וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק עוד קצת סבלנות

30.5.2006 / 14:02

הציבור הישראלי הוכיח, אולי לראשונה, שהוא בכל זאת יכול לנהל מרד צרכנים. אבל המשימה לא הושלמה: הורידו עכשיו, יורידו עוד

הישראלי הקלאסי לא אוהב להחשיב עצמו פראייר. כל גרוש שהוא יוריד וכל סייל מפוקפק שימצא יהיה ניצחון בעיניו. קנית משהו, לא משנה איפה? נדפקת, אני הייתי מוצא בפחות.

התדמית שלנו כאלופי העולם במציאת דילים והזדמנויות הייתה עד הימים האחרונים אשליה אחת גדולה. כי בכל הקשור לתרבות צריכה ולהתאגדות קולקטיבית, ההיסטוריה מראה שאין לנו מושג. כשערוץ הספורט יצאו עם גזירת 5 פלוס, מלבד זעקות בודדות לא נראתה התנגדות ראויה, והיום הערוץ קיים כמעט בכל בית. שיטת הסלאמי עבדה, ולאט לאט דחפו לנו עוד כל מיני ערוצים בתשלום, ואנחנו שתקנו ושילמנו. אז התמקחנו עם המוכרת במרקס אנד ספנסר ועשינו עליה 30 שקל, אבל במקביל הורדנו עוד 300 שקל בחודש על חבילת כבלים מפוארת, שכוללת ערוצי פיי פר ויו מהודו ועד כוש, וכדובדבן על הקצפת הוספנו כמה גרושים כל שבת כדי לראות את בניון שם גול לטוטנהאם. הכלבים נבחו, השיירה שילמה בריבית.

והנה, הפעם הקהל הצביע ולא נכנע. 1,500 איש בלבד מתוך מדינה המונה שבעה מיליון רכשו את חבילת המונדיאל. קל היה להתפתות, עשו לנו את המוות והחשיכו לנו ערוצים, נגעו לנו בעצבים הרגישים, הכריזו שימנעו מאיתנו לראות בכל דרך אפשרית – ובכל זאת, לא שילמנו. אולי לראשונה, ההרגשה היא שהפעם לימדנו אותם לקח. אחרי כל הדיבורים הגענו סופסוף למעשים, והמומחים לנומרולוגיה שלפו את המחשבים: 309 שקלים לחבילה מוזלת, ועם עוד כל מיני תוספות מפה והתחייבויות עתידיות משם תגיעו עד ל-99 שקלים.

וכאן נשאלת השאלה: למה לשלם, בעצם? עכשיו, כשהפטיש כבר הונף, מדוע לא לדפוק את המסמר עד שראשו יקובע בארון? כעת ממהרים כולם לנכס לעצמם את ההצלחה, אולי בצדק. "הורדנו לכם את המחיר, עכשיו תצטרפו אלינו", מנסים בהוט לשחק לנו על הרגשות הפולניים. אבל אנחנו לא רוצים ב-189 שקלים, גם לא ב-99. אנחנו רוצים חינם. ואם המלחמה הזו גילחה מהמחיר בין 30 ל-75 אחוז, אין שום סיבה שלא תרשום הצלחה מלאה.

בשורה התחתונה, מלחמת הצרכנות הזו רשמה עד כה הצלחה לא קטנה, אבל טרם הגיעה למיצויה. אם תתחיל תנועה ערה של רוכשים עכשיו, המחיר לא ירד עוד וצלילת ערך החבילה תיעצר. התחושה היא שגם 189 שקלים, שנראים כעת כסכום מגוחך, הם סכום לא מבוטל, שעשוי לרדת. אז נוכל להשוויץ על אמת שהפעם דפקנו את המערכת בגדול. המוצר הדרוש: עוד קורטוב של סבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully