וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תראו ממני עוד הופעות כאלה בעתיד"

12.5.2006 / 20:35

האלוף האולימפי, ג'אסטין גאטלין, קיבל תאבון אחרי ששבר את שיא העולם ב-100 מטר והעמיד אותו על 9:76. "זו הרגשה נהדרת"

ג'אסטין גאטלין, אלוף העולם והאלוף האולימפי בריצת ה-100 מטר, הפך הערב (שישי) רשמית לספרינטר הגדול ביותר בשנות האלפיים, אחרי שהוסיף לרזומה שלו גם את שיא העולם. גאטלין ניצח בתחרות הגראנד פרי בדוחא, קטאר ועצר את השעון ב-9:76 שנ', תוצאה הטובה במאית השניה משיא העולם הקודם של אסאפה פאוול הג'מייקני, שנקבע בחודש יוני האחרון באתונה. למעשה, גאטלין שיפר את שיאו האישי ב-8 מאיות, מאחר והקודם עמד על 9:84 שנ'.

מה שעוד יותר מעצים את ההישג הוא שרק לפני יומיים התחייב גאטלין במסיבת עיתונאים לשבור את שיא העולם העונה. הוא אפילו רמז שזה יקרה באיצטדיון בדוחא. לאסאפה פאוול, שלא השתתף בתחרות, תהיה הזדמנות לנקום בגאטלין בתחרות שתתקיים באמצע יוני באנגליה.

"זה היה מירוץ מושלם", אמר גאטלין. "אני תחרותי והבטחתי שאשיג את השיא העולמי וכך עשיתי. אני לא מנסה להשיג שיא עולם, הוא בא אלי".

גאטלין הנרגש נשמע מאוד בטוח בעצמו והבטיח: "אתם תראו עוד הופעות כאלה ממני בעתיד. זה מדהים שעשיתי את זה. חשבתי לעצמי, רק תתרכז ותעשה את זה. הכנסתי הרבה לב בריצה הזו. עכשיו אני יכול להגיד שאני הכי מהיר בעולם, וזו הרגשה נהדרת".

אולוסוג'י פאסובה הניגרי סיים במקום השני בתוצאה מצויינת של 9:84 שנ' ושון קרופורד האמריקאי סיים בזמן של 10:08 שנ'. למזלו של גאטלין, התנאים במסלול בקטאר היו כמעט מושלמים לריצת הספרינט. הרוח הייתה גבית, אבל לא מעל המותר ונמדדה לפי 1.7 מ' לשניה (המקסימום המותר הוא 2.0 מ' לשניה).

ג'אסטין גאטלין - למי שלא מכיר

אחרי הפציעות שגמרו את מוריס גרין ושערוריות הסמים ששלחו את טים מונטגומרי הביתה, ג'אסטין גאטלין בן ה-24 הפך לדבר הבא בנבחרת ריצות הספרינט היוקרתית של ארה"ב.

ב-2003 הוא הפך לאחד המזנקים הטובים בעולם, כשקטף את התואר העולמי בריצת ה-60 מטר באליפות העולם באולם. שנה וחצי לאחר מכן, הוא הפתיע מאות מיליוני אנשים בעולם כשזכה במדלית הזהב בריצת ה-100 באולימפיאדת אתונה. כדי להראות לכולם שזו לא הייתה זכייה מקרית, כמו למשל זו של קים קולינס באליפות העולם ב-2003, גאטלין התייצב לאליפות העולם ב-2005 בהלסינקי וקטף את הדאבל בריצות הספרינט (100 ו-200). הוא הפך לאתלט השני בהיסטוריה שעושה את זה.

כיום הוא בן 24 בלבד, אבל גאטלין יכול כבר להתגאות במספר שיאים לא מבוטל בקריירה, כולל הסכום הגדול ביותר שקיבל אתלט בעבור הופעה אחת (חצי מליון דולר על ניצחון בריצת 100 בתחרות במוסקבה). כשסיים את לימודי התיכון, גאטלין בכלל התכוון להפעיל את כישוריו האומנותיים וללמוד עיצוב גרפי, אלא שהמאמנים שיכנעו אותו שלא לפספס את הפוטנציאל.

מאמנו של גאטלין הוא טרבור גראהם, שנחשב למאמן הספרינטים המוצלח בהיסטוריה, אבל גם להכי שנוי במחלוקת. בעבר, גראהם היה מאמנם של מריון ג'ונס וטים מונטגומרי ושמו הוזכר גם בפרשת הסמים האסורים של "באלקו". מלבד גאטלין, גראהם מאמן בין השאר גם את שון קרופורד ולטאשה קולאנדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully