וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובי רובסון קוטל את הסגל של אריקסון

9.5.2006 / 13:25

אנשי מקצוע אנגלים מתקשים להבין את הזימון של וולקוט. וידמאר האוסטרלי ייעדר מהמונדיאל, יפן הפסידה בבית 2:1 לבולגריה

יומיים אחרי שהודיע במפתיע שיזמין את תיאו וולקוט לנבחרת אנגליה, מגלה מאמן נבחרת אנגליה, סוון גוראן אריקסון, כי הוא טרם ראה את החלוץ הצעיר בפעולה.

"ראיתי אותו אולי בשלושה אימונים", אמר השבדי, "צפיתי באימון של ארסנל ביום שבת כשהם שיחקו 11 מול 11 על חצי מגרש. מיד ראיתי איזו טכניקה מצויינת יש לו. ראיתי אותו גם כובש כמה שערים באימון".

"התחלתי לחשוב עליו כבר בינואר, אבל סימני השאלה היו סביב היכולת שלו להתמודד עם המונדיאל. כל מי ששאלנו אמר שיש לו אותה".

"אני לא חושב שיש מישהו שבאמת חושב שהוא ישחק 90 דקות בשבעה משחקים. אם מישהו חושב שתהיה לו השפעה דומה לזו של פלה במונדיאל 1958, אז הוא מפספס לחלוטין את העניין".

מאמן השוערים של נבחרת אנגליה, ריי קלמנס הוסיף: "הוא מהיר מאוד, יותר מתיירי הנרי. ראיתי את המהירות שלו במשחקי נוער ועל פי המבחנים בארסנל הוא מהיר מהצרפתי. אם זה נכון מדובר פה בכשרון אדיר".

בובי רובסון: "אני מודאג מהסגל האנגלי"

החלטתו של אריקסון זכתה גם להדים שליליים באנגליה. המאמן הוותיק, סיר בובי רובסון, שהדריך את נבחרת אנגליה במונדיאל 1990, מתח ביקורת על זימונו של וולקוט: "אני חושב שג'רמיין דפו, שיש לו ניסיון הן בפרמיירליג והן בנבחרת, היה צריך להיות בסגל לפני וולקוט. אני מודאג בגלל שאריקסון בונה על זה שאואן ורוני יהיו כשירים, אבל אין כל ביטחון שזה יקרה. לפי הסגל, מלבד שניהם נשארו רק פיטר קראוץ' ו-וולקוט . אנחנו עשויים להיות בבעיה רצינית".

מרטין יול, מאמנו של ג'רמיין דפו בטוטנהאם אמר: "זה מדהים שג'רמיין לא בסגל, אבל הוא בעמדת המתנה. בגלל המצב של רוני ואואן, אני מאמין שהוא יהיה בגרמניה בסופו של דבר"

אלן מולרי, קפטן הנבחרת לשעבר, אמר על בחירתו של אריקסון בשני הצעירים, וולקוט וארון לנון: "אין שום סיבה לקחת לסגל את שני הצעירים. יש שחקנים יותר מנוסים ויותר מבוססים מהם. אין הגיון בהחלטה של אריקסון".

מאמנו לשעבר של וולקוט, דייב באסט, שאימן אותו בסאות'האמפטון: "אני בספק גדול לגבי היכולת של תיאו לשחק 90 דקות במשחק, אחרי שהוא עוד לא שיחק דקה בארסנל. הייתי בטוח ששחקנים כמו דארן בנט, ג'רמיין דפו, אנדרו ג'ונסון או שולה אמאובי ייבחרו לסגל לפניו. אני נדהם מהעובדה שאריקסון זימן רק שחקני התקפה. החלוצים הם אלה שזוכים עבורך בגביע העולמי".

וידמאר לא ישחק במונדיאל

טוני וידמאר, בלמה הותיק של נבחרת אוסטרליה, לא ישחק במונדיאל אחרי שהתגלו בעיות בליבו. וידמאר, בלמה של ברדה ההולנדית, ששיחק בגלאזגו ריינג'רס ובמידלסברו בעבר, אמר: "למען הבריאות שלי ולמען הנבחרת, החלטתי להוציא את עצמי מהסגל למונדיאל".

הבלם, ששיחק 75 פעמים במדים הלאומיים של אוסטרליה, הוסיף: "ברור שהייתי מאושר לשחק בגביע העולמי, זה היה חלום שלי במשך ארבעה קמפיינים, אבל עד שהמצב הבריאותי שלי לא יתבהר, אני לא יכול לקחת את הסיכון בלשחק".

לאחר שהתברר שחוס הידינק לא ימשיך בנבחרת ה"סוקרוז" אחרי המונדיאל, התחילו האוסטרלים לחפש לו מחליף. אחד המועמדים להחליפו הוא קרלוס בילארדו, הארגנטינאי הותיק, שהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה במונדיאל 1986, והדריך אותה גם 4 שנים מאוחר יותר.

"כן, אני מעוניין במשרת מאמן נבחרת אוסטרליה", הודה המאמן בן ה-68, "צריך לשבת ולדבר על זה, ואז לראות לאן זה מוביל. אם היו מציעים לי את העבודה הזו הייתי עונה בחיוב".

בילארדו כבר היה בקשר עם האוסטרלים אחרי התפטרותו של פרנק פארינה לפני כשנה, אך לבסוף נבחר לתפקיד הידינק. "לא הייתי בקשר איתם מאז לפני שנה", המשיך בילארדו, "אוסטרליה היא מדינה מדהימה, הייתי בערים שונות והן יפהפיות".

יפן הפסידה לבולגריה

בולגריה ניצחה היום (שלישי) את נבחרת יפן, שתשחק במונדיאל הקרוב, בתוצאה 1:2. סווטוסלב טודורוב הדהים את הקהל בקירין, יפן, עם שער מצוין 53 שניות מהפתיחה.

החלוץ היפני סייצ'ירו מאקי השווה בדקה ה-76 מקרוב, אחרי בישול של אלכס. זהו השער השלישי של סייצ'ירו מאקי בשמונה המשחקים האחרונים, והוא קרוב להבטיח את השתתפותו במונדיאל.

בדקות הסיום חריסטו יאנב הבקיע את שער הניצחון בבעיטה חופשית אימתנית מ-30 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully