וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: קנדה ושבדיה עלו לחצי הגמר

רועי פרידמן

18.5.2006 / 13:43

האלופה האולימפית וסגניתה עלו לחצי גמר אליפות העולם, ותתמודדנה ביניהן ביום שבת, אחרי נצחונות על ארה"ב וסלובקיה בהתאמה

שבדיה - ארה"ב 0:6

מיקה האנולה הבקיע שלושער ויוהן הולמקוויסט עצר 18 נסיונות הבקעה, ושבדיה עלתה שוב לחצי הגמר באליפות העולם. שנת 2000 הייתה הפעם האחרונה שבה השבדים לא הגיעו לפיינל פור של אליפות העולם, וב-15 שנה האחרונות, זכו השבדים בשלוש מדליות זהב, 6 מכסף ו-4 ארד. שבדיה עשוייה להיות הנבחרת הראשונה שזוכה באליפות העולם ובאולימפיאדה באותה שנה.

ולמשחק עצמו - השבדים לא נתנו לנבחרת אמריקאית צעירה לנשום, והובילו 18:33 בסיונות הבקעה לשער. קני יונסון ומיקאל סמואלסון הוסיפו שער ואסיסט כל אחד, אנדראס קארלסון עם השער הששי, ניקלאס קרונוואל ומיכאל נילאנדר עם שני אסיסטים כל אחד. קרייג אנדרסון שיחק את שני השלישים הראשונים וספג 4 שערים ב-21 נסיונות הבקעה. ג'ייסון בקאשיהווה שיחק בשליש האחרון וסיים עם 10 עצירות ושני שערי חובה.


קנדה - סלובקיה 1:4

קנדה עבדה קשה, אבל בליץ לקראת סוף המשחק העלה אותה לחצי הגמר. בשליש ראשון צמוד, שבו הובילו הקנדיים 12:14 בנסיונות הבקעה, דווקא הסלובקים עלו ליתרון, 17:36 לתוך השליש משער של דושאן מילו. קנדה המשיכה ללחוץ, ובשליש השני היתרון הקנדי בנסיונות הבקעה היה 6:14, אבל הם חיכו 14:35 לתוך השליש השני, לשער שוויון של מייק קמאלרי.

השליטה הקנדית נמשכה בשליש השלישי, 5:14 בנסיונות הבקעה, וסה"כ 23:42, אבל רק 12:53 לתוך השליש, פטריס ברג'רון העלה את הקנדים ליתרון ראשון. סידני קרוסבי הכפיל את היתרון ב-14:23, ו-9 שניות אח"כ זה כבר היה 1:4 ע"י ג'ף קרטר. מארק דני עם 22 עצירות לקנדים, קרול קריזן עם 38 עצירות לסלובקיה.

מחר ייערכו שני משחק רבע הגמר הנותרים, כשפינלנד תשחק מול בלארוס ורוסיה נגד צ'כיה. החדשות רעות לפינים - הפציעה של השוער, אנטרו ניטימאקי, התבררה כפציעה חמורה בעצם הירך, והוא יאלץ לנוח בין שלושה לחמישה שבועות. פרדריק נורנה יחליף אותו כשוער הראשון, וניקלאס בקסטרום ישמש כשוער המחליף. לניטימאקי היה טורניר מצויין, כשב-4 המשחקים בהם הוא שיחק, מאזנו היה 2 נצחונות, תיקו והפסד, עם 92.68 אחוזי עצירות וממוצע שערי חובה של 1.70. שני הנצחונות היו בשאט אאוט. נורנה ניצח בשני המשחקים שפתח, כולל שאט אאוט, והיה עם ממוצע שערי חובה של 1.64 ו-91.11 אחוזי עצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully