וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מתעסקים יותר מדי בהתקפה"

30.5.2006 / 5:35

עוד לפני ההפסד במשחק 4 למיאמי, בן וואלאס ידע מה הבעיה של דטרויט, במה שהפך למשבר אמון עם המאמן. בפיניקס מתגעגעים לבל

הלילה (בין שני לשלישי, 3:00, שידור ישיר ב-ESPN) ייפגשו מיאמי ודטרויט למשחק מספר 4 (כרגע התוצאה היא 1:2 למיאמי), כשההיט יודעים שניצחון ביתי יקרב אותם מאוד לגמר ראשון בהיסטוריה של המועדון. דווין וויד, שהפציץ 35 נקודות במשחק הקודם וקולע ב-69 אחוז מהשדה מול ההגנה המשומנת של הפיסטונס, טוען שהעיקר מבחינת מיאמי יהיה להמשיך להתרכז במשחק ההתקפה שלה. "אם נעשה את זה, יהיה מאוד קשה לנצח אותנו - ולא רק לפיסטונס, אלא לכל קבוצה שתבוא מולנו, כי יש לנו הרבה מאוד כלים התקפיים".

אבל מיאמי יודעת שהפיסטונס של השנים האחרונות היא קבוצה עם אופי, שלא נרתעת מפיגור ולא פעם שואבת כוח דווקא ממצבי מצוקה ולחץ, כמו בסדרה מול קליבלנד, אז פיגרה 3:2 וניצחה את השניים האחרונים כדי להעפיל לגמר מול מיאמי. "פועם בקרבנו לב של אלופים", אמר ראשיד וואלאס, "נכון, אנחנו בפיגור 2:1, אבל אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים להתגבר על כל מכשול ואתגר שיציבו בפנינו".

ראשיד זעם במהלך משחק ההפסד בשבת ובעט בזעם באחד הכיסאות, אך הוא מסרב להגיד מדוע. "אם אני אגיד למה, יקנסו אותי", הסביר.

ובכל זאת, ההיט מודעים שניצחון ביתי יעלה אותם ליתרון 1:3 משמעותי. "עומדת בפנינו הזדמנות נוחה, והבחורים מבינים את זה", אמר הסנטר אלונזו מורנינג, "אסור לנו לתת לצ'אנס הזה לברוח מאיתנו".

בינתיים בדטרויט מתפתח מיני משבר אמון בין המאמן פליפ סונדרס לבין השחקנים, כשכוכבי הפיסטונס מתחילים לפקפק בזהות שלהם כקבוצת הגנה. שחקנים מספרים על התסכול שלהם מכך שהאימונים כבר לא מתמקדים בהגנה כמו בעבר. "אנחנו מתעסקים יותר מדי בהתקפה", אמר בן וואלאס, שזכה ארבע פעמים בחמש השנים האחרונות בתואר שחקן ההגנה של השנה, "רואים את זה על המגרש. בכל פעם שאתה מרשה ליריבים לקלוע ב-60 אחוז, אתה לא יכול לנצח, ולא משנה מה תעשה בהתקפה. אנחנו חייבים לחזור לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב".

ד'אנתוני: "אסור לנו לתת לזה לקרות יותר"

למרות שראג'ה בל ואמארה סטודמאייר ישבו על הספסל, ולמרות שהרוטציה של ד'אנתוני כללה שבעה שחקנים בלבד, דאלאס הצליחה להשיג הישג מרשים - לשמור את מכונת ההתקפה של פיניקס בבית על 88 נקודות בלבד. הסטטיסטיקה מוכיחה שההתמקדות בהגנה היא יעילה במיוחד כשמדובר בפיניקס: הסאנס בפלייאוף במאזן 6:1 כשהם קולעים פחות מ-100 נקודות, ו-2:8 כשהם קולעים יותר. "כרגע אנחנו עם הכתפיים שלנו שמוטות", הודה סטיב נאש בסיום המשחק, "אנחנו לא מחייכים".

"ברבע הראשון היה לנו רק אסיסט אחד", אמר מאמן הסאנס מייק ד'אנתוני, שראה את הקבוצה שלו נותנת את התצוגה ההתקפית הכי חלשה שלה בפלייאוף העונה, "לא רצנו ולא הנענו את הכדור. אני לא יודע את הסיבה לכך, אבל אני יודע שאסור לנו להרשות לזה לקרות עוד פעם".

ההפסד של פיניקס החזיר את יתרון הביתיות למאבריקס. "משחק מספר 4 יהיה קריטי עבורנו", אמר טים תומאס, "אסור לנו לנסוע לדאלאס בפיגור 3:1". הסאנס אומנם כבר חזרו בפלייאוף השנה מפיגור 3:1, אבל זה היה מול הלייקרס החלשים, ולא מול קבוצה שסיימה את העונה עם יותר מ-60 ניצחונות.

סטיב נאש תלה את ההפסד בחסרונו של ראג'ה בל. "חסרה לנו המנהיגות שלו", אמר ה-MVP הקנדי, "ברור שאנחנו מתגעגעים לכישרון שלו ולתרומה שלו בהתקפה, אבל יותר מהכל חסרה לנו הנחישות שלו והגישה שלו למשחק". אגב, בל כנראה יחזור לספסל של הסאנס במשחק מספר 4. "זה יהיה לו קשה, אבל ברגע שהוא יוכל לחזור לשחק, הוא יעשה את זה", אמר ד'אנתוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully