וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה לאל, אין אלוהים

5.5.2006 / 10:43

דוד פרנקל הצטער למצוא בתגובות השימחה לאידו של פיני גרשון, את אותם מאפיינים מיסטיים שמתנגדיו סולדים מהם

"ויהי כאשר באו אל-המקום הנקרא גלגלתא ויצלבו אתו שם ... ויאמר ישוע אבי סלח להם כי אינם יודעים מה הם עושים...וילעיגו לו השרים לאמר את-אחרים הושיע, יושע נא נפשו אם הוא המשיח בחיר האלהים... ואחד מאנשי הרשע התלוים גדף אתו לאמר הלא אתה המשיח הושע עצמך ואותנו" (הבשורה על פי לוקאס, פרק כ"ג)

מפעל היורוליג היה עדיין בחיתוליו בשנת 30 לספירה, כאשר ישוע הנוצרי (או בריאן מנצרת, לפי כמה מקורות), נצלב על גבעת גלגלתא שליד ירושלים, לקול קריאות הלעג של המון יהודי משולהב. 1976 שנים (ו-1975 אליפויות של מכבי ת"א כדורסל) מאוחר יותר, מתברר שהעם היושב בציון לא איבד את חיבתו להשפלות פומביות של משיחי שקר. התגובות להפסדה של מכבי ת"א בגמר היורוליג, מטורי הפרשנות בעיתון הבוקר המכובד ועד לאחרון הטוקבקים, הפליאו להצליף במאמן פיני גרשון, בגלל טענותיו לקשר בין הישגי הקבוצה שלו לבין פעילותה של ישות שמימית המכונה 'הקב"ה'. מעבר להבדלי סגנון וחריפות, המסר היה כמעט אחיד; הוא בוטא בצורה תמציתית בשיר שחיברו אוהדי הפועל ת"א:

פיני איפה יהוה?
הוא עם צסק"א מוסקבה!

הרבה גורמים חברו כדי ליצור את גל השמחה לאידו של פיני גרשון: שנאה ספורטיבית לקבוצה שלו, סלידה מהתנהלותו הזחוחה והוולגרית, כעס על יהדות הקמעות שבה רכל כתגרן בשוק ובוז לתפישת העולם המיסטית שאותה ייצג. כל אחד מהקולות האלה נשמע בבירור בתוך מהומת האלוהים שקמה כאן בימים האחרונים, אבל בתוך הרעש הכללי, נבלע לפחות עוד צליל אחד, שרק האזנה קפדנית יכלה לאתר: אנחת רווחה.

לא נעים להודות, אבל ככל שהתארכה שרשרת נאומיו של המאמן המתחזק, על ההשגחה העליונה שאחראית להישגי הקבוצה שלו באירופה, כך גברה אי הנוחות של רציונליסטים רבים. לא הייתה שום בעיה, כמובן, למצוא פגמים תיאורטיים בדת הפשטנית של פיני גרשון. מבחינה שכלתנית, זה לא היה אפילו אתגר. אלא שלמרות הפגמים הברורים במשנת ה"שבת-ציצית-סל עם הבאזר", הלך והתחזק אצל רבים מבאי כנסיית השכל, הצורך לקבל אישוש אמפירי לכך שאין ממש בעבודת האלילים הזו. במלים פשוטות, הם רצו שמכבי ת"א תפסיד, כדי להתחזק באמונתם שאין במה להאמין. תפישת העולם הנאורה שלהם אמנם התקוממה נגד הראיות הפרימיטיביות שהציג גרשון כדי להוכיח את מערכת השכר והעונש הקוסמית, אבל ממשחק גמר אחד למשנהו, העמיקה הכמיהה לראיה מאותו סוג בדיוק, שתוכיח את ההיפך.

מסתבר שלמרות כל ההתעמקות במשנותיהם של יום, ראסל וג'ון קליז, די בכמה צירופי מקרים כדי לגרום לפרא הקטן שבתוכנו, להתעורר ולהשתחוות לשמש. אין בעובדה הזו שום בושה או הפתעה – המהפכה המדעית התחוללה לפני 400 שנים בסך הכל, פרק זמן זעיר שבמהלכו נבנתה קליפה שברירית של חשיבה רציונלית, מסביב לשכל שבילה עידנים ארוכים בחשיכה. גרדו מעט את הקליפה הזו, והנה נחשף לו העבר האפל שלנו. ארץ ישראל אמנם מרושתת היום בסיבים אופטיים ובצלחות לווין, אבל האדם שהולך במשעוליה, כמעט שלא השתנה מאז צליבתו של ישו. השיעור החשוב ביותר מחגיגות ההפסד של מכבי, צריך להיות של ענווה: בפעם הבאה שתיראו את פיני גרשון מנופף במטבע שבירך הרבי מלובביץ' זי"ע (או שליט"א, לבחירתכם), אל תמהרו ללעוג לו; אם לא תעמדו על המשמר ולא תשקדו על ביצור התבונה וטיפוחה, זה עלול לקרות גם לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully