וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חיים אחרי המונדיאל

19.5.2006 / 12:05

חוששים שבעוד חודש וחצי הספורט ייגמר לכם? אל דאגה. קבלו את קרבות הספורט הגדולים, שיגרמו לכם לשכוח מהר מאוד מרונאלדיניו

עבור רבים מאיתנו, המונדיאל בגרמניה יסגור את אירועי עונת 2005/6 וישלח את קהל חובבי הספורט למדבר. השעמום השנתי הנורא הזה ללא ספורט יוביל חלק מכם לים, הרוב יטוסו לחו"ל, כולנו נתגעגע למה שאנחנו הכי אוהבים. אבל רגע לפני שאתם נשברים ואוספים את הפקלאות ועוזבים את העולם שלנו עד לתחילת אוגוסט, הנה כמה הצעות לימים שבהם הים שלנו יהיה רווי במדוזות והבריכות הציבוריות בשתן של פעוטות.

תתפלאו לשמוע, אבל הספורט חי וקיים גם בחודשי הקיץ החמים, פשוט בצורות קצת אחרות. עונת המלפפונים בליגת העל תחמם את האווירה, אבל המדורה האמיתית קיימת במקומות אחרים לגמרי. במסלולי הריצה, מכוניות המירוץ, מגרשי הטניס וההרים של צרפת. זה בדיוק הזמן להיפתח לאופקים חדשים ולקבל כמה מנות של ספורט אמיתי נטו וברמה הכי גבוהה שיש. קבלו את קרבות הספורט הגדולים שצפוים לנו אחרי זה בין רונאלדיניו לריקלמה. יש אלטרנטיבה לחמסין.

גאטלין נגד פאווול

מי שעקב אחרי מלכת הספורט רק באולימפיאדות ובאליפויות העולם, פיספס חלק גדול מהרגעים הגדולים של האתלטיקה הקלה. חלקם קורים באירועים הגדולים והחשובים ביותר, אבל חלק לא מבוטל מתרחש דווקא בשנים ה"יבשות" יותר, שנים שבהן אירוע השיא של האתלטיקה הוא סבב הגולדן ליג.

יש לזה סיבה פשוטה. בשנה אולימפית, למשל, האתלטים מתאמנים כל השנה עבור מטרה אחת ומתכננים את הפיק שלהם לאותו שבוע אחד בשנה. בשנה כמו זו הנוכחית, אין שום מטרה שצריך לכוון אליה. כל אחד נותן את המקסימום שלו בכל תחרות, אף אחד לא חושש להיפצע ואם מדובר בריצות ארוכות, הולכים עד קצה גבול הסיבולת, בלי יותר מדי טקטיקה.

זו בדיוק הסיבה שראינו לפני שבוע את שיאו העולמי המדהים של ג'אסטין גאטלין ב-100 מטר, שבינתיים לא אושר בגלל כמה אלפיות השניה. בכל מקרה, אי אפשר שלא להמעיט בגודל ההישג, במיוחד כשכל זה קרה יומיים אחרי שהבטיח במסיבת עיתונאים שישבור במהרה את שיאו של אסאפה פאוול הג'מייקני וישלים את התואר היחיד שחסר לו. בשלב מוקדם מאוד של העונה הסתיים הפרק הראשון בקרב בין שני האנשים המהירים בעולם, אבל עד לסיומה צפויים עוד כמה פרקים לא פחות טובים.

24 שעות אחרי שיאו של גאטלין, אסאפה פאוול היה אמור לרוץ 100 מטר בתחרות שהתקיימה ברפובליקה הדומיניקנית ובסופו של דבר ויתר. מדובר בתרגיל של יחסי ציבור. כנראה שהוא ידע ששום תוצאה לא תתרום לתדמית שלו בשבוע שכזה והעדיף לחכות לקרב הגדול באמת, המפגש בינו לבין גאטלין ב-11 ליוני בגייטסהד, אנגליה.

זה יהיה המפגש הראשון ביניהם, אבל בטח לא האחרון. השניים צפויים להתחרות אחד בשני עוד כמה פעמים טובות במסגרת סבב הגולדן ליג ואנחנו, מצידנו, נסתפק בחלק קטן ביותר מההבטחות שלהם להמשך העונה. גאטלין טען מייד לאחר השיא הטרי שזה ממש לא קצה גבול היכולת של האדם וכי ביכולתו לעשות דברים גדולים מזה. פאוול היה ספציפי יותר ואולי גם שחצן כשאמר: "גאטלין רק השאיל ממני את השיא, הוא לא לקח לי אותו. אני יכול להגיע לתוצאה של 9:60 שנ'. אני מרגיש נהדר ואני נמצא בכושר הטוב ביותר אי פעם. זו הסיבה שאני כל כך בטוח בעצמי".

נדאל נגד פדרר

לפני שנה כולם אמרו את אותו הדבר. אולי רפאל נדאל הפך בטרם עת לשחקן החימר הטוב בעולם, אבל כשזה יגיע לדשא ולמשטחים הקשים, נחזור לראות עד כמה באמת גדול רוז'ה פדרר ושעדיין אין מי שיעצור את השוויצרי.

העונה הנוכחית נפתחה על המשטחים הקשים. רוז'ה פדרר השיג אמנם את תואר הגראנד סלאם הראשון במלבורן, אבל הפסיד לאחר מכן לנדאל בגמר בדובאי. עברו כמה חודשים ונפתחה עונת החימר. השניים הגיעו למעמד הגמר במונטה קרלו וברומא ושוב ידו של הספרדי הייתה על העליונה. הפרשנים היו עסוקים בשיא הניצחונות הרתופים על החימר שנשבר על ידי הילד הספרדי, שעוד לא חגג 20.

אבל בלי לשים לב, הם לא התייחסו יותר מדי לעובדה שנדאל הולך ונהיה יותר גדול מפדרר. כמובן שהספרדי צריך עוד שישה תארי גראנד סלאם, ולא רק על המשטח החביב עליו, כדי להשתוות לשוויצרי. אבל מצד שני, יש לו גם עוד חמש שנים לעשות את זה, אם מסתכלים על הפרשי הגילאים ביניהם. כמו כן, נדאל מתפאר במאזן פנימי מרשים ביותר של 1:5 מול פדרר, כולל שני ניצחונות במגרשים קשים.

תואר ברולאן גארוס כבר יש לו, אבל נראה כי שנה בדיוק אחרי שזה קרה, הטניס של רפאל נדאל עשה התקדמות ענקית. השנה הוא כבר ניצח את פדרר שלוש פעמים, ועוד ידו נטויה.

בשקט בשקט, נדאל הפך את הסופרסטאר של הטניס העולמי לעוד כוכב, אחד משניים שמרחפים מעל כולם. כל משחק בין שני הכוכבים האלה הפך לאירוע שאסור לאף אחד להחמיץ. פדרר, שכל כך רוצה לחזור להיות הגדול מכולם, יודע שרק זכייה ברולאן גארוס תחזיר אותו למעמד הזה. מצד שני, נדאל מועמד חזק יותר מתמיד, לזכות העונה גם בפאריז וגם בפלאשינג מדו. לפדרר הוא מעדיף להשאיר רק את הדשא של ווימבלדון.

שומאכר נגד אלונסו

נהג המירוצים הטוב ביותר בשנות האלפיים ספג מפלה בעונה שעברה ופינה את מקומו ליורש העצר מקבוצת רנו, פרננדו אלונסו. הספרדי שיכנע עד כדי כך על המסלול וגרם לרבים להיות סקפטיים באשר ליכולותיו של מיכאל שומאכר בעונה הנוכחית.

שומאכר לא התייחס יותר מדי למבקרים וזה בא לידי ביטוי כבר במקצה החימום של הגראנד פרי הראשון בבחריין, בו הוא קבע את הזמן הטוב ביותר וחזר להשוויץ בחיוך של ווינר אמיתי. שומי ניצח השנה בשני מירוצים מתוך שישה (סן מרינו וגרמניה) ובינתיים הוא שומר על פיגור סביר מאוד מאלונסו, בשנת הפרידה שלו מרנו. אחרי שכבר הספידו את מיכאל שומאכר ומצאו לו אינספור מחליפים לתפקיד הנהג המוביל של קבוצת פרארי בעונה הבאה, נראה שהגרמני נתן כמה סיבות טובות להשאיר אותו באדום עם חוזה מחודש.

אלונסו ממשיך בשלו, וזה מה שהופך את הקרב ביניהם לכל כך מעניין. האיש שבשנה הבאה יהיה נהגה המוביל של מקלארן, מוכיח פעם אחר פעם שאפשר לעשות נפלאות גם בקבוצה כמו רנו. בינתיים, הוא ניצח בשלושה מירוצים מתוך שישה וכמו שזה נראה, היחיד שיוכל לעצור אותו יהיה שומי. תסתכלו על שני התסריטים ההגיוניים ביותר ותקבלו בכל מקרה קיץ חם. או שאלונסו יהפוך כבר השנה להיות מיכאל שומאכר הבא, או שמיכאל שומאכר יעשה קאמבק ענק.

המירוץ הבא בסבב יתקיים במונאקו ונחשב לאחד המרתקים בסבב. מסלולי המירוצים שנבנו במיוחד לפורמולה יפנו הפעם מקום לטובת כביש החוף של מונטה קרלו. אלונסו, שומי והחברים יתנו גז ממש באמצע הרחוב, שנסגר פעם בשנה לטובת המירוץ היוקרתי הזה. אסור להחמיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

איבן באסו נגד הרייטינג

מהרגע שבו לאנס ארמסטרונג סימן באצבעותיו את הספרה 7, בחודש יולי האחרון בשדרות השאנז אליזה, מארגני הטור דה פראנס שוברים את הראש איך להחיות את המירוץ הזה, בעידן שאחרי פרישתו של הספורטאי הטוב בעולם כיום.

במדינות כמו איטליה, צרפת וספרד, המשימה היא קלה. תרבות הרכיבה כל כך מפותחת ולא צריך שום ארמסטרונג כדי לרתק את הצופים למסכים. אבל במדינות כמו ארה"ב, יפן, סין וגם אצלנו, איך אפשר לגרום לאנשים לבזבז שעות של בהייה ברוכבי אופניים על רקע נופים שמזכירים יותר רקעים לדסקטופ? אכן, בעיה גדולה שבינתיים לא ממש נמצא לה פיתרון.

לאנס ארמסטרונג החליט לעזור לרייטינג עד כמה שיכול היה והתייחס לאחרונה ל"יורש" שלו, איבן באסו. האמריקאי טוען כי מדובר בכישרון אדיר, שמאוד מזכיר לו את עצמו, אלא שמבחינת הרייטינג סגן הטור דה פראנס ב-2005 עדיין צריך לעשות מעשה כדי לפתוח לנו את הלב. לא נעים להודות בזה, אבל בלי הגיבור האמריקאי שניצח את הסרטן ואת כל העולם, הצופים מחפשים סיפור דרמטי אחר, גם אם מדובר בענף כל כך יוקרתי ומעניין כשלעצמו.

ובכל זאת, בתור התחלה, יש לא מעט פרטים על באסו, הלא כל כך מוכר במחוזותינו, שיכולים לגרום לחלקנו להתחיל ולאהוד אותו. הוא אחד הרוכבים היחידים שאמרו "לא" ללאנס ארמסטרונג. האמריקאי ביקש ממנו בעבר להצטרף לקבוצת ה"יו. אס פוסטל", אלא שהאיטלקי העדיף להיות רוכב מוביל ב-CSC, בשכר נמוך יותר, אבל עם האופציה להתחרות בפנומן האמריקאי. כבר מהופעת הבכורה שלו בטור ב-2001, הוא נחשב בעיני הפרשנים כאחד הרוכבים הגדולים הבאים. הוא אוהב את ההרים, הוא מטפס מצויין, מה שנתן לו יתרון גדול בטור דה פראנס עד היום, על פני מתחרים כמו ארמסטרונג.

החיסרון שלו היה היכולת במירוץ נגד השעון. עד כמה שהוא ניסה להתאמן על זה באיטליה, באסו לא הצליח לשפר את הביצועים שלו. בצעד נואש, הוא טס למרכז מדעי במסצ'וסטס, ארה"ב, כדי לעבוד על שיפור האווירודינמיות שלו בזמן הרכיבה על האופניים. אומרים שזה עזר לו. החברות עם לאנס ארמסטורנג הייתה גדולה, למרות שלא היו באותה קבוצה. אימו של באסו חלתה בסרטן ב-2004 וארמסטרונג הפך ליועץ מספר 1 של המשפחה האיטלקית, כל זה לפני שהיא נפטרה שנה לאחר מכן. באסו היה אמור להחליף את לאנס ארמסטרונג בתור הרוכב הראשי ב"דיסקברי צ'אנל", אבל חתם על חוזה חדש ומשופר ב-CSC עד 2008.

באסו היה שלישי ב-2004 בטור ושני ב-2005. מה יקרה השנה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully