וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך הבא לגיהינום

26.5.2006 / 11:14

הוא זכה במונדיאל והניף גביעים, אבל שום דבר לא הכין את ארדילס לביצה הישראלית . חמי אוזן מסביר לו את מושגי היסוד, מא' ועד ת'


מאליפות ועד אמסלם

א'

אליפות: עם תקציב של כ-100 מיליון שקל, רוח גבית של עשרות אלפי אוהדים רעבים לתחייה מחודשת, אליפות היא המילה הראשונה שאתה צריך לשנן בעברית, מר ארדילס. תמצא בהמשך הטקסט לא מעט גורמים שיפריעו לך להצליח (ע"ע ולדימיר שקלאר), אבל אף אחד מהם לא יכול לשמש תירוץ. תזכור זאת תמיד, אחרת תוכל להוסיף עוד כישלון לרזומה הדי בינוני שלך כמאמן. כפי ששמת לב, מר ארדילס, אף קבוצה סבירה מליגה רצינית באירופה לא חפצה מעולם בשירותיך, פרט לקבוצות האי הבריטי. גם באנגליה כבר אין עליך יותר מדי קופצים. אם לא תשנן את הדברים הללו, לא בטוח שתוכל להתרומם.

ב'

ביג ניים: כשישאלו אותך, מר ארדילס, מדוע בית"ר בחרה לוותר על מאמן שלקח את אליפות אירופה וזכה בסגנות הליגה הספרדית, לטובת מאמן ארגנטיני שלעולם לא הגיע לרמות האלה ופוטר מיותר קבוצות מאשר שייע פייגנבוים, תמיד תזכיר לכולם שאתה "ביג ניים". זה מה שארקדי גאידמק חיפש, זה שולדימיר שקלאר מצא, שיקולים מקצועיים אמיתיים היו פחות חשובים. אם לא תזכה באליפות, מיד תציין איזה שירות 'ביג ניים' כמוך עושה לכדורגל הישראלי וקידום מעמדו בעולם, וזה גם נכון. השאלה היא איך זה ישפיע על שחקני בית"ר וקידומם.

ג'

גאידמק, ארקדי: בכל פעם שתשמע ממנו בתקשורת שאתה לא מנהיג, תדע שקרו כנראה שני דברים: או שגנבת ממנו את הפוקוס, דבר חמור יותר מהפסד למכבי חיפה, או ששקלאר לחש לו על האוזן משהו רע ברוסית. בשני המקרים תגיד לסוכן שלך להתחיל לחפש לך מקום עבודה אחר. תהיה בטוח שעל רכבת השדים של ולדימיר וארקדי, שהשמיץ לא מעט מאמנים בחודשים הספורים שלו בכדורגל (ובכדורסל) הישראלי, היום הזה יגיע לבטח. השאלה רק מתי.

ד'

דוד אמסלם: האינדיקציה שלך להצלחה. בשנים האחרונות דוד אמסלם היה בבואה להפקרות המקצועית שהנהיגו אלי אוחנה ומאיר פניג'ל, שמות שכדאי לך להכיר. אמסלם, יקיר האוהדים, היה לשחקן הגרוע בקבוצה, בדיחה מהלכת. אלא שבאמצע העונה שעברה החזיר לואיס פרננדז לאותו אמסלם את חדוות המשחק, גרם לו למצות את כל החוכמה והנסיון שהוא צבר במשך השנים ומיקם אותו כבלם, עמדה בה הכושר הגופני הלקוי של המגן לא בא לידי ביטוי. אם הרנסנס האישי של אמסלם יימשך, אוסי, תדע שאתה בדרך הנכונה. ולהיפך.

מהגנה עד טקטיקה

ה'

הגנה

אין אליפות, אוסי, שלא מתחילה קודם כל בהגנה טובה. רוני לוי, המאמן הכי טוב בישראל, התעכב על הפרט הזה במכבי חיפה, סבל מחוסר פופולאריות למשך תקופה לא קצרה, אבל קצר בסופו של תהליך את הפירות. היום האלופה הגאה שלו כבר יודעת להגן על עיוור. אולי הגיע הזמן שתבין, מר ארדילס, שהגנה טובה לא באה על חשבון משחק ההתקפה והיא בדרך-כלל המרכיב החשוב ביותר בקבוצה אלופה. למרות האידיאולוגיה הסופר אופנסיבית שלך, כל בניין מתחילים לבנות ביסודות, אחר-כך עוברים לדברים האסתטיים יותר. בקבוצתך האחרונה, טוקיו ורדי, אתה ודאי זוכר, ספגת 23 שערים בחמישה משחקים, רגע לפני שפוטרת בפעם השלישית מהליגה היפנית. אל תבנה על סבלנות כזאת בארץ הקודש.


ו'

ולדימיר שקלאר. האליבי שלך לכישלון. היו"ר תאב הפרסום היה זה שזרק את המאמן הקודם ושיכנע את גאידמק לבחור בך. מספרים שאתה אחד השמות היחידים שהוא באמת הכיר מרשימת המועמדים. בכל זאת, הוא בא מהסייף ולא מהכדורגל. בכל מקרה, מר ארדילס, בזמן שלא היית איתנו מעמדו של אותו שקלאר התערער מעט והוא ראה ביכולת השכנוע שלו להחתים אותך סוג של מבחן כוח. כבר סיפרנו לך ששיקולים מקצועיים טהורים לא היו כאן, נכון? ספק אם אותו שקלאר מכיר את שמות הקבוצות שאימנת בהן ותהה באמת על קנקנך, מעבר להיותך "ביג ניים".

אם בית"ר לא תזכה באליפות בעונה הבאה, מר ארדילס, כל האחריות תיפול על האיש שפירק את החבילה עם פרננדז והביא אותך. פשוטו כמשמעו. ושלא תחשוב שהוא יחסוך ממך את מאבקי הכוח האהובים עליו. איש הסייף כבר הרכיב לך חלק מהסגל, נפגש עם שחקני רכש פוטנציאלים שמצאו חן בעיניו, למרות שאין לו מושג בכדורגל. אגב, אם לא תהיה מרוצה משיפוץ מתקן האימונים בבית וגן, תדע שאותו שקלאר עסוק בשיפוץ המשרדים המפוארים שלו. הוא הרי יותר חשוב מהקבוצה.

ז'

זרות: תוך זמן קצר תבין עד כמה שנאת הזרים מושרשת בתרבות הישראלית. המאמנים הישראלים לא אוהבים שמישהו מבחוץ בא ותופס להם מקום עבודה פוטנציאלי, והם ישתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותם כדי להציג אותך בתור הזר המוזר. נכון, את הקבוצות הטובות ביותר באנגליה, מדינתך האהובה, מדריכים מאמנים זרים, שהכניסו לארץ הבעט ורוץ המון ידע חיוני. נכון, גם את ברצלונה מדריך מאמן זר וגם הנבחרות האפריקאיות התקדמו רק אחרי שהם החלו לגלות פתיחות לידע שנצבר באירופה. בישראל, תלמד בקרוב, עתיד הענף פחות חשוב ממקום העבודה של מאמנינו, למרות שלכל קבוצה אפשר להביא חמישה שחקנים זרים. זה פחות מפריע למאמן הישראלי. לכל מאבק שתבחר להיכנס, אם זה נגד השחקן הישראלי העצל או המאמן הרכלן התורן, תמיד תזכור שהתקשורת (ע"ע רון קופמן) לא תיקח את הצד שלך.

ח'

חלוץ. בראש רשימת הרכש שלך תרשום "חלוץ זר", אחד שיוכל לתת פייט לרוברטו קולאוטי. החלוץ המוביל בסגל שלך, ליאור אסולין, לעולם לא יהיה כזה. מדובר במבקיע שערים מחונן, בעיקר שערי דרדרל'ה או פנדלים, אבל לא כזה שמשפיע על הקבוצה, לא עושה את שאר השחקנים לידו יותר טובים, לא מבין יותר מדי את המשחק ולא מפנה שטחים עבור אחרים. בישראל יש כינוי לחלוצים כאלה: עופר שטרית.

אסולין, כמו שאר הסקוררים שתמצא בסגל שבנה לך שקלאר, יכולים להיות רק חלוץ שני ושלישי, לתותח שאתה אמור לגלות בחו"ל. בעונה שעברה ניסה פרננדז לא לסלוח לאסולין על המגרעות שלו ולהביא חלוץ זר שיכפה על הבעיה, ובשני המקרים הוא נכשל. אסולין, בעזרת רוח גבית של שנאת זרים בתקשורת, מיאן להבין מדוע פרננדז הוריד אותו לספסל. דוד אגאנסו, שתפס את מקומו, התגלה כחלוץ מוכשר למדי, אך כזה שמחזיק יותר מדי בכדור, מעכב את המשחק המהיר של בית"ר, מסרב למסור לחבריו ומעצבן את הקהל. במקרה הזה, סניור, תשתדל להצליח יותר מקודמך.

ט'

טקטיקה. נקודה שהוזנחה במשך שנים בבית"ר ירושלים, עד שהגיע פרננדז. על ההתקדמות הטקטית הזאת העיד לא פעם יוסי אבוקסיס, שסיפר עד כמה היה קל לשחק נגד בית"ר של השנים האחרונות ועד כמה זה נעשה קשה בחצי העונה האחרונה. אם לא תלמד את השחקנים שלך לחשוב ולהבין טוב יותר את המשחק, היריבות שלך יגיעו לרחבה בשלוש מסירות חכמות. אתה יכול לראות זאת דרך צפייה בקלטות מגדל הקלפים של אוחנה. מומלץ להתחיל ב-4:0 נגד סכנין.

מיצחקי ועד אפק

י'

יצחקי, ברק. מר ארדילס, לא הביאו אותך לארץ רק כדי לזכות באליפות או לקדם את שמו של הכדורגל הישראלי בעולם. הרווח האמיתי שלנו מעבודתך יהיה מכך שתעניק מהידע הרחב שלך גם לישראלים הצעירים במועדון. אם תלמד אותם רק חלק מהסודות שהפכו את אנגליה וארגנטינה למדינות כדורגל מתקדמות ואת ישראל למדינה מפגרת, דיינו. נצל את המומנטום החיובי שיצחקי, ברוכיאן, בן שושן ומליקסון נמצאים בו והפוך אותם ללב של הקבוצה. שחקני רכש כמו זנדברג וגרשון ילכו ויבואו, אבל הלב האמיתי הוא אותם צעירים.


כ'

כוכבי עבר. הכוונה בעיקר לאלי אוחנה, אבל לא רק. אוחנה ודומיו הם האריסטוקרטיה הישנה של בית"ר. אותה אריסטוקרטיה מרגישה שבית"ר שייכת לה. היא לא מסוגלת לחשוב שזר השתלט על עמדות הכוח במועדון ותטיח בך בוץ ללא הפסקה. תיזהר לא לדרוך לה על היבלות, ויש הרבה כאלו.

ל'

לוי, רוני. שלוש שנים שאף מאמן לא הצליח לקרוא תיגר על היסודיות והרצינות שלו. אחרי שפרנק רייקארד זכה בפעם השנייה ברציפות באליפות ספרד, הוא טען שהרבה יותר קל להביא את הקבוצה שלו לפסגה מאשר לשמור אותה שם עונה נוספת. לוי השאיר את מכבי חיפה בטופ שלוש שנים והצליח לרענן ולהרעיב את הסגל שלו מחדש. בשלהי העונה שעברה, במשחק עם המון יוקרה, הצליח לואיס פרננדז לערער קצת מהעליונות הזאת, אבל זה היה בגרבג' טיים. נראה אותך ממשיך מהנקודה הזאת (ע"ע "הגנה" ו"טקטיקה").

מ'

מיכאל זנדברג. המנג'ר שלך, אוסי, ולדימיר שקלאר, בחר לך במקרה שחקן מצוין. אלא שעיון בקורות החיים של הקשר השמאלי המוכשר עשוי להצביע על סכנה גדולה מאוד של שובע, אחרי שלוש אליפויות ברציפות. בחלק השני של השנה האחרונה והמצוינת שלו, זנדברג התקשה לשמור על אותה יכולת גבוהה, בעיה שיכולה לצוץ גם אצלך. אחת המשימות החשובות שלך תהיה להרעיב את הבחור מחדש ולהוציא ממנו אותה תפוקה כמו במכבי חיפה.

נ'

נתניה, מכבי: בהזדמנות הראשונה שאתה צופה במשחקי הגלקטיקוס של ברקוביץ', שים לב לקשר האחורי האגרסיבי מקונגו, מזואה אנסומבו. שים לב לכמות הכדורים שהוא מחלץ, לעוצמה שהוא מכניס לקישור, למחויבות שלו לקבוצה ואיך הוא נותן את הלב למועדון. אולי המנג'ר שלך, שקלאר, לא סיפר לך, אבל אנסומבו הזה יכול היה שלך. אם רק אותו מנג'ר/יו"ר היה מבין בכדורגל, הוא בטוח היה מספר לך על התרומה העצומה של אותו אנסומבו לבית"ר בעונה שעברה ולא היה מוותר עליו בקלות יתרה. עכשיו לך תמצא זר שייתן לך את אותה תרומה.

ס'

סטוק סיטי. החל מהיום, מר ארדילס, תתחיל להתפלל שאברהם גרנט יחתום בקבוצה הזאת, או בכל קבוצה שקיימת באנגליה. אחרת אותו גרנט תמיד יהיה מועמד להחליף אותך, במיוחד אחרי הפסדים. לא מבין? דבר עם דרור קשטן ולואיס פרננדז.

ע'

עמרי אפק. שחקן ישראלי שבנה קריירה על עונה טובה אחת, ומאז מתקשה לשמור על יציבות. בשום מצב, בשום צורה, אל תבנה עליו בתור שחקן מוביל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מפבריס פרננדז ועד שום

פ'

פבריס פרננדז. השחקן הראשון שאתה צריך לשחרר מהקבוצה. כדי להתחרות במכבי חיפה עליך לא רק לנצח אותה מקצועית אלא גם חברתית, ועם פבריס שלנו זה לא יילך. התרומה שלו לא שווה את הנזק שהוא יוצר.

צ'

ציפיות. אמיגו, דבר חשוב שעליך לדעת הוא שכל הפסד בישראל הוא אסון. ימי חסד? תשכח מזה. כבוד לאגדת כדורגל כמוך? הלאה. סבלנות כדי שהקבוצה שלך תתחבר והשחקנים יבינו מה אתה רוצה מהם? הצחקת אותנו.

ק'

קהל. הבוס האמיתי של בית"ר ירושלים, גם בעידן גאידמק. הקהל הזה הוא כוח אדיר, הרעב שלו להישגים הוא מנוע לא קטן בדרך להצלחה, אבל יש בו גם אלמנטים הרסניים, שמוטטו לא פעם את בית"ר. בעונה שעברה הקהל הזה הלחיץ את שחקניו במשחקי הבית וגרם לבית"ר לאבד לא מעט נקודות בטדי. לואיס פרננדז לא חשש לצאת נגד ההרגלים המגונים של הקהל. הוא ידע שבלי הנקודות במשחקי הבית, בית"ר לא תוכל לתת פייט למכבי חיפה על התואר. גם אתה צריך להפנים זאת במהרה.

ר'.

רון קופמן. רוצה להכיר באמת ישראל ותחלואיה, מר ארדילס? אתה מוזמן להציץ מדי שני וחמישי בביריון שצועק ומקלל את כל העולם. גם אם הוא לא מבין שום דבר בכדורגל, זה לא ימנע מבעדו מלנבל את הפה על אגדת כדורגל כמוך. ההמון אוהב את הטחת הרפש הזאת, אוסי, לחלק גדול מהישראלים הוא מזכיר את עצמם, אבל זה לא אומר שאתה צריך להיבהל ולסטות מהדרך שלך.

ש'

שום, יצחק. המקבילה הישראלית שלך לכדורגל התקפי. הקרב ביניכם במחזור השני בטדי צפוי להיות רווי בשערים. שים לב לדאבליסט היווני. מכבי חיפה לא תהיה היריבה היחידה שלך על האליפות.


ת'

תקשורת. לעולם, אבל לעולם, אל תיכנס איתה לקרב ראש בראש כמו לואיס פרננדז. אין לך סיכוי לנצח. עדיין מדובר באנשים שבאמת מנהלים את הכדורגל הישראלי, ואם לא תתן להם את מבוקשם, ההיסטוריונים החדשים ידאגו לצייר אותך כשחצן, מטורף, מנוכר ומה לא בעצם. חפש לעצמך מקורבים, תסתום את האף וצלול לעומק הביצה הישראלית, גם אם זה עשוי להגעיל אותך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully