וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הצרפתי של פיניקס

גיל קדרון

25.5.2006 / 11:32

34 נקודות של בוריס דיאו, כולל סל הניצחון 0.5 שניות לסיום, העניקו לפיניקס ניצחון 118:121 בדאלאס. הסאנס מוליכים 0:1 בגמר המערב

אם היו כאלה שחשבו שאחרי שני סיבובים גדולים, כולל שתי סדרות חצי גמר מרתקות, פלייאוף ה-NBA יוריד את הרגל מהגז, אז נוכחה להם הפתעה. נעימה במיוחד, יש לציין.

פיניקס הגיעה בדאלאס אחרי מרתון של 7 משחקים שני ברציפות, כאשר הבטחון של המאבס בשמיים בעקבות ההדחה של הספרס, אבל משחק מצוין של סטיב נאש, ובעיקר של בוריס דיאו, סידרו לה ניצחון חוץ ענק, שמעביר אליה את יתרון הביתיות בסדרה. שני סימני שאלה לקראת ההמשך: הפציעות של ג'וש הווארד מדאלאס (נקע בקרסול) וראג'ה בל מפיניקס (מתיחה בשריר התאומים).

דאלאס - פיניקס 121:118 (0:1 לסאנס)

3:43 לסיום הוליכו המאבס 105:114, דווין האריס חתך לטבעת בכל הזדמנות, דירק נוביצקי וחבריו השליטו את רצונם בריבאונד ההתקפה, והקהל באמריקן איירליינס ארינה היה באקסטזה.

משחק הריצה של פיניקס נעצר אחרי מחצית ראשונה מצוינת, והמצב נראה רע עבור חניכיו של מייק ד'אנטוני. אבל למאמן הסאנס יש את נאש על המגרש, וכשה-MVP של השנתיים האחרונות הוא מקבל ההחלטות שלך ברגעי הסיום, אתה יכול להיות רגוע. 10 נקודות רצופות של הקנדי (שתי שלשות גדולות וליי אפ) פלוס אסיסט לדאנק של מריון החזירו את האורחים ליתרון, 43 שניות לגונג. האריס עוד סיים משחק נפלא מבחינתו עם ג'אמפ שהעלה את המאבריקס ליתרון 117:118, כשעל השעון נותרו רק 4.8 טיקים, אבל לא הוא נתן את האקורד הסיום.

מי שנכנס לפעולה - או יותר נכון המשיך בפעולה - היה בוריס דיאו, שקיבל את הכדור באיזור הצבע אחרי שההגנה של אייברי ג'ונסון כיסתה את נאש מכל הכיוונים. הצרפתי הטעה ימינה את ג'רי סטאקהאוס, הלך שמאלה, הקפיץ את השומר, וקבר את סל הניצחון 0.5 שניות לסיום. דאלאס זרקה את הכדור הבא החוצה, ומיד עשתה עבירה על טים תומאס, בשביל שתי קליעות העונשין שקבעו את תוצאת הסיום.

לדיאו היו 34 נקודות ב-13 מ-23 מהשדה ו-8 מ-10 מהקו. בריבאונד הוא היה חלש מהרגיל, עם 6 קטיפות בלבד, והיה חלק מהבעיה של השמשות במחלקה הזו. נאש סיים עם 27 נקודות ב-11 מ-18 מהשדה, וגם מסר 16 אסיסטים, הכמות הגבוהה ביותר בפלייאוף הנוכחי ורק אחד פחות משיאו האישי בפוסט סיזן. לשון מריון היו 25 (10 מ-14 מהשדה) ו-13 כדורים חוזרים. טים תומאס הוסיף 17, וראג'ה בל קלע רק 8 לפני שנסחב לחדר ההלבשה על ידי חבריו בעקבות מה שנראה כמתיחה חריפה בשריר התאומים.

האריס הוליך את המאבס עם שיא קריירה של 30 נקודות (פלוס 5 חטיפות לקינוח), רובן ככולן בחדירות מהירות כברק, שסייעו לו לרשום 12 ניסיונות מוצלחים מ-17. את מה שעשוי היה להיות סל הניצחון הוא קלע, כאמור, מבחוץ, לפני שדיאו קילקל לו את החגיגה. נוביצקי לא הצליח להשתלב היטב בהתקפה של דאלאס, כאשר ד'אנטוני שלח לעברו דאבל טים בכל נגיעה. אז את הנקודות שלו, 25 במספר, הוא השיג בעיקר מריבאונד התקפה (8 מתוך 19 קרשים) ומהעונשין (9 מ-10). ג'רי סטאקהאוס תרם 16 מהספסל, כשקיבל 34 דקות במקומו של ג'וש הווארד, שנקע את הקרסול אחרי פתיחה טובה ברבע הראשון, ולא חזר עד הסיום. טרי רשם 15, אבל לא היה מדויק (6 מ-17).

הריבאונד של דאלאס, הריצה של פיניקס

דאלאס הצליחה לנצל את יתרון הגבוה המשמעותי שלה כדי לחגוג מתחת לסלים של פיניקס, עם 48 כדורים חוזרים לעומת 38 בלבד. בריבאונד ההתקפה המאזן עמד על 12:18, מה שהעניק לבוקרים מטקסס עודף של 20 נקודות מהזדמנות שנייה. אבל מצד שני, נאש וחבריו הצליחו לרוץ היטב מול ההגנה של המארחים ולכפות קרב יריות מהיר, מפתח מבחינתה לניצחון. בכל מה שקשור להתקפות מתפרצות, נאש וחבריו השיגו יתרון גדול של 12:32.

אייברי ג'ונסון פתח עם אריק דאמפייר בחמישייה, אבל מהר מאוד הושיב אותו לנוח כדי להתאים את החמישייה למשחק המהיר של פיניקס. כל שחקן התקפה בלבן שקיבל את הכדור בפוסט זכה מיד לשני שחקני שמשות או יותר, מה ששיבש את ההתקפה של המארחים. רק חבל מבחינתה של פיניקס שהיא לא הצליחה לסיים את העבודה עם ריבאונד הגנה. דאלאס, לעומת זאת, ביצעה חילוף מיידי אחרי כל פיק אנד רול ולא עזבה את הקלעים, מה שהוריד את האחוזים מהשלוש של פיניקס ל-5 מ-15. בצד השני גם המאבריקס לא היו חמים מאחורי הקשת עם 3 מ-16 (1 מ-7 לוואן הורן).

פיניקס הוליכה במשך שני רבעים וחצי, לפני שדאלאס נטלה את השליטה עם ריצת 0:13 בין הרבע השלישי לרביעי, ושמרה על ההובלה עד דקת הסיום. המשחק השני יתקיים גם הוא בדאלאס בלילה שבין שישי לשבת.

הקלעים:

פיניקס: דיאו 34, נאש 27, מריון 24, תומאס 17, בל 8, האוס 6, בארבוסה 2 (1 מ-7 מהשדה), ג'ונס 2

דאלאס: האריס 30, נוביצקי 25, סטאקהאוס 16, טרי 15, דניאלס 9, ואן הורן 7, הווארד ודאמפייר 6 כ"א, גריפין 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully