וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחכים לגנבי האליפות"

26.5.2006 / 8:06

מכבי ת"א הורידה את ר"ג עם 72:96, גרשון מוכן לירושלים שהפסידה 82:80 באשקלון. ראשל"צ ניצחה את בני השרון, נהריה התבזתה

הפיינל פור של ליגת העל הולך ומתקרב והערב (חמישי) הפכה מכבי ראשל"צ לקבוצה השלישית שמבטיחה את מקומה בהיכל נוקיה, אחרי שהביסה בחוץ את בני השרון 62:88. הניצחון לא רק העלה את ראשון לפיינל פור, אלא גם סידר לא ככל הנראה את המקום השלישי, מה שימנע ממנה מפגש מול מכבי ת"א בחצי הגמר. מי שסידרה לה את זה היא עירוני נהריה המאכזבת, שהובסה על ידי הפועל ת"א ביד אליהו 85:63.

עירוני ר"ג ירדה רשמית לליגת העל אחרי שהפסידה למכבי ת"א בזיסמן 72:96. מכבי גבעת שמואל שמרה על הרקורד המדהים שלה בעת האחרונה, הפעם עם ניצחון 94:102 על היורדת רמת השרון, במשחק חסר חשיבות.

המשחק הגדול של הערב הפגיש בין אליצור אשקלון להפועל ירושלים. האשקלונים, שידעו שניצחון ישאיר להם סיכוי קלוש להגיע לפיינל פור, עשו את זה בגדול עם שלשת ניצחון של יהוא אורלנד עם הבאזר, שקבעה 80:82.

הפועל תל אביב - עירוני נהריה 63:85

האדומים ידעו שחייבים לעשות מאמץ אחרון בהיכל נוקיה כדי להבטיח את ההישארות בליגה ובכל זאת נראה שחלקם פשוט סמכו על היריבה העירונית השנואה, ששיחקה במקביל מול עירוני ר"ג בזיסמן. נהריה ניצלה את זה כדי לפתוח יתרון משמעותי ברבע הראשון, בעיקר בזכות אוטיס היל. האורחים הובילו בסיום הרבע הראשון 21:27.

כרגיל, מרכוס האטן עשה את רוב העבודה להפועל ת"א, אבל נהריה המשיכה בשלה ושמרה על היתרון שלה גם ברבע השני. מרכוס האטן השאיר את הפועל ת"א בתמונה ונהריה ירדה להפסקה ביתרון 41:46.

אפי בירנבוים החליט שהפיתרון להציל את הערב הזה הוא משחק יותר קבוצתי והנוסחה הזו עבדה. החברים של האטן מצאו יותר את הסל, ניצלו ריפיון במשחק של נהריה ושל אוטיס היל, כדי לבצע מהפך. נהריה איבדה את עצמה וראתה את הפועל ת"א מסיימת את הרבע השלישי ביתרון 54:64.

אחת הסיבות לחולשה של נהריה ברבע השלישי הייתה האחוזים הרעים מקו העונשין, מה שהמשיך גם ברבע האחרון. ארז כץ, שהיה מצויין במחצית השניה, קלע שלשה מטורפת 3 דקות בתוך הרבע, כדי להעלות את המארחים ליתרון שיא של 56:69. בינתיים, נהריה איבדה את אוטיס היל ב-5 עבירות ולמעשה גם את המשחק. הפועל ת"א ניצחה בסיום 63:85 ולמרות שהיא הבטיחה את הישארותה בליגה עם ניצחונה של מכבי ת"א בזיסמן, בירבנבוים ונאווי יכלו לעשות את זה עם חיוך.

בני השרון - מכבי ראשון לציון 88:62

בני השרון התייצבה למשחק ללא שני זרים. טרנס רנצ'ר שוחרר הביתה, עוסמאן סיסה נפצע ויעקב ג'ינו יצא למערכה עם חמישיה ישראלית, שכללה בנוסף לגיא פניני את ירון להט, ניצן חנוכי ויריב רוקני. מהצד השני, התייצבה קבוצה שנלחמת על המקום השלישי והזכות לא להתמודד מול מכבי ת"א בפיינל פור. ראשל"צ נראתה עדיפה ובעצם לקחה על עצמה את השליטה במשחק ברבע הראשון, בעיקר בזכות עומר סניד. את הרבע הראשון היא סיימה ביתרון 17:21.

בני השרון פתחה את הרבע השני במשחק מהיר, שהוביל לריצת 0:5 ולמהפך, בפעם הראשונה במשחק. ראשל"צ מאוד התקשתה להשיג סלים מהשדה בחלקו הראשון של הרבע השני ובסופו של דבר, לי מתיוס ומורן רוט עשו את העבודה והחזירו את הכתומים ליתרון. השניים פתחו את הדלת גם לחברים שלהם, שלאט לאט חזרו למשחק והובילו את ראשל"צ ליתרון 34:43 במחצית.

הראשל"צים המשיכו לרוץ בטירוף גם ברבע השלישי והשיא היה בשלשה של אופיר פרחי, שקבעה 40:53. זה למעשה היה המהלך שסגר עניין במשחק, שנראה מאותו הרגע כמו גארבאג' טיים, כשראשל"צ סיימה את הרבע השלישי ביתרון 46:63. הרבע האחרון היה לגמרי מיותר, בני השרון כבר ויתרה לגמרי על המשחק, הכתומים המשיכו להתעלל וניצחו בסופו של דבר 62:88 בדרך למקום השלישי בליגת העל.

קלעו לראשל"צ: לי מתיוס ועומר סניד 28 כל אחד, אור איתן 15 (4 מ-6 לשלוש), מורן רוט 12, ראיין סידני 11, ישראל שיינפלד , מאט מינוף, אופיר פרחי וג'ון גילכריסט 7 כל אחד, טל דן 4, אייל פישמן 2, דודו אסרף 1.

קלעו לבני השרון: אוגונה אוניקווה 18, גיא פניני 17, ניצן חנוכי 9, ירון להט 7, יריב רוקני 6, דורי אסף 3, ארז קוחנסקי 2.

אליצור אשקלון - הפועל ירושלים 80:82

בירושלים סופרים את הדקות עד לפיינל פור, לשם תגיע הקבוצה מהמקום השני. בינתיים, החבורה של אדלשטיין נסעה להעביר את הזמן באשקלון, שערב המשחק עוד היו לה שאיפות לעלות לפיינל פור.

המוטיבציה של השחקנים באה לידי ביטוי מצוין במחצית הראשונה, כשהאשקלונים היו יותר נמרצים ונכונים לנצח והובילו לאורך כל הדרך, עד שירדו להפסקה ביתרון 39:45, בעיקר בזכות ערב קליעות נאה של יהוא אורלנד.

הוראס ג'נקינס ומאיר טפירו העבירו הילוך בתחילת הרבע השלישי כדי להשוות ובהמשך לפתוח פער. אשקלון המשיכה להילחם, אלא שארז אדלשטיין שלף את הג'וקר שלו בשבועות האחרונים, רביב לימונד, ששוב עשה את העבודה והעלה את הירושלמים ליתרון 59:65 בתחילת הרבע האחרון. כשנדמה היה שזה הולך לכיוון של ירושלים, בריאן טולברט החליט ללכת עד הסוף והוביל את המארחים לריצת 0:7 ויתרון 65:66.

יהוא אורלנד קלע את השלשה השישית שלו במשחק והוביל את אשקלון ליתרון 68:72, אלא שהמשחק המשיך במגמת המהפכים. הפעם היו אלה ג'נקינס (שנפצע בהמשך ברגל) ואוסטין, שהגיבו בריצת 0:5 ועלו ל-72:73. האקשן האמיתי התחיל 37 שניות, כשבריאן טולברט הישווה ל-77:77. טפירו קלע פעמיים מקו העונשין, אבל טולברט שוב הישווה, הפעם ל-79:79. אותו טפירו נשלח שוב לקו העונשין, דייק רק פעם אחת ושלח את אשקלון להתקפה האחרונה שלה. יהוא אורלנד, שהרגיש כל כך טוב הערב, קלע את השלשה השביעית שלו במשחק עם הבאזר וקבע ניצחון גדול לאשקלון 80:82.

קלעו לאשקלון: בריאו טולברט 29, יהוא אורלנד 21 (7 מ-7 לשלוש), ג'יימס הד 13, משה מזרחי 6, עודד שעשוע 5, ולאדי ירימישין 4, אלווין סנואו ושחר כהן 2 כל אחד.

קלעו לירושלים: מריו אוסטין 22 תמאר סליי 15, מאיר טפירו 13, הוראס ג'נקינס ועידו קוז'יקרו 12 כל אחד, רוג'ר מייסון 4, רביב לימונד 2.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עירוני רמת גן - מכבי תל אביב 96:72

רמת גן כבר השלימה עם ירידתה לליגה הלאומית אחרי ההפסד במחזור הקודם לגבעת שמואל, כך שלמעשה שתי הקבוצות הגיעו לטיול באולם זיסמן. פרנקי קינג הפצוע לא התלבש ברמת גן ומהצד השני, פיני גרשון עלה בחמישיה עם קירק פני, כאשר אנתוני פארקר נשאר בספסל על אזרחי.

רמת גן ניצלה את השאננות של שחקני מכבי ת"א, פתחה במקבץ שלשות ועלתה ליתרון 7:12. בשתי הדקות הבאות, מכבי ת"א הגיבה בריצת 2:8 כדי לבצע מהפך, אלא שקי מדיסון הרגיש מצוין מול הצהובים, החזיר את רמת גן ליתרון וסגר את הרבע הראשון ב-19:25 לזכותה. מכבי ת"א לקחה את הזמן שלה כדי לצמק את הפער והישוותה ל-30:30 כעבור 4 דקות בתוך הרבע השני. בדקות הנותרות היא חזרה להוביל וסיימה את המחצית הראשונה ביתרון 38:43.

אירוע מביך נרשם בהפסקת המשחק, כשמכבי ת"א סירבה לרדת לחדר ההלבשה, שהיה לטענת אנשיה מחניק. השחקנים נשארו באיזור הספסל, שם קיבלו את התידרוך מפיני גרשון. לא יאה לליגת העל, אבל כנראה שהתאים למכבי ת"א, שעלתה בכוחות מחודשים לרבע השלישי ועלתה ליתרון דו ספרתי אחרי 6:30 דק' (48:60) משלשה של דריק שארפ.

מכאן ועד לסיום זה נראה כמו עוד משחק אימון באולם זיסמן. עירוני ר"ג ויתרה באופן רשמי והצעירים של מכבי ת"א לא ויתרו על הסטטיסטיקה. בסופו של דבר, הצהובים ניצחו 72:96.

קלעו למכבי ת"א: וויל סולומון 19, מייסיאו באסטון 15, שרון ששון 13, עמרי כספי, קירק פני ודריק שארפ 10 כל אחד, טל בורשטיין 9, ניקולה וויצ'יץ' 8, אסף דותן 2.

קלעו לר"ג: ג'ייסון גארדנר 13, אבי בן שימול 12, קי מדיסון ואיתי גרינבוים 11 כל אחד, טונג'י אוואג'ובי 10, אנדריי זלינבאבא 7, איתי לב 5, חן מנור 3.

מאמן מכבי ת"א פיני גרשון אמר בסיום לספורט 5: "הליגה כבר הייתה צריכה להיגמר, אנחנו מחכים לגנבים שיגנבו לנו את האליפות. בימים האחרונים אנחנו מנסים לחלק מנוחה בין השחקנים. נשתדל להגיע לפיינל פור על שתי הרגליים ולעשות את העבודה כמו שאנחנו יודעים". על יניב גרין, ששותף דקה וחצי בלבד, אמר גרשון: "יש כנראה סיבה שהוא לא שיחק, תשאלו אותי דברים חיוביים כמו המשחק מול רמת השרון בשבוע הבא".

הפועל רמת השרון – גבעת שמואל 102:94

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הזה רגועות במיוחד. רמת השרון כבר ירדה לליגה הלאומית ולעומתה, גבעת שמואל כבר הבטיחה את הישארותה. כנראה שזה מה שגרם למהפך, כאשר דווקא הקבוצה הטובה בליגה בסיבוב השלישי, ראתה את הקבוצה החלשה ביותר מסיימת את המחצית הראשונה, שהייתה התקפית במיוחד, ביתרון 53:60.

גבעת שמואל, שידועה גם כמלכת הקאמבקים של הסיבוב השלישי, לא רצתה להרוס את רצף הניצחונות הכל כך יפה שלה והתעוררה ברבע השלישי כדי להשוות ל-75:75. כמו מלכה אמיתית, גבעת שמואל התעלתה על עצמה בדיוק בזמן המתאים, זמן הכסף, כדי לנצח 94:102. זה היה הניצחון התשיעי ברציפות של הקבוצה המדהימה של ליגת העל השנה.

קלעו לגבעת שמואל: ווין וואלאס וטימי באוורס 18 כל אחד, ג'ייסון סטרייט ודרור כהן 14 כל אחד, אורן אהרוני 10, תמיר גודמן 9, עמית תמיר 8, דרור דוידי 7, יובל נעימי ומתן סימנטוב 2 כל אחד.

קלעו לרמת השרון: גריידי ריינולדס 19, רועי ברקוביץ' 15 ו-11 אסיסטים, פטריק אוקאפור 14, דייויד לוגן 10, אלעד ענבר 8, יונתן שולדבראנד ושי קרביוב 7 כל אחד, דריק טרוור 6, אלעד אליהו וניב ברקוביץ' 3 כל אחד, תומר אטלס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully