וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולוניה חוזרת, ובגדול

21.5.2006 / 21:58

שלשת ניצחון גדולה של עדי פרג קבעה ניצחון 69:70 להפועל חולון על עפולה והחזירה אותה לליגת העל. הגבעה הורידה את רמת גן. מכבי ראשל"צ הביסה את הפועל ת"א והגליל ניצחה בנהריה

המחזור ה-30 בליגת העל יצא לדרך וסגר סופית את מוקד העניין בליגה לפני הפיינל פור. מכבי גבעת שמואל הביסה את עירוני רמת גן 66:90, הבטיחה את הישארותה בליגה ושלחה את רמת גן כמעט סופית לליגה הלאומית.

עירוני ראשל"צ עשתה צעד חשוב מאוד בדרך לפיינל פור, אחרי שניצחה את הפועל ת"א 60:76. בנוסף, היא נהנתה מההפסד של נהריה בגליל 86:80, כדי לשמור על סיכוי לסיים במקום השלישי ולא לפגוש את מכבי ת"א בחצי הגמר.

עם כל הכבוד לליגת העל, הערב הזה היה שייך לסדרת גמר הפלייאוף בליגה הלאומית, בין הפועל חולון להפועל עפולה/גלבוע. חולון ניצחה 69:70 משלשת ניצחון דרמטית של עדי פרג, השלימה ניצחון 1:3 בסדרה וחזרה לליגת העל אחרי היעדרות של שש שנים.

ביום שני: מכבי תל אביב – אליצור אשקלון, הפועל ירושלים מול בני השרון.

גבעת שמואל - עירוני רמת גן 66:90

כיאה למשחק מכריע מהסוג הזה, האולם באור יהודה היה מלא וכנראה שזה עשה טוב למארחים, שפתחו ב-8:19, בזכות המוציא לפועל העיקרי, טימי באוורס, שחזר לעצמו אחרי המשחק הקודם. עמית תמיר תרם במשחק ההתקפה והגבעה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 10:21.

עירוני רמת גן התעוררה ברבע השני והפכה לקבוצה לגמרי אחרת. בתוך 7 דקות היא רשמה ריצת 5:13 כדי לצמק ל-26:23. הגבעה שמרה על יתרון מינימלי וירדה להפסקה ב-31:34.

המנוחה לא ממש עשתה טוב לרמת גנים, שראו את גבעת שמואל חוזרת לפער דו ספרתי ברבע השלישי. היתרון רק הלך וצמח ובמצב של 44:58, נראה היה שרמת גן ויתרה על המשחק ועל ליגת העל. היא אכן ויתרה, חניכיו של חנוך מינץ העבירו את הזמן ברבע האחרון בידיעה שהם סיימו את הרומן הנוכחי עם ליגת העל. הגבעה ניצחה 66:90 והבטיחה עונה נוספת בליגת העל.

קלעו לגבעת שמואל: טימי באוורס 21, אורן אהרוני 17 (4 מ-6 לשלוש), משה ברנר 11, עמית תמיר 9, יובל נעימי 7, ג'ייסון סטרייט, דרור דוידי ודרור כהן 6 כל אחד, ווין וואלאס 5, גלעד מאור 2.

קלעו לרמת גן: טונג'י אוואג'ובי 19, איתי לב 13, אנדריי זלינבאבא 9, אבי בן שימול 8, קי מדיסון 6, איתי גרינבוים 5, פרנקי קינג 4, ג'ייסון גארדנר 2.

מאמן גבעת שמואל עופר ברקוביץ' אמר בסיום לספורט 5: "נתנו חצי שני באמת מדהים. בחצי הראשון היינו קצת לא משוחררים. עשינו עבודה מדהימה. היה פה כדורסל, הקבוצה משחקת בחודשיים האחרונים כדורסל אדיר, לא סתם עשינו רצף כזה. אם ההרכב הזה היה רץ יותר מוקדם, היינו יכולים להגיע לפיינל פור. חבל שאי אפשר לקבל כרטיס חופשי לשם כמו בתחרויות הטניס".

אורן אהרוני: "לפני כמה חודשים קיבלו כאן החלטה להכין את הקבוצה ללאומית ב'. אנחנו אמרנו שאנחנו מרגישים טוב עם עופר ברקוביץ' וביקשנו לעשות את הבלתי יאומן. אני בעצמי לא האמנתי שזה יהיה כל כך מוצלח. מה שעופר ברקוביץ' עשה פה, זה לא יאומן בספורט".

מכבי ראשון לציון - הפועל תל אביב 60:76

מכבי ראשל"צ חולמת לא רק על הפיינל פור, אלא גם על המקום השלישי והיא עלתה למשחק בידיעה שרק ניצחון ישמור על סיכוי שכזה. שחקני ראשל"צ ניצלו פתיחה רעה של מרכוס האטן, כדי לברוח ל-7:18 בפתיחת המשחק. המגמה נמשכה עד לסיום הרבע הראשון, בו הובילה ראשל"צ 16:25.

להפועל ת"א לא היו תשובות גם בפתיחת הרבע השני והראשל"צים עם גילכריסט וסניד המשיכו לעשות את העבודה. האדומים קלעו רק 3 נקודות ב-5 דקות וראשל"צ כבר עלתה ליתרון 19:37. שחקני הפועל ת"א המשיכו באחוזים הנוראים וראשל"צ סיימה את המחצית ביתרון 25:42.

החבורה של אפי בירנבוים לא חזרה יותר חכמה מהתדרוכים בחדר ההלבשה וראשל"צ שמרה על אותו קו גם במחצית השניה. בזמן ששחקני הפועל ת"א חשבו על חופשת הקיץ, הראשל"צים חשבו איך לדחות אותה כמה שיותר ועשו את העבודה בגראבאג' טיים הגדול שהיה עד לסיום. מכבי ראשל"צ ניצחה בסופו של דבר 60:76 ושמרה על סיכוי טוב להגיע לפיינל פור ואולי גם למקום השלישי.

קלעו לראשל"צ: עומר סניד 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, ג'ון גילכריסט 21, ראיין סידני 13 נקודות ו-10 ריבאונדים, לי מתיוס 8, אור איתן 5, ישראל שיינפלד 4, מורן רוט 2.

קלעו להפועל ת"א: ארז כץ 19 נקודות ו-6 אסיסטים, מרכוס האטן 17, רוג'ר פרינגטון 9, גרי גנדל 6, הרב למיזאנה 4, גילי מוסינזון 3, רועי ניצן 2.

עירוני נהריה - הפועל גליל עליון 86:80

אוטיס היל הוא האיש החם של עירוני נהריה בסיבוב השלישי בליגת העל והוא זה שגם היה אחראי ליתרון 12:16 מול הגליל. מהצד השני, החבורה של עודד קטש, שעדיין חולמת על פיינל פור, לא ויתרה והישוותה. בהמשך היא ביצעה מהפך וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 18:23, בעיקר בזכות סשה בראטיץ' ואוצ'ה אנסונוו.

אלווין יאנג וג'ייסון וולס נכנסו לעניינים בנהריה ברבע השני, אבל אנסונוו דאג לשמור על היתרון של הגליל, שירדה להפסקה ב-42:43.

יוגב אוחיון פתח מצויין את המחצית השניה והוביל את הגליל לבריחה קטנה ויתרון 46:51. נהריה, עם ג'ייסון וולס, לא איפשרה לגליל לברוח וסיימה את הרבע השלישי בפיגור 61:58.

בריאנט סמית היה האיש של גליל עליון ברבע האחרון ובמיוחד במאני טיים. הוא עשה את הנקודות החשובות מהשדה ומהעונשין והוביל את הגליל לניצחון 80:86, שנותן לה תקוות לא לסיים את העונה מהר כל כך.

קלעו לגליל עליון: אוצ'ה אנסונוו 24 נקודות ו-10 ריבאונדים, בריאנט סמית וסשה בראטיץ' 15 כל אחד, ליאור אליהו 11, יוגב אוחיון ואבישי גורדון 8 כל אחד, יורדן בוזוב 3, אוריאל מרקו 2.

קלעו לנהריה: ג'ייסון וולס ואוטיס היל 21 נקודות כל אחד, אלווין יאנג 16, אבי סוכר 11 ו-6 אסיסטים, עמית בן דוד וקווין רייס 4, ברק פלג 3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפועל חולון - עפולה/גלבוע 69:70 (1:3 לחולון בסדרה, עלתה לליגת העל)

הפועל חולון הגיעה למשחק כשהיא מובילה 1:2 בסדרת גמר הפלייאוף בליגה הלאומית, בידיעה שאם תנצח באולם הפחים, לעיני 3,000 צופים, היא תחזור לליגת העל אחרי היעדרות של שש שנים.

האורחים מהצפון לא התרגשו מהחזיזים והעידוד המאסיבי של האוהדים הצהוב-סגול ומי שנראו מבולבלים יותר בפתיחת המשחק היו דווקא שחקני חולון, שלא מצאו את הטבעת ופיגרו 11:5 אחרי 5 דקות. אלכס קרקאמו הוביל את חולון לשיוויון, אבל העפולאים לא איבדו את המומנטום וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 13:21.

שמוליק ברנר וגוני יזרעאלי המשיכו במונטום של עפולה גם ברבע השני והובילו 18:27. חולון התעוררה ורשמה ריצת 2:11 כדי לצמק ל-32:31, 2:15 דקות למחצית. עפולה הגיבה בחמש נקדות רצופות וירדה להפסקה ביתרון 31:37.

שתי דקות וחצי מפתיחת הרבע השלישי, אלכס קרקאמו קלע את השלשה הראשונה של חולון במשחק. לאחר מכן הוא הוסיף עוד שתי נקודות וצימק ל-42:40. 6 דקות לסיום הרבע השלישי, אורן בן חמו דייק מהעונשין והעלה את חולון ליתרון ראשון במשחק, 44:45. פתאום, השחקנים של עפולה היו אלה שנראו יותר בהלם, אלא שחולון לא הצליחה לנצל את זה כדי לפתוח פער גדול. עפולה הייתה זו שקלעה שש נקודות רצופות וחזרה להוביל, 49:50. חולון נכנסה להלם וראתה את העפולאים משלימים ריצת 2:12, כדי לסיים את הרבע השלישי ביתרון 51:57.

הפועל חולון פתחה את הרבע האחרון בשש נקודות רצופות והאוהדים שלה הגיבו בזריקת רימוני עשן לפרקט, מה שעיכב בכמה דקות את המשך המשחק. המאני טיים הגיע וגוני יזרעאלי קלע שלשה חשובה כדי להעלות את עפולה ל-59:62. 3:30 דקות לסיום, אנטון קזרנובסקי נשלח לקו העונשין והחזיר את חולון ליתרון 62:63.

1:30 דק' לסיום המשחק, יוסי דדון קלע שלשה כדי לבצע מהפך נוסף ולהעלות את עפולה ל-67:68. בשניות הסיום, שמוליק ברנר יכל לסגור עניין מהעונשין, אבל החטיא פעמיים. לשמחתו, חולון לא הצליחה לייצר נקודות. גור פורת מעפולה לקח ריבאונד התקפה חשוב, נשלח בחזרה לקו העונשין, 7 שניות לסיום וקלע רק פעם אחת. ביתרון 67:69, חולון יצאה להתקפה אחרונה. הכדור הגיע החליף ידיים, הגיע מדור הופמן לפינה הימנית. שם חיכה עדי פרג, שקלע שלשה גדולה עם הבאזר וקבע ניצחון גדול, 69:70. הפועל חולון חוזרת לליגת העל.

להפועל חולון: אלכס קרקאמו 22 (ו-13 ריבאונדים), ריאן לקסר 20 (7 ריבאונדים, 3 חסימות), אילן ברקוביץ' ועדי פרג 8 כ"א, אורן בן חמו 5, מאיר בר דוד 4, אנטון קזרנובסקי 2, ליאור לוי 1.

הפועל עפולה/גלבוע: ג'רמיין הול 17 (9 ריבאונדים, יוסי דדון, יזרעאלי 12 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חטיפות), גור פורת 11 (7 ריבאונדים), שי ברוך 9, שמוליק ברנר 5.

האיש המאושר ביותר בסיום המשחק, עדי פרג: "אין דבר שרציתי יותר. כל המשחק לא הלך לנו. היינו כל כך בלחץ מהקהל הזה, והכל בשבילו".

המאמן והבעלים מיקי דורסמן: "החזרתי את המטוסים הביתה. חולון חוזרת לליגה שהיא צריכה להיות בה. יש לנו המון לב ונשמה. עדי פרג הוא ווינר אמיתי. אנחנו צריכים לשמוח על מה שעשינו היום ולעשות תכניות לשנה הבאה. אני מקווה שנראה בשנה הבאה קבוצה שתילחם על מקום בצמרת. אני לא אוכל לשאת בנטל הכספי לבדי ואני מקווה שיהיו גורמים שיעזרו לנו. השנה נתתי לראש עירית חולון קצת חופש מאיתנו, אמרתי לו שנדבר בסיום העונה. עכשיו אני קורא לו לפתוח את הכיס".

ראיין לקסר: "זה אחד הרגעים הכי גדולים שהיו לי. אני לא מאמין שעשינו את זה. יש לנו קהל נהדר".

מאמן עפולה אבנר יאור: "החבר'ה בחדר ההלבשה יושבים, חלקם בוכים. קבוצה שהייתה ביחד לאורך כל השנה, כיחידה אחת. אני חושב שגם היום הראינו אופי, אבל לפעמים יש דברים קטנים שמנצחים או מפסידים משחק. זה היה סיום אכזרי, ברכות לחולון. הייתה לנו עונה נהדרת, החזרנו את העניין והטרוף לעמק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully