וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוס, דורסמן

23.5.2006 / 8:46

מיקי דורסמן הוא גם הבעלים וגם המאמן של הפועל חולון. מה שבהתחלה נראה מוזר הפך לסיפור הצלחה ולחזרה לליגת העל

דז'ה וו קל תקף שלשום את 3000 האוהדים של הפועל חולון במשחק החזרה לליגת העל. לא בגלל שירת ה"חולוניה, חולוניה" שהציפה את האולם שברחוב 1 במאי, אלא בגלל החזיז שנזרק לפרקט. המשחק נעצר ל-10 דקות והשופטים איימו להפסיק את המשחק, מה שאומר הפסד טכני לחולון. ממערכת הכריזה של האולם נשמעה קריאה: "חבר'ה, אני מבקש מכם, תפסיקו ותנו לשופטים לחדש את המשחק".

התחנונים הזכירו לזקני כיכר קוגל את אותו משחק גמר גביע מיתולוגי משנת 1995. חולון הגדולה של עדי גורדון, דורון שפע ותומר שטיינהאור, במימונו של נחום מנבר, התמודדה מול בני הרצליה של אפי בירנבוים. המשחק היה סוער וחם, כשבשלב מסויים התפתחה תיגרה בין מייקל קרטר החולוני ומיקי הרמן מהרצליה, מגובה באחיו דב שקפץ מהיציע. הקהל החולוני רתח וחפצים נזרקו לפרקט ביד אליהו. בשלב הזה לקח מנבר את המיקרופון, ובפטרוניות אופיינית איים: "אם לא תפסיקו להתפרע, אני עוזב את הקבוצה". המהומה נרגעה בסופו של דבר, הרצליה עלתה לגמר ומנבר עזב את חולון לטובת הפועל ירושלים.

אלא ששלשום מי שאחז במיקרופון היה הכרוז גדי רבינוביץ' ("טנצר המאנייק" מהסדרה "שמש") משום שבעל המאה, מיקי דורסמן, שהוא גם המאמן, היה עסוק בלתת הוראות לשחקנים. מסקנה: לא מספיק למצוא מליונר בחולון, עדיף שהוא גם יהיה המאמן, ככה אין לו זמן לאיים על הקהל.

לא ידענו איך לאכול אותו

הרבה גבות הורמו בתחילת העונה למשמע הידיעה הבאה: מיקי דורסמן יהיה גם בעלים וגם מאמן בהפועל חולון. למליונר הנדל"ניסט, בעלה לשעבר של שרי אריסון, היה אמנם ניסיון בתור עוזרו של פיני גרשון בראשל"צ בשנת 1998, ובתור עוזר מאמן בקולג'ים, אבל עדיין לא מדובר בפיגורת כדורסל. אלא שדורסמן לא הקשיב למקניטים. "לא עניין אותי מה אנשים חושבים", הוא מספר, "אולי גם היה משהו בביקורת. אבל חולון זה פרויקט אישי שלי, והחלטתי שאני רוצה להעלות את הקבוצה ליגה במו ידי".

דורסמן, שרכש את המועדון לפני חמש שנים, החל בבניית הסגל ש"יחזיר את חולוניה למקומה הטבעי", והכיוון היה ברור. "חיפשתי שחקנים שאפשר ליהנות מהם ואיתם", הוא משחזר, "וכל שחקן שחתם אצלי ישבתי איתו שעתיים-שלוש לפני כן, הכרתי אותו לעומק וראיתי קלטות שלו. רציתי שחקנים יצירתיים, כאלה שיכולים לשנות הגנות ארבע פעמים בהתקפה אחת".

גם השחקנים לא ממש ידעו איך לעכל את הבוס החדש שלהם, על שני כובעיו. "חשבתי שזה מוזר בהתחלה", מודה ריאן לקסר, "שאם לא אסתדר עם המאמן, יהיו לי אוטומטית גם בעיות עם האיש שאחראי על המשכורת, וזה הפחיד. בשבועות הראשונים לא ידענו איך להתנהג איתו, היינו זהירים, פוליטיקאים, אבל מהר הבנתי שמיקי אוהב שמדברים איתו דוגרי ואוהב לתקשר ככה".

דורסמן לא הסתפק בגישה חברית לשחקנים, הוא גם הוסיף מתודות אימון חלופיות. במהלך החודש האחרון נפתח כל אימון של חולון במעגל שחקנים במרכז המגרש, כשהם אוחזים ידיים ומנסים כל אחד למשוך לכוון אחר, אבל בלי להיפרד. במקרים אחרים הסביר דורסמן לשחקנים שהוא רוצה שיסמכו זה על זה בעיניים עצומות, חילק אותם לזוגות והורה להם ליפול אחורה ולתת לאחד מחבריהם לתפוס אותם.

"בניגוד לכל המאמנים שפגשתי בחיים", מחמיא לקסר, "מיקי מדבר כמעט רק על דברים חיוביים, כולל אחרי הפסדים. הוא לא מאלה שיורדים עליך סתם ומעבירים ביקורת כל הזמן. בלילה של חגיגות העלייה יצאנו כל הקבוצה לפאב של אילן ברקוביץ' בתל אביב, ומיקי דיבר שתי דקות על כל אחד בקבוצה, כולל איש הכדורים ונער המגבות, והיו לו רק מחמאות להגיד".

בניגוד לליגה הלאומית, קשה לראות את דורסמן שורד בליגת העל בשילוב של בעלים-מאמן, בעיקר בגלל הלחץ סביב הקבוצה והחשיפה הגדולה סביב הקבוצה. דורסמן מודע לכך שהמועדון צריך למצוא ספונסרים נוספים, והוא שוקל להתאחד עם קבוצה אחרת, כשעירוני ר"ג היא אופצייה. מבחינת סכום הכסף שהוא מתכוון לתת למועדון, דורסמן נחרץ ביותר: "אני יודע שתקציב המינימום של המנהלת לקבוצה בליגת העל הוא בערך מיליון דולר, ואני אישית לא מתכוון לתת מכיסי יותר מ-15% מהתקציב, ולא משנה מה יהיה גובהו. לגבי אימון, יכול מאוד שאמשיך גם בעונה הבאה, אבל לא אוכל לעשות זאת לבד. אני צריך איתי אנשים שמנוסים בהתמודדות עם משברים ועם זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully