וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתגלגל

11.5.2006 / 21:42

משחק מצוין של ארנולד הוביל את מכבי לניצחון 91:93 בגליל. ירושלים ניצחה בנהריה. הגבעה ניצחה את הפועל ת"א, ר"ג הפסידה באשקלון

במוקד המחזור ה-27 בליגת העל עמדה חזרתה של מכבי תל אביב לגליל, המקום בו הפסידה במשחק החוץ האחרון שלה לפני הפיינל פור בפראג. החניכים של קטש מתחו את מכבי עד ההתקפה האחרונה, אבל החטיאו את הזריקה המכריעה שניות לסיום. במקביל, עירוני נהריה שוב כשלה בנסיונה לנצח קבוצת פלייאוף אמיתית, כשהפסידה בביתה להפועל ירושלים.

בתחתית העניינים לוהטים. גבעת שמואל המשיכה בתקופה המדהימה שלה, עם ניצחון חמישי רצוף הפעם בחוץ על הפועל ת"א, בעוד עירוני רמת גן סופגת עוד הפסד, הפעם באשקלון. החבורה של דני פרנקו לא נראית כמו מי שיכולה לעצור את הקבוצה הלוהטת מהגבעה, וכתוצאה מכך מונה הערב לקבוצה מאמן על, חנוך מינץ. בני השרון ניצחה בקלילות את רמת השרון המסתבכת.

הפועל גליל-עליון - מכבי ת"א 93:91

מכבי תל אביב הצליחה סוף סוף לנצח בחוץ, אחרי 3 הפסדים רצופים, אבל גם הפעם הצליחה לעשות זאת בשיניים בזכות משחק מעולה של ג'יימי ארנולד ומחצית שניה טובה מאוד של אנתוני פארקר (כולל הסל האחרון במשחק). ליאור ליפשיץ, שנתן משחק ענק בניצחון הקודם על מכבי, החטיא את השלשה המכריעה, אחרי שגליל קיבלה משחק מצוין מאליהו, סמית ובראטיץ'. מייסאו באסטון לא התלבש. מכבי מנצחת ומשיגה קצת שקט, גליל מתרחקת מהפיינל פור.

גליל פתחה טוב את המשחק, כפתה כמה איבודים על מכבי ת"א, ושמה את הכדור בידיים של אליהו, שהחזיר ב-9 נקודות. המשחק ברבע השני נראה כהמשך ישיר של הרבע הראשון, כשאליהו ממשיך למשוך את הגליל, וג'יימי ארנולד נותן גב בהגנה, אבל גם 9 נקודות בהתקפה. ארנולד המשיך עם הכושר הטוב, אבל אליהו ואוצ'ה הורידו את המארחים למחצית ביתרון 6.

גליל פתחה את המחצית השניה עם כמה החטאות, ומכבי רצה ל-0:4 בשביל להוריד את ההפרש לנקודה. נקודות של שארפ וסולומון הקנו למכבי יתרון ראשון. עודד קטש הימר, והכניס למגרש את לירון צ'רנה הצעיר, שהחזיר לו בשתי שלשות מדהימות והחזיר את היתרון לגליל. מכבי שמרה את גליל קרובה, והחזירה לעצמה את היתרון עם שלשה של ששון - ההימור של גרשון מהצד השני. הרבע השלישי המשיך להיות צמוד, אך שלשה של בורשטיין העלתה את מכבי ליתרון 5. ליפשיץ קיבל דקות ברבע המכריע אבל הפגין משחק מאופק.

שתי שלשות של בראיינט סמית החזירו את היתרון לגליל 3 דקות לסיום, והדליקו מחדש את היציעים בכפר בלום. מהרגע הזה החל היתרון לעבור כנדנדה מצד לצד. כניסה מצוינת של סמית לסל דקה וחצי לסיום, קבעה שוויון 88:88. ששון קבע יתרון 2, ובראטיץ' הוריד לנקודה מהקו, 53.2 שניות לסיום. ארנולד החטיא אחת מהקו, ואוצ'ה הטביע בדרך לשוויון 91:91. 19 שניות לסיום, פארקר התרומם לג'אמפ אופייני וקבר סל, 91:93 למכבי. גליל יצאה להתקפה אחרונה, ליפשיץ החטיא שלשה קשה, והניצחון הלך למכבי.

קלעו למכבי ת"א: ארנולד 32 (10 מ-13 לשתיים, 1 מ-1 לשלוש, 9מ-10 מהקו, 3 ריבאונדים, 3 אסיסטים), פארקר 18, וויצ'יץ' 12, שארפ וסולומון 9 כל אחד, ששון 7, בורשטיין 6.

קלעו לגליל: סמית 22, אליהו 19, בראטיץ' 17, אוצ'ה 15, צ'רנה 8, בוזוב 7, ליפשיץ 3.

עודד קטש, המאמן המפסיד, אמר בסיום: "אני מרגיש פיספוס. היינו קרובים. משחקים כאלו מוכרעים על הדברים הקטנים. כשמגיעים מול מכבי למצב כזה מרגישים את ההחמצה". על האפשרות שיהיה במכבי אמר קטש: "איתי אף אחד לא דיבר. לא מכבי ולא קבוצה אחרת. אותי מעניינת רק הגליל כרגע, ואני רואה את עצמי פה גם בשנה הבאה".

גרשון: "בסופו של דבר צריך לספור ניצחונות ולא אם משחקים יפה יותר או פחות. ניצחנו אותם עם השיניים שלהם, בהגנה אזורית. עשינו את זה במחצית השנייה כמו שצריך". על ג'יימי ארנולד, אמר גרשון: "זה לא חשוב אם ג'יימי היה טוב או לא. העיקר שהקבוצה ניצחה". בהמשך תקף גרשון בצורה חריפה את רענן כץ (ראו ידיעה נפרדת).

עירוני נהריה - הפועל ירושלים 91:75

נהריה עדיין לא ניצחה העונה קבוצה שדורגה מעליה, והמאזן הזה עלה ל-8:0 עם ההפסד לירושלים. החבורה של אדלשטיין שלא שיכנעה במשחקים האחרונים, כולל הניצחון על ראשון לציון, הציגה סוף סוף משחק טוב, עם יכולת מצוינת של הוראס ג'נקינס המתקאמבק. ירון זריף ושי שטריקס, שלא שובצו במחזורים הקודמים, חזרו לפרקט והצליחו לעורר גם את זעם הקהל בנהריה עם כמה שריקות מפוקפקות.

ירושלים פתחה טוב עם ג'נקינס ומייסון, אבל נהריה לא נתנה לה לברוח עם דקות טובות של אוטיס היל. נהריה הצליחה לעצור את ההתקפה הירושלמית, וקיבלה השראה מאלווין יאנג בשביל לעלות ליתרון. ברבע השני נהריה שמרה על היתרון, לעומת ירושלים שאיבדה כמה כדורים חשובים.

נהריה כבר הובילה ב-8, אבל שלשה ועבירה של טפירו החזירה את ירושלים למשחק. שתי הקבוצות שיפרו את ההגנות, והסלים ננעלו. נהריה ירדה למחצית ביתרון 6 נקודות.

ירושלים פתחה את המחצית בריצת 0:6 ועלתה בחזרה ליתרון. עבירה טכנית לאוטיס היל ועוד עבירת תוקף הקפיצו את הקהל בנהריה, אבל גם את ירושלים ליתרון של 8 נקודות. נהריה לא ויתרה, עשתה הגנה מצוינת וחטפה כמה כדורים בשביל להוריד את ההפרש ל-3 בלבד. המשחק הפך צמוד, וסל של רייס עם הבאזר הוריד את נהריה בפיגור 4 בלבד.

למרות המומנטום, דווקא ירושלים הגיעה מוכנה יותר למאני טיים והצליחה לפתוח פער קריטי של 10 נקודות. מרקוביץ' נתן דקות טובות בהגנה ובהתקפה, ואחוזים טובים של הוראס ג'נקינס מנעו מנהריה לחזור.

קלעו לירושלים: ג'נקינס 24 (7 מ-8 לשתיים, 8 אסיסטים), מייסון 20, אוסטין 13, טפירו ומרקוביץ' 12 כל אחד, נאור וסליי 4 כל אחד, קוזי'קרו 2.

קלעו לנהריה: היל 25 (12 ריבאונדים), יאנג 18, וולס 10, רייס 8, סוכר 7, קוקיה 3, בן דוד 2.

רוג'ר מייסון אמר בסיום: "ידענו שהרבע השלישי יהיה הכי חשוב. לא היינו מספיק אגרסיביים במחצית הראשונה אבל שיפרנו את האספקט הזה במחצית השנייה".

אבי אשכנזי: "למרות שאני נסער וטעון אני אקפיד לא לדבר על השיפוט. יש כרגע התלהמות של בעליי תפקידים מסויימים כלפי השופטים וזה יוצר שריקות כנגד. עשינו טעויות ונגד ירושלים משלמים עליהם"

הפועל ת"א – גבעת שמואל 89:83 (אחרי הארכה)

גבעת שמואל הצליחה בחודש וחצי האחרונים לחזור מהקבר ולנצח שישה משמונת המשחקים האחרונים שלה. גם מול הפועל הוכיחו החניכים של עופר ברקוביץ' כי הסיבוב הזה שייך להם, כשהוסיפו עוד ניצחון למאזן, למרות מחצית ראשונה רעה. גבעת שמואל עם ניצחון חמישי רצוף, ושני רצוף אחרי הארכה.

המשחק הוקדם לשעה 18:00 בשל חתונת אחותו של ארז כץ. עד 20 דקות לפני הפתיחה לא יכלו האוהדים להיכנס להיכל נוקיה, מכיוון שהנהלת הקבוצה איחרה להוציא כרטיסים. חלק אחר של האוהדים של האוהדים הגיע לאולם בשעה המקורית (19:00). ליאור בייניש, אחרי פרשת המייל ובני שרון, חזר לשפוט.

הגבעה אכן פתחה טוב את המשחק, ועלתה ליתרון 2:9 בזכות דקות טובות של טימי באוורס ועמית תמיר. אבל הפועל התאוששה בזכות כניסתו של הרב למיזאנה, נגסה ביתרון וחזרה למשחק בזכות הגנה חזקה.

את הרבע השני פתחה הפועל טוב, עם דקות מצוינות של מרכוס האטן. הגבעה לא נשברה תוך שהיא נהנת מדקות טובות של ויין וואלאס, אבל הגנה מצוינת של האדומים על באוורס, חסימות של למיזאנה ומשחק מעבר טוב הורידו את הפועל למחצית ביתרון 12 נקודות.

את הרבע השלישי פתחה גבעת שמואל טוב וצימצמה דרך באוורס ו-ווין וואלאס ל-48-43, אבל 2 שלשות של ארז כץ ומשחק טוב של מוסינזון שהתאושש מהפציעה החזיר את היתרון ל-56:67. גילי מוסינזון המשיך עם היכולת הטובה גם ברבע הרביעי, והפועל המשיכה להוביל, אבל וויין וואלאס ומשה ברנר דאגו לשמור את גבעת שמואל במשחק. 2 דקות לסיום הצליח באוורס לקבוע שוויון 75:75. 25 שניות לסיום במצב 77:77, יצאה הפועל להתקפה אחרונה, האטן הלך על שלשה, החטיא, והמשחק הלך להארכה.

בהארכה היתה גבעת שמואל יותר מרוכזת, באוורס קלע 4 רצופות, והפועל ניסתה לרדוף אחרי החניכים של עופר ברקוביץ'. השלשות של מוסינזון הלכו החוצה, והגבעה חגגה ניצחון גדול.

קלעו לגבעה: באוורס 29, תמיר, וואלאס וברנר 14 כל אחד, נעימי 7, דוידי ודרור כהן 4 כל אחד, ג'יי סטרייט 3.

קלעו להפועל ת"א: האטן 24, מוסינזון 16, לאמיזנה 12, רוברטס 9, יעקוסי ופרינגטון 8 כל אחד, כץ 6.

בני השרון - הפועל רמת השרון 81:93

בני השרון הגיעה לאולם בהרצליה בשביל לנקום על התבוסה, 111:80 במשחק הקודם, והצליחה לעשות את זה. גם לוגן, דרק טארבר ורועי ברקוביץ' לא הצליחו למנוע הפסד שמקרב מאוד את רמת השרון לליגה הלאומית.

המשחק נפתח בצורה צמודה, כשבני השרון חופרת פנימה אל אוניקווה, וסיסה, ונעזרת ביד של פניני. רמת השרון לא נבהלה, ונהנתה מפתיחה טובה של לוגן. הרבע השני היה שייך כולו לבני השרון, שעם כניסתו של ירון להט הצליחה לרוץ ל-14 נקודות יתרון. רמת השרון התאפסה על עצמה וירדה למחצית בפיגור מינימלי מבחינתה של 8 נקודות.

פניני ואוניקווה פתחו את המחצית השניה בטירוף, והובילו את בני השרון ליתרון 17 נקודות. מהרגע הזה ואילך, הרבע הרביעי הפך לרבע שכולו גארבג' טיים.

קלעו לבני השרון: אוניקווה 20, רנצ'ר 19, פניני 15, קוחנסקי 13, חנוכי 11, סיסה 8, להט 5, רוקני 2.

קלעו לרמת השרון: טארבר 26, לוגן 17, אוקאפור 11, ענבר 6, ניב ברקוביץ' 5, רועי ברקוביץ' ואטלס 3 כל אחד, ריינולדס 2.

רוני בוסאני, מאמן רמת השרון, אמר בסיום: "אמרתי לשחקנים שלא יתכן שקבוצה שנלחמת על חייה תיתן ליריבה לקלוע סלים כל כך חופשיים. אני מאמין שאנחנו יכולים להישאר בליגה למרות שמה שגבעת שמואל עושים זה דבר מדהים".

אליצור אשקלון - עירוני רמת גן 68:84

שלושת הניצחונות הרצופים של רמת גן, שהתחילו באולם באשקלון, הכניסו לסוג של תרדמת את שחקניו של דני פרנקו, שהרגישו את המנוחה והנחלה לאחר רצף של תשעה הפסדים. אלא שמאז רמת גן הפסידה שלוש פעמים, ונשארה מאחורי המטוס מהגבעה. הלחץ הזה הכריע גם הפעם את החבורה של דני פרנקו, שהפסידה משחק של חיים ומוות למרות מחצית ראשונה טובה מאוד.

רוד נילי, הסקורר של רמת גן, פתח טוב והוביל אותה ליתרון בפתיחה. כבר ברבע השני 5 שחקנים של הגבעה היו עם 2 עבירות, ובית הלחמי הלך עמוק לספסל. לב הצטרף לנילי, ושמר את רמת גן ביתרון. לקראת סיום המחצית התעורר גם טונג'י אווג'ובי, ורמת גן ירדה להפסקה ביתרון 4.

אריאל בית הלחמי כנראה שטף את שחקניו במחצית, והם הצליחו לחזור למשחק ולעלות ליתרון של 4 נקודות, הראשון במשחק. רמת גן לא הצליחה להגיע אל הטבעת, משה מזרחי התעורר, ואליצור אשקלון פתאום התחילה לפרוח. דווקא ברבע הרביעי הצליחה רמת גן להתעורר קצת ולהוריד את היתרון, אבל חוסר ריכוז בהזדמנויות שהיא יכלה ליצור מומנטום, הכריע את הכף, ואשקלון לא שמטה את היתרון.

קלעו לאשקלון: קורץ 18, סנו 17, מזרחי וטולברט 14 כל אחד, שחר כהן 9, אורלנד 8, שעשוע 4.

קלעו לרמת גן: אווג'ובי 18, קינג 13, נילי 12, לב 10, גארדנר 7, בן שימול וזלינבבא 4 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully