וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מכר את המשחק בוינטר?

רפי גמיש, אלעד ליפשיץ ומאיר ברדוגו

31.5.2006 / 6:20

בדיקת פוליגרף שיזם המקומון "כל העיר" מצאה שני שחקנים מהפועל ירושלים שלא דיברו אמת לגבי החשד למכירת המשחק מול הכח עמידר

שניים משחקני הפועל ירושלים מהליגה הלאומית נמצאו דוברי שקר בבדיקה שנערכה להם לאחרונה במכונת אמת במכון הפוליגרף Y.K.S שבירושלים, בנוגע לחשד להטיית תוצאת המשחק בווינטר נגד הכח עמידר רמת גן (0:4).

הסיפור המלא, שיתפרסם מחר (חמישי) במקומון הירושלמי "כל העיר", חושף ששני השחקנים נכשלו בבדיקה וכי מדדי התוצאות מראים כי לא ענו אמת בתשובותיהם לכל שלוש השאלות שהוצגו להם על החשד כי המשחק היה מכור.

כל בדיקה נערכה במשך כ-50 דקות, ונוסף לשלוש השאלות הרלוונטיות לפרשה, הוצגו לכל שחקן עשר שאלות טריוויאליות. המדדים שמציג מכשיר הפוליגרף ממוספרים ונעים בין 4- כניקוד הנמוך ביותר ועד 7+ כניקוד הגבוה ביותר, ולפיהם נקבעת עד כמה מובהקת התשובה כשקר או אמת. התוצאות שהתקבלו במקרים האמורים היו מובהקות וחד משמעיות. יצוין כי שמותיהם של שני השחקנים שמורים במערכת, והם ידועים, כמובן, גם להנהלת הקבוצה.

14 משחקני הקבוצה שהשתתפו במשחק בווינטר נגד הכח עמידר ר"ג במחזור הלפני האחרון, ניגשו לאחרונה לבדיקה במכון הפוליגרף, לאחר ששוערה של הפועל ירושלים, יניב והבה, דיווח ליו"ר הקבוצה, ויקטור יונה, כי קיבל מידע אמין מאוד לפיו המשחק בווינטר היה מכור וכי מעורבים בכך שחקנים בקבוצה.

חברת החקירות "ויצמן-יער", שעובדת עם ההתאחדות לכדורגל, ערכה חקירה שארכה כשבוע, אבל התיק נסגר מחוסר ראיות. עוד באותו יום שבו נסגר התיק, סיפר והבה בראיון ל"ספורט הארץ" כי הוא ממשיך לדבוק בגרסתו ואף הוסיף להתעקש כי המידע שעליו דיווח הינו בדוק ביותר.

לפיכך, לאחר סגירת התיק, הוחלט בקבוצה לשלוח את 14 השחקנים לבדיקת פוליגרף על מנת לטהר סופית את שמם. הבדיקות נערכו במשך השבוע שעבר וכן לפני שבועיים, והתפזרו על פני מספר ימים, בהם הגיעו השחקנים למכון הפוליגרף הירושלמי. לאחר הבדיקה נמסרו התוצאות מיידית לידי הנהלת הקבוצה, שממאנת מאז להוציא הודעה רשמית על תוכן הבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully