וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור הולך ודור בא

9.5.2006 / 22:54

קשטן מנחיל לכדורגל הישראלי העצל את המנטליות הקשטנית הווינרית. המפסיד בגמר, ניצן שירזי, הוא יורש ראוי

גמר הגביע בין בני יהודה להפועל ת"א מסמל אולי יותר מכל את חילופי הדורות בקרב מאמני ישראל. דרור קשטן יכול החל מיום ראשון לעלות למשרד החדש שלו בבניין ההתאחדות בלב שקט, אחרי שראה בגמר שיש עדיין מי שממשיך לצעוד על השביל שהוא סלל ב-25 השנים האחרונות, בחור שצעיר ממנו ב-27 שנה, ניצן שירזי.

למרות הקשיחות המוגזמת של מאמן הפועל ת"א והפרנויה שלו מתקשורת, שירזי החביב עובד ממש לפי הספר שקשטן כתב בעזרת אגלי הזיעה הקבועים שעל מצחו וכמובן החמסה - ההיא ששלחה את הבעיטה של יבוריאן לחיבור של אניימה, לעומת זו של בלדוט דקה קודם לכן שפגעה ברגל של אלימלך. גם קשטן יודע שהיתרון היחיד שהיה לו על בני יהודה הגאה במגרש היתה החמסה.

הגמר השקול שראינו הוא תוצאה של שתי קבוצות שהגיע להן לזכות בגביע, בזכות מיצוי מירבי של האפשרויות העונה. גם ניצן שירזי היה ראוי לצאת מהעונה הזאת עם איזשהו תואר, על ששיחק היטב עם השמיכה הקצרה שלו בסגל במשך 9 חודשים, הגיע למקום הרביעי ועלה לגמר בזכות חמסה אחרת, שהכניסה את הבעיטה של רוני גפני לרשת של ניר דוידוביץ' בחצי הגמר. שירזי הגיע לזה בעיקר מפני שהוא הולך בדרך של קשטן.

שניהם מאמינים בפשטות, בעבודה שקטה. שניהם סוחטים משחקנים שלהם את המקסימום ומגיעים עם הקבוצה שלהם ליעדים בליגה. שניהם מאמינים בשחקנים שאף לא נותן להם צ'אנס, כמו יבוריאן, עובד, אלי ביטון ואוגבונה ומקבלים מהם תמורה הוגנת.

ניצן שירזי עוד יזכה בגביע יום אחד ויעבור לקבוצות גדולות כמו קשטן, אם הוא ילמד לקח מהשער שהקבוצה שלו ספגה. שחקנים של קשטן, יוסי אבוקסיס למשל, לעולם לא היו נותנים לאוגובונה להכניס כדור ליבוריאן בחופשיות כזאת. הם היו אוספים איתם או את הרגל או את הכדור. מנטליות, מכנים זאת. והמנטליות של בני יהודה עדיין לא חזקה דיה כדי להתגבר בערב אחד על המסורת של קשטן והפועל ת"א במשחקי גמר.

למרות שכבר נמאס לשמוע את המילה הזאת, אין מושג מתאים ממנטליות כדי לתאר סוד ההצלחה הקשטני: ההתרגשות שלו בסיום אחרי כל כך הרבה שיאים, הצורך להקניט את מבקריו גם בגיל 61, הרעב היומיומי להצלחה, להכרה. מה קשטן יכול היה לתת לשחקן מוגבל ומושמץ כמו איליה יבוריאן חוץ ממנטליות חזקה? כמה שחקנים אפורים קשטן לקח בהיסטוריה שלו, הכניס בהם אופי והביא איתם תארים?

זאת המורשת שקשטן מנחיל לכדורגל הישראלי העצל והפטפטן, רגע לפני שהוא עוזב לנבחרת. ככה הוא לקח 6 אליפויות ושישה גביעים. ניצן שירזי, שהתגבר על הרבה עכבות בבני יהודה ובטוח למד את הלקח שלו מהגמר, ימשיך מכאן, יחד עם האיש עליו גבר בחצי הגמר, רוני לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully