וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני יודע מה תעשו בקיץ הקרוב

אסף רביץ וגיל קדרון

26.5.2006 / 16:21

הספרס, הקאבס, הנטס והקליפרס הודחו בחצי הגמר האיזורי. לאסף רביץ וגיל קדרון יש מחשבות על מה הם צריכים לעשות כדי להשתפר

הפלייאוף הזה לא עוצר. שלושה משחקים בתוך הגמרים האיזוריים וכבר ברור שהם הולכים להיות לא פחות מרתקים ממה שראינו עד היום. ובכל זאת, קצת קשה להיפרד מהסיבוב השני הנפלא, ובעיקר מהקבוצות שעשו אותו ולא ממשיכות הלאה. סן אנטוניו, קליבלנד, הקליפרס וגם ניו ג'רזי יכולות להיות גאות בחלק שלהן בחגיגה, אבל כבר עכשיו כל הארבע חייבות להתחיל להסתכל קדימה אל קיץ שיהיה משמעותי במיוחד. אז מה מצפה לכל אחת? מה השינויים הצפויים? מה השמועות? מה התוכניות?

קליבלנד

הקיץ של קליבלנד הוא המשמעותי ביותר. החוזה של לברון ג'יימס נגמר רק בקיץ הבא, אבל לג'נרל מנג'ר דני פרי חשוב מאוד (מאוד!) להחתים אותו על החוזה הבא כבר הקיץ, ויפה שמועה אחת קודם. ההארכה הקבועה בחוק היא 75 מיליון דולר לחמש שנים מעבר לעונה הקרובה, שעליה עדיין חלה משכורת הרוקי הזעומה של 4 המיליון (לא לרחם על הילד, נייקי משלימים לו הכנסה עם חוזה של 100 מיליון דולר).

המשחק השביעי מול הפיסטונס, עם ה-9 מ-476 מהשדה שקלעו השחקנים ששמם אינם לברון, קצת העיב על המומנטום החיובי שנוצר במהלך הפלייאוף בכל הקשור לעתיד הסגל הנוכחי. פרי ירצה לנצל את שאריות המומנטום הזה, ובעיקר את המטמורפוזה של מייק בראון, שהפך תוך שבוע מסתם מאמן למנייה בטוחה, כדי לשכנע את לברון שהוא בונה עבורו קבוצה מנצחת בקליבלנד ושאין לו סיבה להתלבט. את החוזה של בראון כבר האריכו בעונה נוספת, אבל ככל שהקיץ יתקדם בלי חתימה יתגברו הקולות (שקיימים כבר עכשיו) הקוראים ללברון לעבור לעיר גדולה, גם לטובת הקריירה וגם בשביל הכסף של נייקי.

אם לברון יבחר בסוף לחכות לקיץ הבא צפויה לקאבס שנה מלחיצה במיוחד ושחקנים יחשבו פעמיים לפני שהם חותמים אצלם. אבל כדי להרגיע את האוהדים יש לציין שהפנומן בעצמו כבר שלח רמזים עבים שהוא לא מתכוון ללכת לשום מקום. מותר להתחיל לדסקס ביזנס מ-1 ביולי, ותהיו בטוחים שכבר ב-0:01 יהיה מי שידפוק לסוכנו על הדלת. דבר נוסף שבטוח הוא שההחתמה של ג'יימס היא המשימה החשובה ביותר שהמועדון הזה ראה אי פעם, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה כלכלית. בלעדיו הכל יירד לטמיון.

גם בגזרת השחקנים המשלימים צפוי קיץ מעניין במיוחד בקליבלנד. שני שחקנים חשובים מסיימים חוזה - דרו גודן ופליפ מארי. גודן צפוי לקבל מספר הצעות בקיץ אבל פרי כבר אמר כי מתכוון להשאיר אותו כאשר לצידן של דוניאל מארשל ואנדרסון וארז'או. מארי החייה את הקריירה שלו בחצי עונה בקליבלנד, הראה תאום עם לברון, אבל לא תיפקד בהתקפה מול הפיסטונס ומעמדו אינו איתן כשל גודן. פרי אמר כי יקווה להגיע להסכמה, אבל גורמים במועדון טוענים כי ערך המניה שלו ירד.

השמועה הבולטת בימים האחרונים מדברת על רצון של קליבלנד להיפטר מזידרונס אילגאוסקס. הסנטר, שמחזיק בחוזה כבד, היה מאוד לא יציב (10 נקודות ב-45 אחוזים מהשדה בפלייאוף) והאט מאוד את המשחק של קליבלנד. הרבה מזה קשור לשיפור ביכולתו של וארז'או, שגורם לפרשים להאמין שיש להם כבר סנטר, והוא מהיר ואתלטי בהרבה.

גם לארי יוז, ההחתמה הגדולה השנייה של הקיץ שעבר, לא סיפק את מה שציפו ממנו וגם הוא יכול להיות מועמד לטרייד. אם אחד משניהם יעבור זה יהיה ככל הנראה עבור פוינט גארד רציני ושחקנים משלימים. במידה ולא יהיה טרייד גדול פרי צפוי לחפש פוינט גארד בשוק החופשי, כאשר שני השמות הבולטים הם מייק ג'יימס וספידי קלקסטון. ברגע שלברון יחתום, רבים הם השחקנים שיעמדו בתור כדי להצטרף אל המלך הבא של הליגה.

סן אנטוניו

נפל דבר בסיבוב השני של ה-NBA, כאשר האלופה של 2004/5 הודחה בידי הדאלאס מאבריקס. ההדחה הגיעה למרות שהמשחק השביעי והמכריע התקיים באולם ה-AT&T סנטר בסן אנטוניו, אחרי שהספרס זכו ביתרון הביתיות בתום עונה רגילה היסטורית מבחינתם, בה רשמו שיא של 63 ניצחונות. מצד שני, ייתכן שלא מדובר כלל בהפתעה, שכן אחרי כל אחת משלוש האליפויות של הספרס (1999, 2003 ו-2005) הם נפלו לפני גמר המערב.

המאבריקס נראו חדים יותר, מהירים יותר, עמוקים יותר, מוכשרים יותר, ובגדול - טובים יותר. אבל הניסיון והנחישות של האלופים נתנו להם הזדמנות לנצח את כל המשחקים בסדרה, מלבד משחק מספר 2. במהלך האחרון ברבע הרביעי של גיים 7 שוב הכדור היה בידיים של הספרס עם הזדמנות לניצחון, אבל הליי אפ של מאנו ג'ינובילי התגלגל לו החוצה, הניסיון הנוסף של טים דאנקן נחסם, והעונה שלהם נגמרה בהארכה.

המסקנה העיקרית מהסדרה מול דאלאס היא ששתי היריבות הגדולות של הספרס במערב מכריחות אותה לשחק סמול בול. בשביל זה צריך שחקנים אתלטים, מהירים וצעירים. לאר.סי ביופורד וגרג פופוביץ' יש מחסור בשלוש התכונות הללו, והמשימה העיקרית שלהם הקיץ תהיה להביא חבר'ה שיוכלו לאזן מעט את הסגל המבוגר שבנו.

נאזי מוחמד מסיים חוזה, ואחרי שהפך לעציץ בסיבוב השני מול דאלאס, אין ספק שיעזוב. כל זמן שטים דאנקן מתפקד כסנטר ברוב השלבים המאוחרים של הפלייאוף אין שום סיבה להחזיק ביותר מדי סנטרים, ראשו נסטרוביץ' ופבריסיו אוברטו בהחלט יכולים להספיק. מה גם שמוחמד היעיל יהיה אחד השחקנים המבוקשים בקיץ וצפוי לקבל הצעות די גבוהות. ואל תופתעו לראות את ראשו ו/או אוברטו משחקים במדים אחרים בפתיחת העונה הבאה.

המסקנה השנייה היא שהקשישים על הספסל לא סיפקו את הסחורה. גם רוברט הורי לא הצליח להתמודד עם הכדורסל המהיר והאנרגטי שכפה אייברי ג'ונסון. ניק ואן אקסל לא תרם כלום וברנט בארי מתבזבז בקבוצה שלא מתאימה לו. בעונה שעברה הוא היה קרוב לעבור להורנטס בתמורה לג'יי אר סמית' המבוזבז אך האתלטי, והספרס בטוח ינסו לחדש את ההתעניינות בגארד הוותיק שלהם.

אחרי הפרישה הצפויה של ואן אקסל קשישא, קואץ' פופ אמר שבעונה הבאה בנו אודריך יקבל הזדמנות להשיג מחדש את עמדת הרכז המחליף, אך לא הבטיח לסלובני שהוא יהיה האופציה היחידה בעמדה זו. הרבה תלוי בליגת הקיץ ובמחנה האימונים של אקס מכבי ת"א.

רשימת השחקנים החופשיים הדלה של הקיץ מספקת לספרס מספר שחקנים שיכולים לעניין אותם. בובי ג'קסון ומרכוס בנקס יכולים להיות שמות מעניינים מבחינתם על המשבצת של הרכז המחליף. כדאי גם לאלופים היוצאים להתחיל ולחפש מחליף לברוס בואן, שכן המומחה ההגנתי יהיה בן 35 בקרוב.

שחקן אחר שהעומס עשוי להכריע הוא מאנו ג'ינובילי, שסבל מלא מעט פציעות העונה, התקשה להיכנס לקצב שראינו ממנו אשתקד, ולמרות שפופוביץ' קרא לו "מלך העולם" ("the stud of the world"), בקיץ הקרוב הוא ישחק באליפות העולם במדי ארגנטינה, מה שיסדר לו כנראה ממוצע של פחות מ-30 דקות משחק ב-2006/7. בפלייאוף הם חייבים אותו בכושר. טוני פארקר, מצידו, כבר מתכנן לעבוד על הקליעה שלו מבחוץ, שתהפוך אותו לנשק קטלני עוד יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הקליפרס

לא, לא נמאס להגיד את זה - לקליפרס יש עתיד מבטיח. אחרי העונה הטובה ביותר שלהם מאז עידן הקרח אין שום סיבה לחשוב שבשנה הבאה יהיה פחות טוב. הכל תלוי בבעלים דונלד סטרלינג, כמובן.

אם האיש, שהיה שנים האיש הקמצן בספורט האמריקאי וכעת נראה כמו אדם ששינה את דרכיו, ייתן לג'נרל מנג'ר אלג'ין ביילור לעשות עבודה מקצועית נטו, הכל יהיה בסדר. קודם כל עליו להחתים את סם קאסל, שרוצה חוזה יפה ושמן, וכדאי לביילור לתת לו אחד כזה אם הוא לא רוצה לאבד את מי שהכניס רוח חיים ו-ווינריות למועדון הנלעג בליגה. אם לא יגיעו לעמק השווה, שמועות מספרות שקאסל יחצה את הכביש לצד הצהוב של LA. הקליפס צריכים את קאסל לעוד עונה או שתיים כדי שימשיך לחפוף את שון ליבינגסטון הכשרוני.

גם ולדימיר רדמנוביץ' שחקן חופשי, והוא הודיע לא מכבר שטוב לו בלוס אנג'לס. הסרבי ויתר על הרבה כסף כדי לעזוב את סיאטל, ונראה שמה שחשוב לו הוא מקום בו צריכים אותו. למייק דאנליבי אין מספיק צלפים מבחוץ, והוא ידאג להשאיר אותו באדום.

לביילור תהיה אפשרות לשמור על הסגל הקיים, אבל לא בטוח שזה כדאי לו. הקליפרס מחזיקים כרגע את קורי מאגטי, שחקן של 20 נקודות למשחק שהם לא ממש צריכים. הם גם מחזיקים את כריס קיימן, סנטר יעיל אבל מגושם שהתקשה לעמוד בקצב הריצה של המערב החדש (זה בלט מול פיניקס). מאגטי כמעט עבר לאינדיאנה בתמורה לרון ארטסט, ובקרוב יתחילו מחדש לחפש לו בית חם.

קיימן ירצה הארכת חוזה, ואחרי שסמואל דאלמבר וטייסון צ'נדלר, שתי סחורות הרבה פחות מוכחות, קיבלו חוזים שמשלמים להם מעל 60 מיליון דולר, זו תהיה גם הדרישה של איש המערות הלבן. יכול להיות שביילור ינסה לצרף אותו כחלק מחבילה שתביא אולסטאר נוסף העירה אם סטרלינג יבהיר לו שהוא לא אוהב את תג המחיר.

ניו ג'רזי

הנטס הולכים לקראת קיץ מוזר. המעבר לברוקלין מתמהמה אבל מצליח להשאיר את הקבוצה בכותרות, והשמועות מנסות לקשור אליהם את קינג ג'יימס. בינתיים, בצד השני של נהר ההאדסון, המנהל אד סטפנסקי והנשיא רוד ת'ורן ינסה לשבור את הראש איך לחזק את הסגל שלו בקיץ בלי לוותר על אף אחד מארבעת השחקנים המרכזיים שלו (הרביעי הוא ננאד קרסטיץ'). הבעיה היא ששלושה מהם - ג'ייסון קיד, וינס קרטר וריצ'ארד ג'פרסון, ירוויחו ביחד בשנה הבאה מעל ל-44 מיליון דולר, ויחד עם ג'ייסון קולינס הבינוני הם סותמים את תקרת השכר של הקבוצה. בעייה נוספת היא שאין לו בסגל המשלים אף שחקן שיכול לעניין קבוצות אחרות.

בארה"ב כבר החלו לספור את הימים עד לטרייד של ג'פרסון, כשרוב ההערכות מדברות על מעבר שלו לקבוצה שתסכים לוותר עבורו על שחקן שיודע להשיג נקודות בפוסט. בו בזמן החלו גם דיבורים על חזרה של קניון מרטין לג'רזי.

הנטס יחפשו להשתמש בחוכמה במיד לוול אקספנשן, חוזה בגובה כ-5 מיליון דולר שמאפשר לחרוג מתקרת השכר, כדי להחתים שחקן פנים ומחליף לקיד. לכולם אין ספק שהספסל של הנטס, או יותר נכון המחסור בספסל, הוא הוא הסיבה המרכזית להדחה של הקבוצה בחצי הגמר. מלבד נאזי מוחמד ודרו גודן, גם כריס ווילקוקס וג'ואל פרזיביליה הם שמות שאפשר לשקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully