וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה של ההיסטריה

יואב ויכסלפיש

12.5.2006 / 12:10

רגע לפני שהפועל כפ"ס ונצרת עילית עולות לקרבות ההישרדות, וואלה! ספורט מגישה את חמשת סיפורי הפוטו פיניש הגדולים בהיסטוריה

לפני שלוש שנים, בעונת 2002/3 הוכרעה האליפות בהפרש שערים, כאשר ערב המחזור האחרון צברו מכבי חיפה ומכבי ת"א אותו מספר נקודות. הצהובים זכו אז באליפות היחידה במילניום החדש, ומאז נאלצו לראות את הירוקים חוגגים אליפות קלילה מדי שנה, כבר באפריל ולמעשה עוד קודם לכן. בצמרת לא מחכים כאן עד הסוף, אבל למטה העסקים כרגיל גם העונה. אשתקד ניצלה בני סכנין במחזור האחרון בזכות ניצחון ביתי על אשדוד חסרת העניין. סכנין תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, והשבת יעצרו הישראלים (לפחות חלקם) את נשימתם כדי לראות מי תצטרף אליה.

הפועל כפ"ס ונצרת עילית מקוות להימנע מסיור בממלכתם הקסומה של ויקטור יונה, יואב כץ ושות'. אם בצמרת קובע בדרך כלל פער איכותי, הרי שבתחתית העצבים משחקים תפקיד מרכזי יחד עם חישובים אינטרסנטיים של עניין ומוטיבציה. בכפ"ס מצפים למשחק קל יחסית מול נתניה חסרת העניין. נצרת עילית תצטרך להתגבר על בני יהודה שזקוקה לתיקו. בואו ניזכר בעוד כמה מחזורי סיום מותחים.

1976

חצי ליגה נלחמה נגד הירידה, החצי השני על האליפות. רק קבוצה אחת היתה במרכז הטבלה: שמשון תל אביב, שהצליחה להבטיח את הישארותה לפני מחזורי הסיום. מכבי חיפה, לעומתה, נלחמה על חייה.

הפועל חיפה אירחה במחזור האחרון את מכבי חיפה לדרבי בקרית חיים. האדומים הבטיחו את הישארותם בליגה, ושיחקו אך ורק בשביל להוריד את הירוקים. זה נגמר 1:2 להפועל חיפה, ואבל כבד נפל על קרית אליעזר - מכבי חיפה יורדת לליגה השניה. אלא שאז, בהחלטה תקדימית וחד פעמית בתולדות הכדורגל הישראלי, החליט בית הדין העליון להכריז על משחק חוזר בין שמשון למכבי חיפה, שבוע אחרי שהעונה נגמרה. הירוקים ניצחו 0:1 את שמשון חסרת העניין, והמפסידה הגדולה היתה הפועל פ"ת, שירדה לראשונה בתולדותיה לליגה השניה.

גם האליפות הוכרעה במחזור האחרון. מכבי יפו הסימפטית הגיעה לבירת הנגב, כשהיא יודעת שרק ניצחון במגרשה של האלופה ישאיר אותה בליגה. באר שבע, אגב, טרם הפסידה עד אותו יום. היפואים עלו ל-0:1 מפנדל בדקה ה-17. בדקה ה-51 קיבלה הפועל באר שבע כדור עונשין מ -11 מטרים. אליהו עופר האליל ניגש לבעוט, וזיעזע את המשקוף. מכבי יפו ניצחה ונשארה בליגה. 16 אלף אוהדים באר שבעים לא נתנו ליפואים לצאת מהאיצטדיון. כולם חיכו לידיעה מבלומפילד, שם אירחה מכבי תל אביב את בית"ר ירושלים. ניצחון של בית"ר, והיא זוכה באליפות ראשונה. הפסד של מכבי תל אביב, והיא יורדת ליגה, גם כן בפעם הראשונה.

אלא שבני טבק ורחמים טלבי מנעו את ההיסטוריה הכפולה, ומכבי ניצחה 0:2. הפועל באר שבע זכתה באליפות השניה ברציפות. שלום אביטן, ששיחק עונה קודם לכן בבית"ר ירושלים, בכה כמו ילד, ובעיר נפוצו שמועות מרושעות כאילו התאבל על הפסד האליפות של הצהובים. ואילו שחקני מכבי יפו, שרגע קודם לכן עמדו בפני לינץ', הוזמנו לחגיגות האליפות בעיר הקטנה.

1985

הפועל באר-שבע מהדורת 1985 עם מריו זוכוביצקי בשער, צמד הבלמים שלמה אילוז ואפרים דוידי, יוסי שושני ומי אם לא שלום אביטן, היתה חמש נקודות מתחת לקו האדום שני מחזורים לסיום, עם הפרש שערים גרוע. תיקו היה מספיק לבית"ר תל-אביב כדי לשלוח את באר שבע לליגה השניה בצוותא עם הכח רמת-גן והפועל לוד, שהיו הרחק מאחור.

במחזור ה-29 שיחקה ב"ש בנתניה בלי חיים בן-שאנן, שרב עם אלי זינו, וגם בלי אפרים דוידי, שהביע סולידריות. זינו פיטר את צביקה רוזן במחזור ה-27 והביא מהנוער את ג'קי דקל. המשחקים נערכו בשעה אחידה ולקראת הסיום נודע לבאר שבעים שבית"ר תל-אביב על סף הפסד. שער בודד של דב רמלר העניק ניצחון 0:1 על נתניה חסרת העניין בליגה ובמחזור האחרון חיכה משחק בית מול בית"ר ירושלים.

מכבי חיפה רצה לאליפות והובילה בשתי נקודות על בית"ר ירושלים ערב המחזור האחרון, כך שלצהובים היה עדיין סיכוי קטן לזכות והם עלו בהרכב מלא, מספר ימים לפני גמר הגביע. בית"ר הוליכה 0:1 מול 14 אלף צופים באיצטדיון מפוצץ, משער של אוחנה במחצית הראשונה. שלמה אילוז פגע בשוער בית"ר יוסי מזרחי במחצית השנייה. אורי סוויסה נכנס לשער במקומו. במקביל, בית"ר תל-אביב הפסידה 3:1 למכבי יבנה. ואז בא צמד של רמלר ואלי וייצמן, באר שבע ניצחה 1:2 ונשארה בליגה.

1995

השבת הזו ידועה בזכות היצירה "בית שאן סרט מלחמה", שנגמרה בהפי אנד. הפועל בית שאן יצאה למשחק חוץ בקרית אליעזר מול מכבי חיפה, שהיתה זקוקה לניצחון ולמעידה של מכבי ת"א בב"ש כדי לזכות באליפות. אלון ברומר עשה את העבודה בנגב. חלוץ חיפה, עופר שטרית, כיום כוכב מקסים לוד, הכניע פעמיים את מאיר כהן. אלא שמהפך מדהים ושער ניצחון של קלאודיו קהימי, שקבע 2:3, השאירו את בית שאן לעוד עונה מתוך החמש שלה בליגה בכירה. לא פחות משבע קבוצות נלחמו עד המחזור האחרון. הפועל חיפה, שהיתה מועמדת לצמרת עם בנין ועטר, הבטיחה הישארות אחרי עונה סיוטית בזכות תיקו 1:1 בחוץ מול הפועל פ"ת. בית"ר ת"א ובני יהודה נפרדו ב- 1:1 בר"ג לעיני איצטדיון מפוצץ ב- 150 צופים ונשארו בליגה.

כמו העונה, שייע לא הושיע ודווקא עירוני אשדוד, בהרכב חזק שכלל את אלון מזרחי, עמיר תורג'מן ובוני גינצבורג בשער, ירדה ליגה בעקבות תיקו 1:1 בבית נגד מכבי פ"ת חסרת העניין. הצטרפה אליה מכבי נתניה, שנוצחה בקופסה 1:0 בקרב ראש בראש מול מכבי הרצליה משער של עופר מזרחי, כוכב מכבי חיפה בתחילת שנות ה- 90.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

1998

במחזור ה- 29 חזה הכדורגל הישראלי ב"משחק השרוכים" המפורסם כאשר בית"ר ירושלים של קשטן ניצחה 2:3 את הפועל בית שאן בקרית אליעזר בנסיבות חשודות וניצבה ערב המחזור האחרון במקום הראשון, עם יתרון נקודה על הפועל ת"א של אלי כהן. באותה שבת אירחה הפועל ירושלים את באר שבע לקרב תחתית לוהט בטדי וניצחה 0:1, כשגם בית שאן הרוויחה מהניצחון ויצאה מסכנת ירידה. הפועל אשקלון ירדה הרבה לפני כן.

במחזור האחרון אירחה באר שבע, שנה אחרי הגביע ההיסטורי וללא ג'ובאני רוסו ולירון בסיס, שעזבו עם אלי גוטמן להפועל חיפה, את מכבי חיפה חסרת העניין בליגה. בני יהודה הובילה בנקודה יתרון על באר שבע ערב המחזור. יוסי בניון בן ה- 18 הבקיע שער ניצחון דרמטי מול איצטדיון מפוצץ בפנדל בדקה ה- 90 ורץ לחגוג על הגדרות אבל קיבל מסר מהאוהדים שהניצחון לא מנע את הירידה, כיוון שבני יהודה ניצחה 1:2 בחוץ את עירוני ראשל"צ. הוא נשאר על הגדר בוכה אבל התעשת אחרי כמה שבועות ועבר למכבי חיפה. באר שבע יצאה לגלות של שלוש שנים בליגה השנייה, לאחר יותר מ- 20 שנה בליגה הבכירה.

2000

הפועל ת"א זכתה באליפות מול מכבי חיפה המסוכסכת. בתחתית ניטש מאבק מותח, כאשר הפועל ירושלים, שלא חזרה מאז לליגת העל, נשארה הרחק מאחור, ועל הכרטיס הנותר נאבקו מכבי הרצליה, הפועל כפ"ס ובני יהודה. ערב המחזור האחרון היו להרצליה 35 נקודות, בעוד לכפר סבא ולבני יהודה 37 כל אחת. גם אז ניצבה כפ"ס מעל לקו האדום.

הרצליה יצאה לקריית אליעזר כשמכבי חיפה היתה זקוקה לנקודות. בני יהודה אירחה את הפועל פתח תקוה, עם ניר לוין על הקווים ומוטי קקון בהתקפה. פ"ת נזקקה לנקודות כדי להישאר במקום השני ולעלות לגביע אופ"א (לישראל היו שתי נציגות בלבד). חיפה עשתה את העבודה עם 2:4 על הרצליה. צמד של חזי שירזי העניק 1:2 ושלוש נקודות לבני יהודה, שלא היתה תלויה בעצמה. כפר סבא הובילה 0:1 על בית"ר ירושלים חסרת העניין אבל ממש בסמוך לסיום הצליח אלון מזרחי להשוות בפנדל מפוקפק ששרק השופט אלון יפת. מזרחי, שגדל בבני יהודה, הפך ליקיר השכונה, והשופט אלון יפת נרשם לדראון עולם בזיכרון של אוהדי כפר סבא. בני יהודה, השורדת הגדולה של אותן שנים, ירדה בעונה שלאחר מכן, עם אלי אוחנה על הקווים. האם אוחנה יירד גם הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully