וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי אחכה לשנה הבאה"

שגיא ניר

3.6.2006 / 19:43

התחזיות עשויות לגרום לליאור אליהו להסיר את מועמדותו לדראפט, הטורניר בטרביזו יכריע. הישראלי הראשון ב-NBA, מדור שבועי

שלושה וחצי שבועות לפני דראפט 2006 ב-NBA, יתכן כי המדור השבועי שלנו, שתיכנן לעקוב אחרי שני הישראלים יותם הלפרין וליאור אליהו בדרכם לליגה הטובה בעולם, עומד לעבור קיצוץ של 50 אחוזים.

ליאור אליהו, שסיים בסוף השבוע את העונה עם הפועל גליל עליון, עשוי לוותר על ההתמודדות בדראפט הנוכחי, זאת על מנת לשמור לעצמו סיכוי לבחירה גבוהה יותר בדראפט של השנה הבאה. "השאלה היא לאן זה הולך מבחינת הבחירה – אם זה יהיה סיבוב ראשון או סיבוב שני", סיפר אליהו, שעל פי הערכות הפרשנים מדשדש כרגע בין סוף הסיבוב השני לאי בחירה כלל. "יש לי אפשרות לגשת לדראפט גם בשנה הבאה, שתהיה השנה האחרונה שאוכל לעשות את זה במקרה ואחליט להסיר מועמדות השנה. כרגע מוקדם עדיין לדעת, אבל ברור שהטורניר בטרביזו יהיה משמעותי בשבילי ואחריו נדע לאן הולכים. אולי אני צריך לחכות לשנה הבאה, זו אחת המחשבות".

כפי שפירסמנו באמצע השבוע שעבר, ייצא אליהו, שעובר כרגע אימונים אישיים עם המאמן חנוך מינץ, למחנה הכישרונות בטרביזו איטליה שיתקיים בין ה-11 ל-14 ביוני. הופעותיו של אליהו במחנה בשנה שעברה עם נבחרת העתודה הכניסה אותו לתודעה של הסקאוטים האמריקנים, והשחקן מקווה שחזרה על היכולת תגביר את סיכוייו לבחירה גבוהה יותר בדראפט. חשוב לציין כי במידה ויחליט להסיר את מועמדותו, יצטרך אליהו לעשות זאת עד שבועיים לפני יום הדראפט, כלומר ב-14 ביוני, יום הנעילה של המחנה בטרביזו.

הלפרין "מתמיד" בסיבוב השני

בינתיים, ממשיכים המועמדים לדראפט להתכונן ליום הגדול, שכמה מהבכירים שבהם כבר עברו מבחנים בקבוצות ה-NBA השונות, ואחרים שריינו לעצמם את הימים הקרובים. התאריך המרכזי עליו מדובר כרגע הוא ה-6 עד ה-13 ביוני, אז יערך באורלנדו המחנה המרכזי למועמדים לדראפט, ובו יתכנסו המועמדים לכמה ימים של של בדיקות רפואיות ומבחני כושר ויכולת, ויערכו בו אימונים אישיים לכמה מהמועמדים המובילים. יותם הלפרין, השרוי עדיין בעיצומו של גמר הפלייאוף הסלובני, לא נרשם עדיין למחנה והוא עלול להחמיץ אותו במידה וסדרת הגמר הסלובנית תגיע לחמישה משחקים.

מבחינת מיקומם של הישראלים בדירוגי הדראפט השונים, ממשיך הלפרין לבסס את מעמדו בסיבוב השני. ההערכות האופטימיות של פרשני ESPN מהשבוע שעבר, לפיהן עשוי הלפרין להפתיע ולהיבחר בסיבוב הראשון, לא באות בינתיים לידי ביטוי בדירוג. יחד עם זאת, ממקם אתר "דראפט אקספרס" את הלפרין במקום הגבוה ביותר עד היום, ה-42. פרשן הדראפט של האתר אף הגדיר את הלפרין כמי שעשוי להתגלות כגרסא האתלטית של בנו אודריך, שכמו הגארד הישראלי דרך גם הוא בעבר במכבי תל אביב. הלפרין, אגב, ישמח לשחזר את הדרך שעבר אודריך, שנבחר בדראפט 2004 במפתיע במקום ה-28, וזכה לחוזה מסן אנטוניו ספרס.

ליאור אליהו לא מופיע ב-60 הנבחרים של אתר "דראפט אקספרס". בדירוג השבועי של אתר ESPN.COM עולה הלפרין למקום ה-53, ליאור אליהו עולה למקום ה-55.

ברניאני עדיין בצמרת, שינויים בתחתית העשירייה

אתרי דראפט שונים בארצות הברית מפרסמים מדי יום הערכה של סדר הבחירה בדראפט. אנו נציג בפניכם מדי שבוע את עשרת הראשונים, והפעם על פי הערכתו של אתר NBADRAFT.NET.


1. לה-מרכוס אולרידג' (20, 208) מטקסס, לטורונטו ראפטורס
2. אנדראה ברניאני (20, 211) מאיטליה, לשיקגו בולס (דרך ניו יורק)
3. אדם מוריסון (21, 204) מגונזאגה, לשארלוט בובקאטס
4. טיירוס תומאס (19, 206) מ-LSU, לפורטלנד טריילבלייזרס
5. רנדי פוי (22, 190) מוילאנובה, לאטלנטה הוקס
6. רודי גיי (19, 206) מקונטיקט, למינסוטה טימברוולבס
7. ברנדון רוי (21, 194) מוושינגטון, לבוסטון סלטיקס
8. מרכוס וויליאמס (20, 186) מקונטיקט, ליוסטון רוקטס
9. רודני קארני (22, 200) מממפיס, לגולדן סטייט ווריורס
10. פטריק או'בריאנט (20, 212) מברדלי , לסיאטל סופרסוניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully