וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה ליגת בתי הספר באופניים

9.5.2006 / 7:21

העונה הראשונה בה הופעלה הליגה הגיעה לקיצה, והענף מסתמן כהצלחה גדולה. כרגע נראה כי הפרוייקט ימשיך גם בשנה הבאה

ליגת בתי הספר באופניים, לה זו השנה הראשונה, הסתיימה אתמול (שני) בקול תרועה בתחרות רכיבה מאתגרת בסינגלים של פארק אוסטרליה במשגב. 170 תלמידים ותלמידות כיתות ז' ו-ח' התייצבו על קו הזינוק לתחרות רכיבה בית ספרית. הגמר היה אירוע השיא של הליגה, שכללה חמש תחרויות בקושי טכני הולך וגדל.

המירוץ, אשר נערך ביער שגב (בו יתקיים השנה בפעם השנייה אירוע אליפות ישראל באופני הרים), היה המירוץ האחרון בסבב ליגת האופניים של התאחדות הספורט בבתי הספר ואיגוד האופניים. מיקום התחרות נבחר על ידי האיגוד כבר בתחילת השנה, כדי לשמש כמירוץ המסכם של הליגה ושלב הגמר של סבב המרוצים, בו יקבעו בתי הספר המנצחים של הליגה לשנת 2006.

מסלול התחרות, באורך שלוש הקילומטרים, כלל קטעי סינגל טרקים זורמים, לצד עליות ברמות קושי שונות ושיפועים משתנים, והיווה קפיצת מדרגה משמעותית מהמסלולים שהופיעו בסבבים הקודמים של ליגת בתי הספר. התחרות, שהחלה בשעות הבוקר המאוחרות, התחלקה לשלושה מקצים עיקריים שבהם התחרו בתי הספר השונים: מקצה הגמר לבנים, שכלל את בתי הספר שהעפילו אל צמרת הליגה בשלושת סבבי התחרויות הקודמים, מקצה "ניחומים" לבנים, שכלל את בתי הספר שלא העפילו למקצה הגמר, ומקצה בנות שכלל כ-30 מתחרות.

אל מירוץ הגמר העפילו שישה בתי ספר במקצה הבנים, שהתחרו על הזכייה בצמרת הליגה. כבר על קו הזינוק בלט הניסיון של רוכבי בתי הספר שהעפילו לגמר, שהעיד על כך שרובם באים מרקע של רכיבה ושחלקם מתחרים גם במסגרת קבוצות הרכיבה השונות בליגת "נביעות" לאופניים. עם הזינוק להקפת הפתיחה הקצרה, הובילו איתי טל מבית ספר עירוני א' במודיעין ודביר מבית הספר האזורי משגב את התחרות, וברחו ליתר הרוכבים במקצה. בהמשך הצליחו להגדיל דביר ואיתי את הפער מקדימה, כאשר בתום ארבע הקפות המסלול היה זה איתי טל שחצה ראשון את קו הסיום, בפער של כ-10 שניות מדביר.

אולם הדרמה לא הסתיימה עם חצייתם של הרוכבים הראשונים את קו הסיום. בליגת בתי הספר נלקח בחשבון המיקום של ארבעת הרוכבים הטובים ביותר מכל בית ספר, שמחושב למיקום הסופי של בית הספר בטבלת התוצאות. כך, היו אלה דווקא הרוכבים מבית ספר עמק החולה, שמתאמנים תחת הדרכתו של מאמן הטריאתלון, אלון הירש, שסיימו ראשונים במקצה עם ארבעה רוכבים מהירים בעשירייה הראשונה.

במקצה הבנות, אשר עד היום שלטו בו ללא עוררין הבנות מבתי הספר בעמק החולה וקיבוץ סאסא שבאות מרקע של טריאתלון, הצליחו להפתיע מספר רוכבות אשר באות מתחום אופני ההרים. דניאלה לוי מבית הספר עירוני ב' במודיעין התבלטה בהקפה הראשונה על המסלול, כאשר הובילה את מקצה הבנות בזכות היכולת הטכנית הגבוהה שלה; אולם בכניסה להקפה השנייה, היו אלה שתיים מהרוכבות של בית הספר עמק החולה אשר עקפו אותה וביססו את ההגמוניה של בית סיפרם גם בקטגוריית הבנות.

במקצה בית הניחומים היה זה מיכאל פפנהיימר, שבימים כסדרם מתחרה בקטגוריית הקדטים במסגרת קבוצת 'מאסטרס חיפה', אשר לקח את ההובלה כבר מרגע הזינוק. דקות ספורות לאחר הזינוק החליק פפנהיימר באחת הפניות המהירות על המסלול ואיבד את ההובלה. מיכאל התאושש מהר, חזר לאופניו והצליח להגיע במהרה אל קדמת המרוץ ובסיום אף פתח פער של למעלה מארבע דקות על הרוכב שסיים במקום השני.

בסיום האירוע נערך טקס סיכום לכל הליגה להענקת הפרסים לבתי הספר המנצחים של כל הסבב. את דברי הסיכום נשאו ראש המועצה המקומית משגב, נציגי התאחדות הספורט לבתי הספר ונציגי איגוד האופניים. ד"ר יוני ירום, יושב ראש האיגוד האופניים, ציין כי הוא רואה בליגה חשיבות גדולה לטיפוח ספורט הרכיבה וליצירת עתודת ספורטאים צעירים שיוכלו בעתיד להתחרות בתחרויות העילית, והזמין את הרוכבים הצעירים להצטרף אל קבוצות האופניים באזור מגוריהם ולהשתלב במעגל התחרויות של ליגת "נביעות". מנהלת הליגה כדורסלנית העבר שירי גולד- ציינה כי "הליגה השנה היתה הצלחה גדולה בכל קנה מידה לשנה ראשונה של פעילות. אני מקווה שהליגה תתרחב לקראת השנה הבאה וישתתפו יותר תלמידות".

נראה כי הפיילוט הניסיוני של ליגת בתי הספר באופניים מסתמן כהצלחה גדולה על ידי התאחדות הספורט לבתי הספר ועל ידי איגוד האופניים, וקיים רצון וכוונה להמשיך עם הפרוייקט בשנה הבאה ואף להרחיב אותו למחוזות השונים ברחבי הארץ. הרוכבים הצעירים, אשר חלקם חוו לראשונה שטח אתגרי במרוץ המסכם של הסבב, שמחו לגלות את נפלאות הרכיבה בקטעים טכניים ובתנאי שטח משתנים, והביעו נכונות ורצון להמשיך ולהתפתח בענף בצורה אישית – מעבר למסגרת שמציעים להם מועדוני הספורט הבית ספריים.

התוצאות

תוצאות תחרות הגמר :

תחרות בתי ספר – בנות:

מקום ראשון - בית ספר אנה פרנק מקיבוץ סאסא
מקום שני - מקיף עמק החולה
מקום שלישי - חטיבה ב' מודיעין

תחרות בתי ספר - בנים :

מקום ראשון – מקיף עמק החולה
מקום שני - מקיף משגב
מקום שלישי - בית ספר אזורי סוסיה מהר חברון

בתחרות האישית :

תלמידים:

1- איתי טל (חטיבה א' מודיעין)
2- זלי דביר (מקיף משגב)
3- עמיר דוייטש (מקיף עמק החולה)

תלמידות:

1. לי שמש (אנה פרנק סאסא)
2. סיוון הלפרין (אנה פרנק סאסא)
3. דניאלה לוי (חטיבה ב' מודיעין).

קיבוץ הידיעה: רן מרגליות מקבוצת טים מצמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully