי הגמר הראשון בפיינל פור של ליגת העל בכדורסל אומנם לא סיפק כדורסל ברמה גבוהה, אבל לפחות ראינו דרמה ומאבק עיקש. הפועל ירושלים הצליחה בסופו של דבר לקחת בשיניים את המשחק וניצחה 65:66 אחרי קליעת עונשין של ג'נקינס עם 0.7 שניות על השעון ולעלות לגמר הפיינל פור, אבל ספק אם היכולת הזאת תספיק לגמר.

המחצית הראשונה ייצגה נאמנה את החשש של המאמנים, שדאגו שהסיבוב השלישי האנמי ישפיע לרעה על יכולת השחקנים. שחקני שתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע מבחוץ, והסקור הנמוך, 25:32 שיקף את האיכות הירודה.

במחצית השנייה השחקנים נכנסו יותר למשחק, בעיקר אלו של ראשל"צ, שרצו ועלו ליתרון 32:33. ירושלים התאוששה, ואחרי משחק די צמוד שחקניו של אדלשטיין התחילו לרוץ ופתחו פער של 13 נקודות, 47:60. ראשל"צ לא נכנעה והגיבה בריצה משלהם של 0:12. איבוד כדור מיותר של מאיר טפירו העניק לאור איתן הזדמנות לקלוע שלשה מדהימה ולהשוות ל-65:65 16 שניות לסיום. אלא שאז לא השכילה ראשל"צ לעשות עבירה מוקדמת או להפעיל לחץ על ירושלים, עד שג'נקינס חדר ונשלח לקו. אבל ההפסד של ראשל"צ לא נולד שם: עם מאזן של 12 מ-33 מהעונשין ו-3 מ-22 מהשלוש, קשה לנצח.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה עם מתן נאור, עידו קוז'יקרו, הוראס ג'נקינס, רוג'ר מייסון ומריו אוסטין. ראשון לציון פתחה עם ראיין סידני, ג'ון גילכריסט, אור איתן, עומאר סניד ולי מתיוס. חוסר ריכוז בהתקפה של ראשל"צ בפתיחה איפשר לירושלמים לפתוח פער מינימלי, מתיוס וגילכריסט השאירו אותם במשחק בעזרת ריבאונד התקפה. אוסטין, עם רבע טוב של 6 נקודות ו-5 ריבאונדים, שמר על יתרון של שלוש נקודות לירושלמים בסיום הרבע הראשון, 14:17.

בפתיחת הרבע השני נמשכה החולשה ההתקפית של שתי הקבוצות, כשהקבוצה של גודס סירבה לנצל את ההזדמנויות שלה מקו העונשין. שתי דקות בתוך הרבע ירד אוסטין לספסל עם שלוש עבירות. גם ההפצצות מרחוק של ראשון לציון לא הצליחו להיכנס, אבל ירושלים לא הצליחה לברוח, בעיקר בגלל איבודי כדור של טפירו. המחצית הראשונה הסתיימה ב-25:32 לירושלים, והתאפיינה במשחק התקפה חלש ואף מביך. ראשון קלעה במחצית הראשונה רק 5 מ-21 מקו העונשין (24 אחוז!) ו-0 מ-8 מהשלוש, אבל 11 ריבאונד בהתקפה ו-10 איבודים של הפועל ירושלים השאירו אותה במשחק. תמאר סליי בלט בירושלים עם 7 נקודות ו-8 ריבאונדים, גילכריסט תרם 9 נקודות בראשון.

ראשון לציון פתחה חזק את הרבע השלישי, עם ריצה 0:10 ועלתה ליתרון ראשון. רוג'ר מייסון בשני סלים מהירים החזיר לאדלשטיין את הצבע לפנים, תמאר סליי במשחק יציב תרם גם הוא מבחינה התקפית. למרות השיפור היחסי של הקבוצות, נקלעה רק שלשה אחת מ-22 ניסיונות. ראשון אומנם ניצחה את הרבע 17:19, אבל איבדה את המומנטום מתחילת המחצית.

הרבע הרביעי המשיך את הריצה הירושלמית, שפתחה פער של 13 נקודות, בזכות דקות טובות של סליי וקוז'יקרו ודחיפה חזקה בהגנה. ראשון לא ויתרה והגיבה בסלים מהירים של מורן רוט וגילכריסט, וריצה מדהימה של 0:12. החטאות מכריעות בדקות האחרונות של סניד ואופיר פרחי (!) מנעו מראשל"צ להשוות. אוסטין בקליעת עונשין העלה לשלוש הפרש, אור איתן חטף כדור אחרי מסירה רעה של טפירו, ושלח שלשה מדהימה שהשוותה, 65:65. ואז הגיע ג'נקינס.

סטטיסטיקה

קלעו לראשון לציון: מתיוס 14 (8 ריבאונדים), גילכריסט 13, סידני 12 (9 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות), סניד 9 (9 ריבאונדים), איתן 6, מינוף 5, רוט 4, שיינפלד 2.

לירושלים: סליי 18 (14 ריבאונדים), ג'נקינס 12 (3 מ-13 מהשדה), אוסטין 11 (ו-9 ריבאונדים, ב-20 דקות), מייסון 9, טפירו 7, קוז'יקרו 4, לימונד 3, מרקוביץ' 2.

ירושלים סבלה ממשחק מפוזר ואיבדה 17 כדורים (ג'נקינס וטפירו 4 כל אחד), לעומת 10 בלבד של ראשון. שתי הקבוצות קלעו באחוזים מחרידים מהשדה, ירושלים ב-39 אחוז, ראשון ב-37.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אדלשטיין: "לא היה שום לחץ"

מאמן הפועל ירושלים, ארז אדלשטיין, אמר בסיום המשחק: "לא היה שום לחץ. אנחנו לא משחקים טוב וחכם, זה לא סוד. אתם תגידו שהם החטיאו עונשין, אבל זה ידוע שראשון היא קבוצת העונשין הכי גרועה בליגה. אנחנו ב-13 הפרש התלחנו להתלהב ולרוץ לקהל, הזהרתי את הקבוצה שלי שזה לא נגמר, אבל אז לקחנו שתי זריקות רעות והם חזרו למשחק. עשינו הכל לתת את המשחק לראשון, אבל אנחנו יותר טובים. משחק ההתקפה שלנו לא שוטף אבל ההגנה שלנו הייתה מצוינת".

המאמן הוסיף ודיבר על שחקניו: "אין לי בעיה להראות שאני יכול לעשות סדרות חינוך ולהעניש, לא כל קבוצה וכל שחקן אפשר להעניש".

יו"ר הקבוצה, דני קליין, אמר: "הייתי מעדיף לפגוש את נהריה ביום חמישי, אבל זה בגדר פנטזיה. מגיעות הרבה ברכות לראשון לציון, הם שיחקו יוצא מן הכלל. ביום חמישי זה יהיה סיפור אחר, אבל אני מאמין שנגיע יותר מוכנים. כמו שהם מכירים אותנו, אנחנו מכירים אותם. אני מאמין שיהיה היכל מלא. הפועל ירושלים קבוצה פחות טובה ממכבי ת"א, מכבי היא הפייבוריטית. אני לא רוצה לדבר עכשיו על עניינים של לחץ, במכבי אין דבר כזה, הם רגילים למצבים כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully