וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הקאמבק

שגיא ניר

10.5.2006 / 11:50

עפולה וחולון היו כבר בליגה הבכירה, והן תיפגשנה ראש בראש בסדרת הגמר של הלאומית. יאור מקווה להמשיך בדרך, דורסמן חושב הגנה

ביום רביעי יפתח גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית, במשחק הראשון בסדרת הטוב מחמש בין הפועל עפולה/גלבוע להפועל חולון. אחרי שים של הפתעות, לא הצליחה העונה הליגה הלאומית לעצור את שתי המועמדות לעליה, שכבר מהרגע הראשון סימנו את דרכן עד לקרב על הכרטיס. בניגוד לשנים הקודמות, בהן ניתנו שני כרטיסי עליה לליגה הבכירה וגמר הפלייאוף היה לפרוטוקול בלבד, צפויה לנו בשבועיים הקרובים מלחמה לוהטת על הכרטיס הבודד.

מעבר למאבק בין הראשונה לשניה, יהיה גמר הפלייאוף קרב בין שתיים מהקבוצות עם הקהל הגדול בליגה הלאומית, וכן אלו עם ההיסטוריה העשירה ביותר. לעפולה, שירדה לליגה השניה בעונת 1993/4, 11 עונות בליגה הראשונה. חולון, שנשרה מהליגה הראשונה בעונת 16 הקבוצות של 2000/01, היתה שם 41 עונות.

עפולה, שסיימה ראשונה את הליגה הסדירה וניצחה בחצי הגמר 1:3 את מכבי ראש העין, חוותה הקיץ איחוד בין הפועל עפולה/גלבוע והפועל מגדל העמק. הקבוצה המאוחדת, שהודרכה במהלך העונה על ידי אבנר יאור (ששימש בשנתיים הקודמות כעוזרו של שרון דרוקר בהפועל ירושלים), הצליחה בשלב מוקדם של העונה לתפוס את המקום הראשון, וסיימה את העונה במאזן 3:19.

גם חולון עברה הקיץ מהפכה ניהולית. אחרי שנתיים של כשלונות בניסיון לחזור לליגת העל, החליט הבעלים מיקי דורסמן לאמן את הקבוצה בעצמו, ובנה סגל מפואר ויקר במונחי ליגת המשנה, שהצליח להתגבר על מספר מכשולים ולסיים במקום השני במאזן 4:18. בחצי גמר הפלייאוף ניצחו החולונים 1:3 את אליצור-מכבי נתניה, כאשר הקהל חוזר למלא את האולם ברחוב אחד במאי.

"מקווה שהביתיות תהיה פקטור"

"אנחנו קבוצה די מאוזנת שהשתמשה כל השנה בכלים שעמדו לרשותנו", אומר מאמן עפולה/גלבוע, אבנר יאור. "מתחילת העונה דיברנו על הרצון לבנות תלכיד שיהיה מסוגל להתחרות בכל קבוצה בכל ערב נתון. עד היום הצלחנו בזה. נמשיך בדרך שלנו מבחינת גישה והתייחסות בתקווה שנצליח".

מאמן חולון, מיקי דורסמן, לא מרגיש לחץ בגלל הציפיות הגבוהות מהקבוצה שבנה: "הציפיות משפיעות לחיוב. אנחנו קבוצה תחרותית ומבינים שהכל רק ספורט. אנחנו אוהבים להיות ראשונים, ורוצים להיות מספר 1. אנחנו לא באים פייבוריטים, אלא באים להנות ולשמור בהגנה. אם אחרי הסיבוב הראשון היינו רחוקים 60 אחוז מהעליה, אנחנו עכשיו ב-85 אחוז. הצלחנו לחבר את הקבוצה בזמן כדי שתהיה בשלה לשלבים המכריעים".

משחקי העונה הרגילה הסתיימו פעמיים בניצחון של קבוצת העמק. במחזור השישי הפתיעה עפולה בניצחון 78:84, אחרי שכבר הוליכה 22:44 במחצית. בגומלין זה כבר הלך יותר קשה, אבל סל ניצחון של גוני יזרעאלי העניק לעמק ניצחון 81:83, כאשר חולון ללא עדי פרג המורחק.

לקראת סדרת הגמר, המאמנים לא רואים יתרון משמעותי לקבוצה עם הביתיות. "אני מקווה שהביתיות תהיה פקטור - אין ספק שזה יכול לעזור. אשמח אם נראה התעוררות גדולה כבר במשחק הקרוב", אומר יאור. ודורסמן לא מתרגש: "אני לא רואה יתרון משמעותי לעובדה שיתרון הביתיות של עפולה, כי אנחנו נעשה הכל כדי להתעלם מהקהל שלהם. כשהשחקנים שלי בפוקוס בהגנה, אין קבוצה בלאומית שיכולה לנצח אותנו".

ברנר מול ברקוביץ', הול נגד קרקאמו

בניגוד ליריבתה בגמר, מתבססת עפולה על חמישייה של שחקנים איכותיים שמשחקים כ-30 דקות למשחק כל אחד, ללא עזרה משמעותית משמעותית מן הספסל. בעמדות הגארד משחקים שמוליק ברנר, שבסדרת חצי הגמר קלע 8.2 נקודות ב-43.8 אחוז, אבל מסר 5.8 אסיסטים וחטף 2 כדורים, וגוני יזרעאלי, שחזר לעמק אחרי עונת ייבוש בגבעת שמואל, קלע 12.8 נקודות ב-63.2 אחוז לשתיים ו-44.4 לשלוש, מסר 2.8 אסיסטים וחטף 3 כדורים. יזרעאלי קלע גם את סל הניצחון בניצחון הליגה הביתי של עפולה על חולון במחזור ה-17 (81:83). הנשק העיקרי מבחינת הקליעה בקבוצה מגיע מהקו הקדמי. יוסי דדון, אקס נהריה, קלע בחצי הגמר 14.2 נקודות וקטף 4.8 ריבאונדים, גור פורת תרם 15.2 נקודות (43.8 אחוז מחוץ לקשת) ו-5.2 ריבאונדים, והזר ג'רמיין הול, שנפצע בשריר הירך האחורי במשחק האחרון בסדרה מול ראש העין, קלע בה 22.2 נקודות וקטף 5.8 ריבאונדים. על הספסל של יאור נמצאים הגארד חגי רוטשילד, הפורוורד שירן ראובן והסנטר שי ברוך.

בחולון יש לדורסמן צרות טובות, שכן הסגל העמוק שלו הצליח לחפות במשך העונה על בעיות כמו העדר זר והרחקתו לתקופה ארוכה של עדי פרג. פרג והרכז אילן ברקוביץ', הם השחקנים המרכזיים של הקבוצה. ברקוביץ' קלע בסדרה מול נתניה 11.5 נקודות, מסר 3.8 אסיסטים וקטף 4 ריבאונדים בעוד עדי פרג קלע 22 (כולל 52.4 אחוז לשלוש) ומסר 2.5 אסיסטים. אורן בן חמו קלע 9.8 נקודות ומסר 3.8 אסיסטים.

הקו הקדמי של חולון כולל את הזר אלכס קרקאמו (19.8 נקודות, 10.2 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים ו-1.8 חסימות מול נתניה) והמתאזרח ריאן לקסר (11 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בחצי הגמר), שיסייעו לחולון לשלוט מתחת לסלים. על הספסל נמצאים הגארדים מאיר בר דוד (בעבר מלך הסלים של הלאומית, 11.5 נקודות למשחק), ליאור לוי (9.8 נקודות ושמירה מצויינת), דור הופמן, והפורוורדים צפריר וולפר, אור בן גורן ואנטון קזרנובסקי, שהגיע במהלך העונה מגליל עליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully