וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולף בישראל? העתיד עדיין בידי הצעירים

דודי כליפא

11.5.2006 / 16:33

הגולפאים הצעירים רוי שטיינברג ולטיסיה בק הגנו ללא קושי על תוארם כאלופי ישראל. איתמר כהן, שחזר ארצה, נתן שיעור מאלף

רוי שטיינברג המסיים שנה ראשונה של לימודים ואימוני גולף ב- IMG Academies בפלורידה, הגן על תוארו כאלוף ישראל בגולף. שטיינברג בן ה-16 נזקק לגולף פחות ממבריק כדי לגבור על כ-30 הגולפאים שהתמודדו על התואר באליפות שנערכה במועדון הגולף בקיסריה.

שטיינברג סיים את ארבעת הסיבובים ב-308 חבטות (16 מעל התקן), 8 חבטות יותר מאשר בשנה שעברה. תשע הגומות האחרונות באליפות אופיינו במאבק צמוד ומותח בין שטיינברג, שלומי אסייג, אלוף ישראל בעבר שאף הוא חי בפלורידה, ואורי גולדשטיין מבלגיה.

שטיינברג וגולדשטיין החלו את הגומה האחרונה בשוויון, כשאסייג מפגר אחריהם בחבטה בודדת. הלחץ כנראה גרם לגולדשטיין למשוך את חבטת הפתיחה לכיוון תלולית עפר משמאל למסלול, ואילו אסייג דחף את שלו לחול בצד ימין. שניהם סיימו את הקרב בבוגי כפול. רוי לעומתם, שם את כדור הפתיחה של בביטחון במרכז המסלול, הרים אותו בקלילות למרכז הגרין, וסיים לפי התקן.

לטיסיה בק בת ה-14, אלופת ישראל בשנתיים האחרונות, מאותתת כי שמה ייחרט כל שנה על הגביע בעתיד הנראה לעין. לילדה המוכשרת מקיסריה פשוט אין מתחרות. חוסר התמודדות לשמה לא מנע מלטיסיה לקבוע תוצאה חסרת תקדים באליפות לנשים. היא סיימה את שלושת הסיבובים ב-216 חבטות, שלוש פחות מתקן המגרש ו-14 פחות מהתוצאה שהעניקה לה את התואר בשנה שעברה.

בייהן גולדמן מטורקיה, שהגיעה שנייה, חבטה במשך האליפות לא פחות מ-28 חבטות יותר מלטיסיה. ללטיסיה ולמשפחתה ברור כי אם היא רוצה לעשות משהו משמעותי עם כישרונה הנדיר, או לבחון אותו ביום מן הימים מול הדור החדש של המקצועניות בעולם כמישל ווי, מורגן פרסל ופאולה קרימר, עליה לצאת בהקדם האפשרי לארה"ב ולהשתלב בתוכנית אימונים אינטנסיבית.

ניסים זנתי, אלוף הבכירים (מגיל 50) משנת 2004, החזיר לעצמו את התואר לאחר קרב צמוד מול בריאן קופר שהצטרף השנה למסגרת הבכירים. זנתי ניצל את ניסיונו וקור רוחו, הציל את התקן בשלושת הגומות האחרונות, והותיר את הדולקים אחריו ללא מענה. אריה גרסרו, אלוף הבכירים מהשנה שעברה, סיים במקום השלישי. בריאן קופר שסיים שני ידע לפרגן: "נסים שחקן גדול, הגיע לו".

עם התבגרותם של דור הצעירים, אליפות ה"זקנים" הופכת למעניינת משנה לשנה. בשנה הבאה יצטרפו למסגרת עוד שני אלופי ישראל בעבר, בארי שקד ואבי כהן.

מי שחיפש גולף מבריק מצא אותו באליפות המקצוענים שנערכה לצד תחרויות החובבים. איתמר כהן ריסק את שיא החבטות בסיבוב תחרותי בקיסריה, וקבע אותו על 66 חבטות (7 מתחת לתקן). בסיכום הכללי כהן לקח את התואר עם 282 חבטות (10 מתחת לתקן), 26 חבטות פחות מרוי שטיינברג. כהן, שחזר לארץ לאחר מספר שנים בהם ניסה להשתלב בסבבים המקצועניים, החל את הסיבוב המכריע בשוויון עם אנדי נמירוף, אלוף המכבייה. לאחר הגומה החמישית איתמר עבר לטורבו גולף והשחיל שבעה ברדיז רצופים. נמירוף שסיים במקום השני עם 11 חבטות יותר מאיתמר אמר: "זה היה פשוט היסטרי, גולף מעולם אחר, אנחנו פשוט עמדנו בצד ונהנינו להסתכל עליו".

אסף כהן מאור עקיבא זכה בתואר לנוער כשסיים בשתי חבטות פחות מדור חכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully