וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה עלתה לפיינל פור

28.5.2006 / 21:44

ניצחה את בני השרון 66:73 וניצלה את הפסדה הדרמטי של הגליל להפועל ת"א 81:79. ירושלים-ר"ג 76:88, מכבי ת"א-רמה"ש 61:90

עירוני נהריה הפכה הערב (ראשון) לקבוצה הרביעית שמבטיחה את מקומה בפיינל פור של ליגת העל בכדורסל. נהריה ניצחה את בני השרון בבית 66:73 ולמעשה הבטיחה את מקומה כמה דקות לפני כן, כשהפועל ת"א ניצחה בגליל 79:81 בזכות סל דרמטי של מרכוס האטן מחצי מגרש עם הבאזר. מכבי ראשל"צ הבטיחה לעצמה את המקום השלישי בליגה, אחרי ניצחון 78:86 על אליצור אשקלון.

הפועל ירושלים התאוששה מההפסד לאשקלון במחזור האחרון וניצחה את היורדת עירוני ר"ג 76:88 במשחק האחרון שהתקיים העונה במלחה. מכבי ת"א התעללה ברמת השרון בהרכב חסר והביסה אותה 61:90 בהיכל נוקיה.

מכבי ראשון לציון - אליצור אשקלון 78:86

מכבי ראשל"צ רצתה להבטיח לעצמה את המקום השלישי ובשביל זה היה לה את עומר סניד, שקלע 10 נקודות מתוך 20 הראשונות של קבוצתו, כדי לפתוח פער משמעותי בתחילת המשחק. ראשל"צ סיימה את הרבע הראשון ביתרון 12:22.

אלווין סנואו וג'יימס הד מאשקלון כנראה חשבו על שיפור הסטטיסטיקות שלהם לקראת העונה הבאה והעבירו הילוך ברבע השני, כדי להוריד את אשקלון להפסקה בפיגור מינימלי, 40:38.

עומר סניד ולי מתיוס לא אהבו את הצורה שבה הסתיימה המחצית הראשונה ודאגו להחזיר את ראשל"צ ליתרון בטוח ברבע השלישי. אשקלון, כך נראה, הייתה עסוקה בלהעביר את הזמן, כמו עוד כמה קבוצות בסיבוב השלישי בליגת העל. הרבע השלישי הסתיים ביתרון 52:65 לראשל"צ. ברבע האחרון לא נרשם שום שינוי, כאשר ראשל"צ שמרה על היתרון שלה בדרך לניצחון 78:86, שהבטיח לה את המקום השלישי.

קלעו לראשל"צ: לי מתיוס 23, עומר סניד 21, ראיין סידני 11, מורן רוט 10, ג'ון גילכריסט 9, אופיר פרחי 5, ישראל שיינפלד 4, אור איתן 3.

קלעו לאשקלון: ג'יימס הד 23 נקודות ו-17 ריבאונדים, משה מזרחי 18, אלווין סנואו 16, עודד שעשוע 12, בריאן טולברט 7, ברנדון קורץ 2.

עירוני נהריה - בני השרון 66:73

עוד ניצחון אחד, לזה הייתה זקוקה נהריה ערב המשחק כדי להבטיח את מקומה בפיינל פור ולסגור את התמונה הסופית של האירוע, שיתקיים בשבוע הבא בהיכל נוקיה. בני השרון, עם זר אחד בלבד, נראתה כיריבה נוחה במיוחד. המשחק החל באיחור של רבע שעה, מאחר שהאוטובוס של בני השרון נתקע בפקקים בכביש החוף.

ההרכב הישראלי של בני השרון עשה לא מעט צרות לנהריינים, שלא הצליחו להשתלט על המשחק ברבע הראשון, כאשר היחיד שהתעורר בזמן היה ג'ייסון וולס. הזרים האחרים, כך נראה, חשבו יותר על הקטיושות בגבול הצפון. גיא פניני המשיך ביכולת החיובית מהמחזורים האחרונים והרבע הראשון הסתיים בשיוויון 21:21.

אוטיס היל התעורר ברבע השני כדי להחזיר את נהריה למשחק והעלה אותה ל-26:30. במקביל, משחק ההגנה של נהריה עצר את ההתלהבות של האורחים מהשרון והשאיר אותם על 33 נקודות לעומת 39 של נהריה במחצית.

קורי קאר, שחזר מפציעה בדיוק בזמן הנכון, רשם ערב לא רע בכלל מעבר לקשת והוביל את נהריה ליתרון 36:47, 3:30 דקות מפתיחת הרבע השלישי. בני השרון הגיבה בקאמבק מרשים, כאשר גיא פניני הוריד ל-51:48 בסיום הרבע השלישי ופתח את הרבע האחרון בארבע נקודות רצופות, כדי לבצע מהפך ולהעלות ל-51:52. הריצה של בני השרון נמשכה ושלשה של ירון להט קבעה 51:57. במקביל, הכרוז בנהריה הודיע על הפסדה של גליל עליון, מה שהבטיח סופית את השתתפותה של נהריה בפיינל פור והחדיר מוטיבציה אדירה בשחקנים, שהחזירו לעצמם מהר מאוד את היתרון. בני השרון גילתה הרבה אופי ונלחמה בשיניים עד לשניה האחרונה, אבל זה לא עזר לה להימנע מהפסד 73:66.

קלעו לנהריה: אלווין יאנג 19, אוטיס היל 14, ג'ייסון וולס 12, קורי קאר 11, ברק פלג ואורי קוקיה 6 כל אחד, אבי סוכר 5.

קלעו לבני השרון: אוגונה אוניקווה 22, גיא פניני 21 ו-5 אסיסטים, ירון להט 12, יריב רוקני 6, ניצן חנוכי 3, ארז קוחנסקי 2.

גליל עליון - הפועל תל אביב 81:79

באופן טבעי, הפועל ת"א הייתה הקבוצה הרגועה יותר על המגרש ברבע הראשון מול המארחים, שעדיין חלמו על מקום בפיינל פור והתפללו במקביל להפסד של עירוני נהריה מול בני השרון. את הרב למיזאנה מהפועל ת"א זה לא עניין ודאנק מרשים שלו קבע 9:13 לאורחים. מרכוס האטן הגדיל את הפער והוביל את הפועל ת"א ליתרון 12:17 בסיום הרבע הראשון.

מרכוס האטן ורוג'ר פרינגטון המשיכו במגמה של הפועל ת"א גם בפתיחת הרבע השני ועלו ליתרון 25:32 אחרי חמש דקות. אבישי גורדון החזיר את הגליל לחיים עם שלשה שהורידה ל-34:32, אבל החבורה של בירנבוים לא הורידה את הרגל מהדוושה. מי שדווקא איבד את השליטה היה בירנבוים עצמו, שהתפרץ לעבר המזכירות והשופטים, לא נרגע והורחק מהמגרש. הקבוצה שלו, אגב, ירדה למחצית ביתרון 36:40.

הגליל לא הצליחה לעלות למחצית השניה כמו קבוצת פיינל פור ראויה ולמזלה, היעדרותו של אפי בירנבוים מהספסל באה לידי ביטוי ואיפשרה לה לצמק ל-56:55 ושוב זו הייתה שלשה של גורדון. דקה לסיום הרבע השלישי, יורדן בוזוב קלע פעמיים מהעונשין כדי להעלות את הגליל ליתרון ראשון במשחק. ארז כץ הישווה מהעונשין וקבע את תוצאת הרבע השלישי, 60:60.

יורדן בוזוב וסשה בראטיץ' פתחו את הרבע האחרון בריצת 0:5 לגליל. הפועל ת"א הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון פעמיים נוספות, אבל שחקניה נראו עייפים והגליל ניסתה לנצל את היתרון הפיזי. 3 דקות לסיום, אבישי גורדון קלע את השלשה החמישית שלו במשחק כדי להעלות את הגליל ל-72:75. שתי הקבוצות איבדו שני כדורים מכריעים בחצי הדקה האחרונה, אבל גליל עליון שמרה על יתרון 78:79, כאשר בריאנט סמית נשלח לעונשין, 5 שניות לסיום. האמריקאי של הגליל החטיא פעמיים, הפועל ת"א יצאה להתקפה אחרונה ומרכוס האטן קלע סל ניצחון מדהים בדיוק מחצי מגרש, 79:81 להפועל ת"א.

מאמן הפועל ת"א אפי בירנבוים נרגע בסיום המשחק כדי לסכם את העונה של קבוצתו :"המעבר ליד אליהו היה מאוד קשה ושיחקנו בלי קהל ברוב הפעמים. אני מסיים את העונה עם חיוך בעיקר בזכות הניצחון על הגליל, שהראה הרבה אופי. יש לי רצון להישאר בהפועל ת"א, אני צריך לשבת עם ההנהלה".

קלעו לגליל עליון: אבישי גורדון 21 (5 מ-6 לשלוש, 6 אסיסטים), סשה בראטיץ' 15, אוצ'ה אנסונוו 14, יורדן בוזוב 13 ו-6 אסיסטים, בריאנט סמית וליאור אליהו 6 כל אחד, יוגב אוחיון 4.

קלעו להפועל ת"א: מרכוס האטן 32, ג'רון רוברטס 17, הרב למיזאנה 9, מושון יעקוסי 8, רוג'ר פרינגטון 6, ערן יצחק, גרי גנדל וארז כץ 3 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מכבי תל אביב - רמת השרון 61:90

רמת השרון שיחררה לפני המשחק הזה שניים מהזרים שלה, דייויד לוגן ודריק טארבר ולפי תקנון ההתאחדות, היא יכולה להיענש על הופעה לא ספורטיבית בסיום העונה. את מכבי ת"א זה ממש לא עניין. היא בסך הכל הגיעה לעוד משחק אימון קליל בבית, בדיוק כמו זה שפתח את העונה ברעש גדול בחודש ספטמבר. ההבדל היחיד הוא שהפעם מכבי כבר לא אלופת אירופה, היא מעבירה את הזמן בליגה בשיעמום ומשחקת מול המחליפים של קבוצה שכבר שייכת לליגה השניה. כמובן שהמעמד ממש לא ריגש את פיני גרשון.

פיני גרשון מצא סוף סוף את הזמן המתאים לתת דקות משחק ליניב גרין, ששיתף פעולה בעיקר עם עמרי כספי, קירק פני ושרון ששון. אנתוני פארקר, ניקולה וויצ'יץ' ודרק שארפ, היו אולי מעדיפים משחק אימון פנימי בו אולי היו מתאמצים יותר, אבל הם הסתפקו במצוי במקום הרצוי, והתחממו גם הם לקראת השבוע הבא. מבחינתה של רמת השרון, זו הייתה השפלה שהגיעה לקבוצה בעקבות שיחרורם של הזרים המשמעותיים וסגנית אלופת אירופה ניצלה את החולשה של הברקוביצ'ים בלי יותר מדי רחמים.

מאמנה של מכבי ת"א, פיני גרשון, המשיך לרמוז על מה שהוא חושב לגבי הסיבוב השלישי והמשחקים המיותרים בליגת העל כשאמר: "חלק גדול מהמשחק הסתגרתי בחדר שלי כדי לראות את המשחק של נהריה. הדבר הכי קר באולם זה החדר שלי והסתגרתי שם כדי לראות את המשחק".

קלעו למכבי ת"א: קירק פני 20, דריק שארפ 17, אנתוני פארקר 13, עמרי כספי 12, יניב גרין 10, שרון ששון 5, ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון 4 כל אחד, רגב פנאן 3, אסף דותן 2.

קלעו לרמת השרון: גריידי ריינולדס (18 ריבאונדים) ורועי ברקוביץ' (7 אסיסטים) 16 כל אחד, יונתן שולדנבראנד 8, פטריק אוקאפור ואלעד אליהו 6 כל אחד, תומר אטלס 5, ניב ברקוביץ' 4.

הפועל ירושלים - עירוני רמת גן 76:88

הפועל ירושלים כבר איבדה עניין בסיבוב השלישי, אחרי שהבטיחה את מקומה השני בטבלה. ובכל זאת, אחרי ההפסד לאליצור אשקלון במחזור האחרון, יש לארז אדלשטיין כמה סיבות לדאגה. עירוני רמת גן, שכבר ירדה לליגה הלאומית, הגיעה למלחה משוחררת והציגה יכולת התקפית לא רעה בפתיחת המשחק. מהצד השני, עידו קוז'יקרו ורוג'ר מייסון העלו את ירושלים ל-10:15. רמת גן ניסתה להחזיק מעמד בעזרתו של קי מדיסון, אלא שירושלים הגיבה בבליץ של הוראס ג'נקינס ותמאר סליי, בדרך ליתרון 20:34 בסיום הרבע הראשון.

ירושלים כבר עלתה ליתרון של 16 נקודות בפתיחת הרבע השני, אבל טונג'י אוואג'ובי החזיר את רמת גן לעניינים והוריד ל-41:32, 5 דקות להפסקה. הפועל ירושלים שמרה על היתרון הדו ספרתי עד להפסקה, אליה ירדה ב-41:51.

ארז אדלשטיין ניצל את המחצית השניה כדי לתרגל את רביב לימונד וגיא קנטור ברוטציה ולעומתו חנוך מינץ ניסה לרדוף אחריו, כשהוא מנצל ערב פורה של אוואג'ובי ומדיסון. רמת גן הצליחה לאיים על הפועל ירושלים בחלקים מסויימים, אבל רק לאיים. הירושלמים שמרו על היתרון וסיימו את המשחק האחרון העונה במלחה ביתרון 76:88.

קלעו לירושלים: הוראס ג'נקינס 16, תמאר סליי 15, רוג'ר מייסון 11 ו-5 אסיסטים, מריו אוסטין ורביב לימונד 10 כל אחד, ארז מרקוביץ' 9, מתן נאור 8, עידו קוז'יקרו 7, מאיר טפירו 2.

קלעו לרמת גן: טונג'י אוואג'ובי 26, איתי לב וקי מדיסון 12 כל אחד, איתי גרינבוים וג'ייסון גארדנר 8 כל אחד, אבי בן שימול 5, יוני ניר 4.



עדכון ראשון: 27.5.06, 09:46
עדכון אחרון: 28.5.06, 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully