וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי לא עוזבת את היורוליג

שגיא ניר

10.5.2006 / 14:28

הקבוצה סיכמה על חוזה ל-3 שנים נוספות במפעל הבכיר של יול"ב, והבטיחה את השתתפותה במפעל גם אם תאבד את האליפות בישראל

מכבי תל אביב תשחק ביורוליג גם בשלוש העונות הקרובות ללא קשר להשגיה בזירת הכדורסל המקומית. כך סוכם בין הנהלת המועדון ויול"ב. הנהלת היורוליג, שדוגלת מאז הקמתה בחתימת חוזי השתתפות עם קבוצות, תמשיך את ההתקשרות עם האלופה היוצאת מישראל, כמו גם עם קבוצות אחרות בהן האלופה צסק"א מוסקבה, פנתינייקוס ואפס פילזן. דובר היורוליג, ולדימיר סטנקוביץ', אישר כי הסיכום הושג וכי החתימה הרשמית היא עניין טכני בלבד.

משמעות הסיכום היא כי גם במידה והאלופה הישראלית תאבד את תוארה בשנים הקרובות, אין הדבר ימנע את השתתפותה במפעל הבכיר ביבשת, ובכך גם ההכנסות הרבות הנובעות ממנו. כמו מכבי, כך הדבר גם לגבי כ-12 קבוצות נוספות שצפויות להמשיך ביורוליג בשלוש השנים הבאות ללא קשר להישגיהן בליגות של ארצן.

ספרד ואיטליה ימשיכו לשלוח 4 נציגות כל אחת גם בעונה הבאה, כאשר שתיים מכל מדינה תזכנה לחוזה תלת שנתי בהתאם להישגיהן העונה. מדינות נוספות שתשלחנה נציגות ליורוליג תהיינה יוון (3 נציגות), טורקיה וצרפת (2 נציגות), ליטא, סלובניה, קרואטיה, סרביה, גרמניה, פולין ורוסיה (נציגה אחת כל אחת). רוסיה תיוצג בעונה הבאה על ידי שתי נציגות - צסק"א ודינמו מוסקבה - אך זאת בשל זכייתה של דינמו בגביע יול"ב העונה, כפי שקרה השנה לריטאס וילנה.

המצב האבסורדי בו האלופה לא תשתתף במפעל הבכיר באירופה בשל חוזה של קבוצה אחרת עם היורוליג, ריאלי יותר במדינות כגון סלובניה או ליטא. לאולימפיה לובליאנה וז'לגיריס קובנה חוזים עם הנהלת היורוליג, וגם במידה והן תאבדנה את האליפות לא תוכלנה האלופות להשתתף ביורוליג. הפועל ירושלים (אם וכאשר) – את לא לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully