וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל חוץ מצפוי

18.5.2006 / 6:46

נצחון חוץ של קליבלנד, 84:86 על דטרויט, קבע מהפך מדהים ו-2:3 לקאבלירס בסדרה. סן אנטוניו הצליחה לשרוד עם 97:98 על דאלאס

האם זהו הפלייאוף הגדול ביותר שנראה לפחות ב-20 השנים האחרונות? כנראה שכן. הרבה תחזיות מתפוצצות בפנים, לפני ובמהלך הסדרות, וייתכן מאוד שבעוד יומיים תתפוצץ אחת נוספת. הדטרויט פיסטונס, הקבוצה הכי דומיננטית בליגה העונה, מושבתת על ידי לברון ג'יימס וחבריו. אחרי פיגור 2:0 ניצחו הלילה (בין רביעי לחמישי) הקאבלירס 84:86, ועלו ליתרון 2:3 בסדרה. הם יוכלו לסגור עניין מחר בלילה בקליבלנד.

במשחק השני התמודדו סן אנטוניו ודאלאס, כשמנו ג'ינובילי קלע שתי זריקות עונשין שתי דקות מהסיום, במה שהתברר כסלי הניצחון של הספרס. סן אנטוניו ניצחה 97:98, והותירה לעצמה סיכוי בסדרה. גם כאן אנחנו הולכים למשחק שישי בין שישי לשבת. במשחק הזה טים דאנקן קלע 36 נקודות, כשהוא קולע את כל 12 זריקותיו הראשונות ומשווה שיא פלייאוף.

דטרויט (1) - קליבלנד (4) 86:84 (2:3 לקליבלנד בסדרה)

האם לברון ג'יימס בדרך להיות הגדול מכולם? בואו רק נגיד ש-32 נקודות, חמישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים לא נותנים בהכרח תשובה מלאה, אבל הכיוון נראה מאוד חיובי. לברון והקאבס, שבשני המשחקים בקליבלנד שחטו את דטרויט בהגנה, לא התביישו לעשות זאת גם בפאלאס באובורן הילס. המאזן ההתקפי של דטרויט בשני המשחקים הראשונים: 113 ו-97 נקודות. בשלושה הבאים: 77, 72 ו-86.

"זה רק כדורסל", אמר ג'יימס בסיום, "הם לא הזאב הגדול והרע ואנחנו לא שלושת החזרזירים הקטנים". כעת הכדור, תרתי משמע, בידיים שלו במשחק השישי, שיתקיים בבית בין שישי לשבת. את כל זה, אגב, קליבלנד ממשיכה לעשות בלי לארי יוז, הסופד על מות אחיו.

"לברון פשוט לא ייאמן", אמר פליפ סונדרס, מאמן הפיסטונס, "אבל זה לא אומר שהסדרה הזו גמורה. אנחנו צריכים פשוט לחזור על מה שעשינו לכל אורך העונה".

אחרי מחצית צמודה, קליבלנד פתחה פער בן עשר נקודות, 53:63, במהלך הרבע השלישי. אבל דטרויט הגיבה עם ריצה של 0:10, כדי להשוות ל-66:66. המשחק המשיך להיות צמוד, ואנטוניו מקדייס קבע 77:77 חמש דקות לסיום. בשלב הזה היה ברור שזה יילך לפוטו פיניש.

40 שניות לסיום החטיא בן וואלאס שתי זריקות עונשין, והחמיץ הזדמנות לתת לפיסטונס יתרון ראשון מאז הרבע השני. קליבלנד יצאה להתקפה, ודרו גודן קלע סל, שני שלו במשחק בסך הכל, באזור הצבע, והעלה אותה ל-84:86, 27 שניות לסיום. "צילמתי את הסל", אמר גודן, "זה מה שהמאמן שלי בתיכון לימד אותי לעשות. להתמקם, לראות איפה הסל ואז לקלוע".

דוניאל מרשל נתן את התרומה שלו עם חסימה ענקית על טיישון פרינס (21 נקודות), והפיסטונס קיבלו את הכדור בחזרה 1.9 שניות לסיום, בלי יכולת לקלוע את הסל שישלח את המשחק להארכה, או ינצח עבורם. מרשל וזידרונאס אילגאוסקאס קלעו כל אחד 14 נקודות, וחלקו ביניהם תרומה יפה בריבאונד - זי עם 13 (ולא פחות משש חסימות), דוניאל עם 10 כדורים חוזרים.

"לא ספרו אותנו, אבל קיבלנו ביטחון במחצית השניה של משחק 2, ומאז אנחנו רק מגדילים אותו ואת הסיכויים שלנו", אמר דיימון ג'ונס. יהיה רותח בקליבלנד.

קלעו לדטרויט: פרינס 21 נקודות, בילאפס 17, המילטון 15, מקדייס 11, ראשיד וואלאס 10, בן וואלאס 8 (13 ריבאונדים), אוונס 2.

קלעו לקליבלנד: ג'יימס 32 נקודות, מרשל 14, אילגאוסקאס 14, ג'ונס 8, מארי 8, ורז'או 6, גודן 4.

סן אנטוניו (1) - דאלאס (4) 97:98 (2:3 למאבריקס בסדרה)

שתי קבוצות על היי פאוור, שקלעו כל אחת 57 נקודות במחצית הראשונה, לא הצליחו להשחיל סל במשך שתי דקות שלמות בסיום. מי שנהנתה מההפקר היא סן אנטוניו, שהסתפקה בשתי קליעות עונשין של מאנו ג'ינובילי.

דאלאס רשאית לראות את עצמה מאוכזבת. המאבריקס נוסעים כעת חזרה הביתה עם יתרון 2:3 והזדמנות לסגור את הסדרה, אבל אם הם יסתכלו לעבר המאוד לא רחוק, הם יראו איך פיניקס לקחה את משחק 6 מול הלייקרס, בדרך למהפך מ-פיגור 3:1 לניצחון. אסור לתת הזדמנויות כאלה לספרס.

מנו ג'ינובילי חטף כדור מדירק נוביצקי כשעל השעון נותרו שתי דקות, והכוכב של דאלאס ביצע מייד עבירה. הארגנטינאי קלע את שתי זריקות העונשין, והעלה את הספרס ליתרון 97:98.

מסתבר שזה הספיק. החטאות של שתי הקבוצות, יחד עם איבודים, הורידו את ההכרעה ללא סל נוסף לטיקים האחרונים בשעון. אחרי מאבקים זכה ג'ייסון טרי בכדור ביניים, שלוש שניות לסיום. ג'וש הווארד קיבל את הכדור, הסיט לטרי וזה החטיא עם הבאזר, כדי להבטיח שהניצחון יישאר בסן אנטוניו.

מי שבא לעבודה הוא טים דאנקן. לדאנקן לא הייתה עונה טובה במיוחד, אבל בסדרה מול דאלאס הוא ענק. הפורוורד קלע את כל 12 זריקותיו הראשונות (שווה לשיא הפלייאוף), אבל רק 1 מ-7 הבאות, וסיים עם 36 נקודות ב-13 מ-19 מהשדה, 10 מ-15 מהעונשין ו-12 כדורים חוזרים. בצד השני, דירק נוביצקי קלע את מספרו הגבוה בסדרה, 31 נקודות, כולל שלשה שאיזנה ל-95:95. כמו דאנקן, גם הוא ביצע טעויות בסיום, רק ששלו היו קריטיות יותר. הספרס קלעו ב-53 אחוז לעומת 50 של דאלאס מהשדה, והם ממשיכים לשחק "סמול בול", עם ג'ינובילי, פארקר, בואן ופינלי בחמישיה, כשהגבוהים נאזי מוחמד וראשו נסטרוביץ' הודחו מהרוטציה.

קלעו לסן אנטוניו: דאנקן 36 נקודות, פארקר 27, ג'ינובילי 18, פינלי 12, בארי 5.

קלעו לדאלאס: נוביצקי 31, הווארד 16, טרי 15, האריס 15, סטקהאוס 10, דיופ 8, דניאלס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully