וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה של שרצים

29.5.2006 / 13:40

ההתפרצות של גרגורי קופה על ריימונק דומנק, היתה רק סימפטום לקרעים שמפריעים לנבחרת צרפת לבטא את מלוא הכישרון שבה

מאמן נבחרת צרפת, ריימונד דומנק, יודע כי הנבחרת שלו קרועה מפנים. לקראת המונדיאל הוא עשה הכל כדי להרים את המוראל של נבחרתו, להצית בה ניצוץ חדש ולהוציא את מלוא הפוטנציאל שטמון בסגל הנוצץ שלו. מאותה סיבה, דומנק לקח לחמישה ימים בשבוע שעבר את חניכיו למתקן נופש בהרי האלפים במלון 'מונטנה', ולא אסר את כניסתם של נשים וילדים.

אלא שהאוויר הצח באיזור יצר אפקט הפוך מהמצופה. גרוגרי קופה, למשל, שוער ליון המצטיין, הפייבוריט של האוהדים הצרפתים, לא יכול היה לשאת יותר את העובדה שהוא השוער השני של הטריקולור. למרות אווירת חג המולד והצילומים הקבוצתיים הנאים בשלג, קופה ארז את המזוודות, העמיס את המשפחה לתוך המכונית הפרטית ונעלם באופק. קופה אמנם התחרט וחזר אחרי שעה למחנה, אבל המתח שקורע את הנבחרת הצרפתית ומשגע את דומנק, יצא החוצה במלוא עוצמתו. קופה, לעומת מה שאנשים חושבים, הוא רק סימפטום לבעיה יותר עמוקה, בעיה שאולי תמנע מהנבחרת המוכשרת של דומנק ללכת עד הסוף בגרמניה 2006.

קופה מתחרפן

שערוריית קופה, רק הדגימה כי אפשר לחלק את נבחרת צרפת לשבטים נפרדים. מצד אחד ניתן למצוא את פביאן בארטז, זינאדין זידאן וליליאן תוראם, שלא ממש לוקחים ברצינות את דרכי העבודה הלא קונבנציונאליות של דומנק. מנגד, ניתן למצוא את תיירי הנרי ופטריק ויירה, שדי תקועים באמצע. ויש כמובן את כל השאר. ניתן היה לחוש זאת כשהנבחרת התכנסה לא מזמן במתקן ב'קליירפונטיין' לשבועיים של הכנות, עוד לפני הנסיעה לאלפים.

דומנק רמז כבר באותם ימים שקופה 'התחרפן', לאחר שנודע לשוער כי בארטז החלש ימשיך לקבל את אפודת השוער הראשון, למרות עוד עונה גדולה שלו בליון. קופה ישב על המדוכה וטען כי הוא לא יודע כיצד להגיב להחלטה המוזרה הזאת. קופה הודה כי לא ידע כיצד לנהוג כאשר ראה את יריבו הגדול במחנה האימונים, אירוע שדי הביך אותו, לגרסתו. בכל זאת, רק לאחרונה אוהדי הכדורגל בצרפת בחרו בו לשוער העונה. אבל כל זה לא השפיע על דומנק להזיז הצידה את קופה, שהחליף את בארטז כשזה היה מושעה במהלך חלק ממשחקי המוקדמות.

כשבארטז היה מורחק לשישה חודשים בגלל שירק על שופט וקופה החליף אותו, נדמה היה כי שוער מארסיי היוצא חפר לעצמו קבר ממנו כבר לא יוכל לצאת. זה לא חדש שאף אחד בצרפת לא מבין איך בארטז מועדף על קופה המדהים, אבל באותם שישה חודשים נראה היה שמזה כבר בארטז לא יוכל להתאושש. כולם טעו והתעצבנו.

גם בארטז עשה לא מעט למען הפופולאריות המדרדרת שלו. השערים שספג נגד ישראל במוקדמות המונדיאל וקוסטה ריקה במשחק ידידות, זכו לביקורת נוקבת מצד התקשורת הצרפתית ואוהדי נבחרת הטריקולור. במשחק הידידות נגד סלובקיה לפני חודשיים הקהל ב'סטאד זה פארנס' כבר שרק לו בוז. אבל כאן הבעיות של נבחרת צרפת לא נגמרו.

זידאן מתערב בהחלטות

השאלה העיקרית שחוזרת ועולה מבין כל הסיפורים והתקריות, היא למה דומנק מתעקש בכל זאת על בארטז ומוותר על קופה? לדעת אנשים הקרובים למחנה הצרפתי, לשחקנים בכירים כמו זידאן יש השפעה לא קטנה על ההחלטות של דומנק בנושא השוער הראשון. אתם יכולים לתאר לעצמכם כיצד דברים כאלה משפיעים על קופה ואיך זה מעכיר את האווירה בנבחרת.

קופה, באופן לא מפתיע, מרגיש כי בארטז זוכה ליחס מיוחד. ההרגשה הזאת רק גדלה כאשר בארטז קיבל פטור ממסע האופניים בן השעתיים באלפים, בניגוד לשאר השחקנים. שוער ליון שחרר קיטור בארוחת הצהריים על יחס האיפה ואיפה לפני כל השחקנים והמשפחות. קופה לא נרגע וחזר על אותם דברים ביקורתיים לפני האימון באותו יום ישר בפניו של דומנק. גם בימים הבאים קופה לא פחד להוציא את הכעסים שלו, בדיוק באותם פורומים. רוב שחקני צרפת לא חששו לתמוך פומבית בקופה, ממש מול עיני המאמן, מה שמראה שההתנהגות שלו לא גרעה מהפופולאריות של שוער ליון.

ואם זה לא מספיק, דומנק לא מסביר בינתיים גם מדוע לודביק ג'ולי, אחד מהשחקנים שהובילו את ברצלונה לזכייה בליגת האלופות, נותר מחוץ לסגל. גם השחקן עצמו לא קיבל הסבר. דומנק גם סופג ביקורת על חיבתו לאסטרולוגיה. מאמן צרפת, למשל, לא אוהב את בני מזל עקרב, ולא כלל אף אחד כזה בסגל.

גם מול השחקנים הוותיקים יש לדומנק בעיה. המאמן לא עשה יותר מדי כדי להשאיר את אלה שהיו אמורים לפרוש אחרי יורו 2004. אלא שאחרי התוצאות העגומות בתחילת הקמפיין למונדיאל 2006, למאמן הצרפתי לא היתה ברירה לקבל לסגל את הגיבור הלאומי, זידאן, שהחזיר איתו גם את טוראם ומקללה.

גם אחרי שהוותיקים חזרו, דומנק ניסה לכפות האוטוריטה שלו, עם חוקים חדשים שאסרו את כניסתם של סוכנים ופלאפונים למחנות האימונים. דומנק, למשל, החליט על תדרוך קבוצתי יומי ב-14.30, אבל השחקנים הוותיקים לא אהבו זאת.

דומנק שב וטען כי החזרה של הוותיקים, זו שהעלתה בסוף את צרפת למונדיאל, היתה בכלל רעיון שלו, אבל אף אחד לא האמין לו. לכולם ברור שמעמדו של דומנק נחלש עקב כך, מה שכנראה יכול להסביר מדוע דומנק אולי שמע בעצת הוותיקים ובחר שוב בבארטז כשוער הראשון. דומנק ידע שכל הדברים הללו יוצרים מתחים רבים, ולכן גם לקח את הנבחרת למלון 'מונטנה' באלפים. מהר מאוד התברר לו שהפצעים עדיין שותתי דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully