וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים: בטיני עושה את זה בסטייל

יאיר בן עמי

23.5.2006 / 8:57

האיטלקי לקח את הקטע ה-15 בג'ירו, ומציג יכולות רבגוניות, שהופכות אותו למועמד לנצח בכל מירוץ

פאולו בטיני נחשב לאחד מכוכבי העל של ענף האופניים. הוא אינו מטפס טהור, אינו שען מדהים ואינו מאיץ ברמה הגבוהה ביותר. רוכבים כמותו נקראים "אל ראונדר", כלומר רוכב שיש לו יכולות מספיק טובות בכל התחומים ולכן הוא יכול לנצח כמעט בכל מרוץ.

כבר עשר שנים שבטיני מקצוען ויש לו 55 ניצחונות בשמונה השנים האחרונות. מאיצים כתום בונן או אלסנדרו פטאקי צוברים 55 ניצחונות בשנתיים. אבל לרוכב כבטיני כל ניצחון הוא בונבוניירה. הוא הרוכב היחיד שניצח את סבב גביע העולם שלוש פעמים ברציפות וב-2004 השנה הראחרונה בה התקיים הסבב ניצח בטיני גם במרוץ הכביש במשחקים האולימפיים באתונה.

בטיני אינו יכול להתמודד על הניצחון בג'ירו ד'איטליה ולכן ניצחון בקטע או לבישת החולצה הוורודה, במהלך הג'ירו, מהווים שיא עבורו. אבל כשבטיני מנצח זה בא עם סגנון ראוי למעמדו. כשניצח בעבר קטע בג'ירו הוא גם לקח את החולצה הוורודה ולאחר מכן לבש אותה בעוד ארבעה קטעים (לא כולם רצופים).

השנה הצהיר כי הוא רוצה להיכנס לאיטליה מבלגיה, שם החל המירוץ, בחולצה הוורודה. אבל המשימה התבררה כקשה מששיער בטיני. את החולצה הוורודה הוא ראה בהפרשים שלא יכול היה לסגור. מה שנותר לו הוא לנסות להשיג ניצחון בקטע בודד ואת החולצה הסגולה של הנקודות (המקבילה לירוקה בטור דה פראנס). לאחר שאלסנדרו פטאקי (שבר בברך) ורובי מקיאוון (בעיות קיבה) פרשו, זכה בטיני בחולצה הסגולה. אתמול קיבל לגיטימציה ללבוש אותה בזכות ניצחון בקטע ה-15.

דירוג קטע 15, מרגוזו - ברשיה

1.פאולו בטיני, איטליה, 4:15:42 שעות

2.אולף פולאק, גרמניה

3.רוברט פורסטר, גרמניה, (זמן זהה)

דירוג כללי לאחר קטע 15

1.איוואן באסו, איטליה, 59:44:07 שעות

2.חוזה גוטיירז, ספרד, 3:27 דקות+

3.פאולו סאבולדלי, איטליה, 5:30 דקות+

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully