וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור חדש: זרם הגולף

דודי כליפא

9.5.2006 / 9:45

דודי כליפא מביא סיפורי גולף מהעולם, כשעל הפרק: ג'ים פיוריק שניצל את הזחיחות של טרבור אימלמן, מישל וויי וארל וודס

ג'ים פיוריק. עבור טרבור אימלמן, האחרון בשורה ארוכה של כוכבים שדרום אפריקה סיפקה לגולף העולמי, זו יכולה הייתה להיות החותמת המאשרת את הבשלת כישרונו. ניצחון ראשון בסבב הפי ג'י איי, ועוד באליפות וואקוביה החשובה, כשכל עשרת הגדולים בעולם (מלבד טייגר וודס) משתרכים מאחוריו. כל אשר אימלמן היה צריך לעשות הוא לסיים את הגומה האחרונה לפי התקן, רק שני פאטים מ 17 מטר והתואר שלו. לאחר ארבע שעות מפרכות בגשם שוטף, כשמחשבות על תהילה מתרוצצות בראשו, ידיו של אימלמן החלו לרעוד והוא החטיא. בפליי-אוף הוא פגש את ג'ים פיוריק, אלוף ארה"ב ב 2003, שעבר את אותה טראומה בדיוק לפני שנה באותו טורניר. אז ויז'יי סינג הגיח מאחור, כפה עליו פליי-אוף ולקח לו את התואר לאחר מאבק בן ארבע גומות. הפעם פיוריק ידע מה עליו לעשות. הוא עשה זאת כבר בגומה הראשונה ולקח הביתה 1.134 מיליון דולר. אימלמן ההמום 'נאלץ' להסתפק ב 680,000 דולר ואמר "זה מאכזב לא לגמור את הג'וב כשאתה כל כך קרוב. זה הסיום הטוב ביותר שלי בסבב עד כה, אני חייב לבנות על זה".

הוטי ג'ונסון. היו"ר הכל יכול של מועדון אוגוסטה נשיונאל ויו"ר טורניר המאסטרס פורש מתפקידו. ג'ונסון בן ה 75, ששלט ביד רמה במועדון האקסקלוסיבי בעולם מאז 1998, מפנה את התפקיד לבילי פיין בן ה 57. כהונתו של ג'ונסון תיזכר בעיקר בשל מאבקו חסר הפשרות בארגוני הנשים באמריקה, ומרתה בורק בראשם, שדרשו ממנו לקבל אישה כחברה במועדון. ג'ונסון עמד כזכור על זכויותיו החוקתיות של המועדון הפרטי להזמין לשורותיו רק את מי שירצה 'ללא הבדל דת, גזע או מין". הנושא השני שהוטי טבע בו את חותמו היו השינויים המסיביים שביצע במגרש שתוכנן בתחילת שנות השלושים של המאה שעברה ע"י בובי ג'ונס, מגדולי הגולפאים בהיסטוריה, ואליסטייר מקינזי, אחד מענקי ארכיטקטורת הגולף בכל הזמנים. השינויים שג'ונסון הורה על עריכתם כדי לאפשר למגרש להמשיך ולאתגר את גדולי הגולפאים כשם מצוידים במחבטים וכדורים שעברו מהפכה טכנולוגית,נתקלו לפני טורניר המאסטרס האחרון בשורה ארוכה של מקטרגים כג'ק ניקלאוס, ארנולד פאלמר, גארי פלייר ואפילו טייגר וודס. הדרך בה התמודדו פיל מיקלסון, טייגר ואחרים עם המגרש המחודש במאסטרס האחרון הוכיחה כי ג'ונסון צדק.

וויי, וויי, וויי

מישל וויי. 61 שנים לאחר שבייב זהאריאס דידריקסון, אחת האתלטיות הגדולות בהיסטוריה, עברה את הקאט כשווה בין שווים בטורניר גברים בגולף, מישל ווי בת ה 16 הפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שחוזרת על ההישג. חמש חבטות מתחת לתקן לאחר שני סיבובים בטורניר SK, במסגרת הסבב האסיאתי שנערך בדרום קוריאה, הקנו לה מקום בשלב הכסף. לילדת הפלא, שנהנית מחוזי חסות בסדר גודל של כעשרה מיליון דולר בשנה, היה זה הניסיון השמיני מול הגברים. בסופו של דבר ווי סיימה במקום ה 15 ולקחה הביתה צ'ק ע"ס 4,303 דולר, אותו בטח תמסגר. כשנשאלה על תכניותיה לעתיד היא ענתה "אני רוצה אתגר בסבב הפי ג'י איי, אני מקווה יום אחד להשתחל בין עשרת הראשונים בטורניר". בינתיים היא נרשמה למוקדמות לאליפות ארה"ב הפתוחה (לגברים) וקיבלה הזמנה לחזור להתמודד בטורניר ג'ון דיר במסגרת סבב הפי ג'י איי.

ארל וודס 1932-2006. כשטייגר וודס הפך למקצוען בגיל 20 לקראת סוף עונת 1996 הוא קיבל שבע הזדמנויות לאסוף מספיק כסף מפרסים כדי להשתחל לבין 125 הראשונים ברשימת הכסף, וע"י כך להבטיח את כרטיס השחקן שלו לעונה הבאה. ארל וודס נשאל אז אם הוא מאמין שבנו יצליח לעשות את מה שאף אחד בעבר לא הצליח. "הוא הרי הולך לנצח אחד מהם, לא?" זאת רק דוגמה קטנה לביטחון שהיה לארל בבנו ובדרך בה הכין אותו במשך 18 שנים לכבוש את עולם הגולף. טייגר אגב, ניצח שניים משבעת הטורנירים. בימים האחרונים עולם הגולף מרכין את ראשו לזכרו של האיש שאחראי יותר מכל למהפכה שעבר מאז דרך כוכבו של וודס הצעיר בשמיו. כשהוא סובל מגידולים סרטניים ונפוח מסטרואידים הוא התוודה לפני זמן לא רב בראיון לגולף דיאג'סט כי ההנאה העיקרית שנותרה לו בחיים היא לצפות בבנו משחק גולף בטלוויזיה " אני אוהב לראות כיצד הוא עושה דברים שאף אחד לא יכול לראות. אני בעיקר אוהב את טורניר יום הזיכרון, כי אז אני רואה שהוא מתאמן בחבטות לקראת אליפות ארה"ב הפתוחה. כולם מנסים לנצח את הטורניר וטייגר מנסה רק להשתפר. ואז, הוא גם מנצח. האם זה לא הסיפור של טייגר?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully