וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דטרויט וסן אנטוניו חזרו לעניינים

20.5.2006 / 9:11

שתי הקבוצות ניצחו את המשחק השישי בחצי גמר הפלייאוף והישוו ל-3:3. הפיסטונס ניצחו בקליבלנד 82:84, הספרס ניצחו בדאלאס 86:91

כולם ציפו לערב של הפתעות, במיוחד מכיוונה של קליבלנד, שכבר הובילה 2:3 בסדרת חצי גמר המזרח מול דטרויט פיסטונס ואירחה בביתה את המשחק השישי בסידרה, שכמו קודמיו, נתן שירות מצויין לפלייאוף הנוכחי של ה-NBA, הטוב ביותר בשנים האחרונות. בסופו של דבר, דטרויט דאגה שהפלייאוף הזה יראה כמו שהוא צריך להיות, מוכרע במשחק שביעי, אחרי שניצחה בחוץ 82:84 והישוותה ל-3:3.

מי שעשתה את אותו הדבר הייתה האלופה סן אנטוניו, שהתגברה על סכנת הדחה גדולה מאוד וניצחה בדאלאס 86:91 כדי להשוות את הסידרה ל-3:3 ולכפות משחק שביעי ומכריע, שיתקיים בסן אנטוניו.

קליבלנד - דטרויט 84:82

"אנחנו יודעים מה צריך לעשות במצבים כאלה, אנחנו נמצאים מספיק זמן יחד". ראשיד וואלאס לא יכל לסכם טוב יותר את היכולת של הפיסטונס ובעיקר את האופי, שיביא אותם כנראה לסדרת גמר המזרח מול מיאמי היט.

מסתבר שדטרויט אוהבת מאוד את המשחק השישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף. בשנה שעברה היא הייתה במצב דומה מול מיאמי ועשתה את המהפך. ב-2004 זה קרה מול ניו ג'רזי נטס ושנה לפני כן היא שלחה את אורלנדו הביתה במשחק השישי.

ראשיד וואלאס הוביל את קלעי הפיסטונס עם 24 נקודות, ריפ המילטון הוסיף 15 ובילאפס סיים עם 15. לברון ג'יימס סיים עם 32 נקודות, 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אלא שבנוסף היו לו גם שבעה איבודים. יחד עם שליטה מוחלטת של הפיסטונס בריבאונד ההגנה, הקאבס פשוט איבדו את זה במאני טיים, שבו דטרויט שמרה על ההובלה כל הזמן. אחרי שלושה ניצחונות רצופים בסדרה, הם כבר פינטזו על הסידרה מול מיאמי. כעת הם יצטרכו להופיע למשחק השביעי ביום ראשון באובורן הילס, כאנדרדוג מוחלט.

קליבלנד הובילה 76:77 אחרי שתי קליעות עונשין של לברון, אבל סל ופאול של ראשיד וואלאס העלה את הפיסטונס ליתרון 77:79, אותו הם לא שמטו עד הסיום. 24 הנקודות של וואלאס היוו פיצוי מסוים על ההבטחה שלא הצליח לקיים, לנצח את המשחק הרביעי בסדרה.

ג'יימס איבד כדור - אחד מבין שבעה איבודים שלו - וסל בקליעת ניתור של צ'ונסי בילאפס, ממש כששעון הזריקות התקרב ל-24 השניות, העניק לדטרויט יתרון 77:81, 2:21 דקות לסיום. 4 זריקות עונשין של לברון צימצמו ל-83:81, ואז לא הצליחה קליבלנד להשתלט על הכדור כמעט עד הסיום, כשדטרויט מחטיאה פעם אחר פעם (כולל שתי החטאות עונשין של ראשיד וואלס), אבל לוקחת את הריבאונד בהתקפה. לבסוף בילאפס קלע אחת מהעונשין, 10.1 שניות לסיום, והעלה את התוצאה ל-81:84.

אחרי שבילאפס החטיא את השניה, קרא המאמן מייק בראון לקבוצתו לקחת פסק זמן, אבל לברון לא הקשיב, רץ את המגרש, עד שנעצר בעבירה 1.4 שניות לסיום. אחרי פסק הזמן המאוחר, לברון קלע את הראשונה, החטיא את השניה, ואילגאסקאס כמעט דחק את הריבאונד פנימה, בעזרתו הלא צפויה של צ'ונסי בילאפס.

לברון ג'יימס מצא בכל מקרה חצי נחמה והסביר: "אף אחד לא ציפה מאיתנו שנגיע לכאן בכלל. אף אחד לא ציפה שנגיע למשחק שביעי מול דטרויט. הוכחנו הרבה דברים לכל מיני ספקנים, שטעו לאורך כל הדרך".

קלעו לדטרויט: ראשיד וואלאס 24, ריפ המילטון 17, צ'ונסי בילאפס וטיישון פרינס 15 כל אחד, אנטוניו מקדייס 7, בן וואלאס 4 -10 ריבאונדים, לינדזי האנטר 2.

קלעו לקליבלנד: לברון ג'יימס 32 נקודות ו-11 ריבאונדים, זידרונאס אילגאוסקאס 16, דרו גודן 13, דונייל מארשאל 9, אנדרסון ורז'או 6, רונלד מארי 4, אריק סנואו 2.

דאלאס - סן אנטוניו 91:86

המאבריקס חטפו את העצבים כבר כמה שעות לפני המשחק, עם ההודעה על השעייתו של ג'ייסון טרי, בעקבות איגרוף לפניו של מייקל פינלי במשחק החמישי בסידרה. פינלי עצמו, שחקן המאבריקס עד העונה שעברה, התעלם מקריאות אוהדי דאלאס לעברו, קלע 16 נקודות והיה גורם משמעותי בניצחונם של הספרס 86:91. כמו דטרויט, גם סן אנטוניו חזרה מפיגור, הישוותה ל-3:3, כאשר המשחק השביעי והמכריע יתקיים אצלה בבית.

התרומה של פינלי הייתה ענקית. אחרי שדאלאס חזרה מההפסקה ביתרון 41:47, שחקנה לשעבר קלע 10 נקודות ברבע השלישי, כדי להוביל את הספרס לשיוויון 67:67. 2:45 דקות לסיום, הוא קלע שלשה מהפינה הימנית, שפתחה יתרון חשוב על דאלאס. הוא המשיך בהגנה נפלאה על דירק נוביצקי, שנכנשל בנסיון להשוות מהשלוש, 6.9 שניות לסיום המשחק. "נכון שהמצב הזה הוא מוזר מאוד עבורי, אבל זה היה פשוט משחק נהדר", סיכם פינלי, ששיחק במאבריקס 9 עונות לפני שעבר לסן אנטוניו.

מאנו ג'ינובילי הוביל את הספרס עם 30 נקודות, טים דאנקן הוסיף 24. דירק נוביצקי הוביל כרגיל את דאלאס עם 26 נקודות, 21 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'וש הווארד הוסיף 17.

קלעו לסן אנטוניו: מאנו ג'ינובילי 30 נקודות ו-10 ריבאונדים, טים דאנקן 24, מייקל פינלי 16, טוני פארקר 8, רוברט הורי 6, ברנט בארי 5, ניק ואן אקסל 2.

קלעו לדאלאס: דירק נוביצקי 26 נקודות ו-21 ריבאונדים, ג'וש הווארד 17, קית' ואן הורן וג'רי סטקהאוס 10 כל אחד, מרקיז דניאלס 8, דווין האריס 7, אריק דאמפייר 6, סגאנה ג'ופ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully