וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מזה קשה לבקש

שלי בר סלע

23.5.2006 / 7:39

גלעד מאור ידע לנצל את חוקת הכדוריד החדשה לטובתו, וזכה בעוד תואר. בהפועל יעשו בדק בית, אבל בכל מקרה - ענף שלם הרוויח

המשחק החמישי של הפלייאוף היה יותר מסיום ראוי לעונה שנראתה לעתים משעממת, בה שלטה מכבי ראשון לציון ללא עוררין. היציאה של אס"א תל אביב מהמירוץ, בשלב מוקדם יחסית, לא השאירה הרבה תשובות לשאלה מי יהיו שתי המתחרות בסדרת הגמר, אבל הסדרה עצמה היתה פיצוי מושלם לעונה כולה.

מכבי ראשל"צ הגיעה למשחק החמישי ללא השחקן המשמעותי ביותר שלה בהתקפה, ועוד יותר בהגנה, דב ישועה, הנדב הנפלד של הכדוריד הישראל. מלבד יכולת פיזית וטכנית יש לישועה יכולת נדירה לקריאת מצבים על המגרש, והוא מחפה באמצעותה לא פעם על טעויות של חבריו. היעדרותו גרמה להפועל ראשון לציון להיות המועמדת הברורה לניצחון.

אבל גם בלי הציר המרכזי שלה, מכבי נראתה במרבית שלבי המשחק מוכנה טוב יותר מנטלית וטקטית. גם כאשר הפועל חזרה למשחק, גרמה ההכנה המנטלית של מאמן מכבי, גלעד מאור, לשחקני הפועל להקיז דם בכל התקפה, ומכבי חזרה ונטלה את ההובלה.

גדולתו של מאור התבטאה בכך שידע לקרוא בין השורות של חוקת הכדוריד ולנצל זאת לטובת קבוצתו. מכבי היא הקבוצה היחידה בישראל שיודעת לנצל את השינויים בחוקת הכדוריד לטובת משחק מהיר יותר. כך, לדוגמה, חידוש המשחק שלה לאחר ספיגת כל שער מקנה לה יתרון משמעותי ביציאה להתקפה.

אתמול גילתה מכבי יתרון ברור גם במשחק הקו הקדמי שלה בהתקפה, כאשר יואב נאמן (בהתחלה), דוד עמר וגל אברהם (לאורך כל המשחק) היו טובים באופן ברור מאבישי סמולר, טל בלכר ושחקני הקו בהפועל. הפועל לא הצליחה למצוא מענה למתרחש בפינות המגרש, משם ספגה שערים קלים.

בין השוערים בלט יוליאן סטראט, שבדקות ההכרעה, כמו לאורך העונה כולה, הוכיח כי הוא השוער הטוב בליגה. אנדריי קמישב, שוער הפועל, ביצע טעות גורלית בסיום, כשניסה לגנוב את הכדור בהתקפה האחרונה של מכבי, נכשל והשאיר שער חשוף.

עידן מימון בלט כהרגלו במשחקים חשובים, אבל ביצע טעות חמורה בסיום, כשהורחק ללא טעם. ייתכן כי זו התוצאה של התעקשות מאמני הפועל לשחוק את מימון הוותיק לאורך כל הסדרה, בהגנה ובהתקפה, וזאת לאחר שנעדר תקופה ארוכה עקב פציעה.

אחרי שנתיים ללא תואר, יצטרכו בהפועל לעשות בדק בית יסודי לקראת השנים הבאות. לפני הכל יצטרכו שם לחזק את מרכז ההגנה, שהיתה פחות טובה לאורך העונה. בסיכומו של דבר, ענף הכדוריד הוכיח אתמול שוב כי הוא יכול לספק משחקים מצוינים, ברמה מקצועית גבוהה וברמת מתח מיוחדת במינה. יותר מזה לא ביקשנו.

הכותב הוא עוזר מאמן נבחרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully