וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי רומז: המאמן הבא של מכבי יהיה זר

היו"ר נאם בהשתלמות לניהול קבוצות ספורט, ודיבר על המגמות בכדורסל האירופי. ספאחיה: "אני גאה שמזכירים אותי כמועמד"

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א, הרצה היום (שישי) בצהריים בפני סטודנטים בקורס לניהול קבוצות ספורט בסמינר הקיבוצים.

לאחר שבחלקה הראשון של ההרצאה סקר את ההיסטוריה של מכבי וסיפר על הקשיים הניהוליים בהם נתקלה הנהלת הקבוצה בעבר, התפנה מזרחי לעסוק, שלא כדרכו, בסוגיית העונה הבאה, ורמז כי קיים סיכוי גדול שהמאמן הבא של הצהובים יהיה מאמן זר. "יש לנו שלושה-ארבעה מועמדים לאימון הקבוצה בעונה הבאה", חשף היו"ר. "יש גלריה של מאמנים שמתוכה אפשר לחשוב על מאמן למכבי. יש מגמה של הרבה מאמנים יוצאי מדינות אקס-יוגוסלביה שמאמנים קבוצות בכירות באירופה, כמו מאמנים זרים אחרים דוגמת מסינה האיטלקי שמאמן את צסק"א, ואפילו נבחרות שמאומנות על ידי מאמנים זרים. פעם לא היה ניתן להעלות אפשרות כזאת על הדעת, היום זה אחרת. דייויד בלאט מאמן את נבחרת רוסיה. גם בכדורגל מאמן את נבחרת אנגליה אדם זר (אריקסון השבדי, א.ג.)".

לדבריו של מזרחי, למאמן הבא של מכבי צריכה להיות פילוסופיית כדורסל דומה לזו של פיני גרשון: "הכדורסל שמסינה משחק עם צסק"א הוא מאוד גברי ואגרסיבי. אנחנו רואים הרבה משחקים שמסתיימים בתוצאות נמוכות, של 60 ו-50 נקודות. זה לא כדורסל יפה ואני לא חושב שהצופים נהנים ממנו".

הפיינל פור הבא של היורוליג ייערך באולם "אואקה" באתונה, מגרשה הביתי של פנאתינייקוס. מזרחי מסמן כבר כעת יריבות שעשויות להתברר כמסוכנות: "תהיה לנו תחרות קשה מאוד מצד הקבוצות היווניות והרוסיות. העונה לא ראינו בפיינל פור קבוצות מיוון ומאיטליה, מה שלדעתי לא יקרה בעונה הבאה".

כשנשאל לגבי מיעוט שחקני הבית בקבוצה הבוגרת ענה מזרחי כי "בוודאי שהייתי רוצה לראות יותר שחקנים שלנו שמשתלבים בקבוצה, כמו מיקי (ברקוביץ'), מוטי (ארואסטי) ועודד (קטש). לעמרי כספי, למשל, יש פוטנציאל עצום. בסיבוב השלישי של הליגה נראה אותו משחק הרבה יותר. אני מקווה שגם בשנה הבאה הוא ימשיך להתקדם".

"לאמן במכבי יכול להיות דבר אדיר"

גם לאנשי מכבי ת"א ברור שהפעם כוונותיו של פיני גרשון רציניות. במערכת יש כאלו שעדיין מאמינים שתוספת של כמה בלטות לתלוש המשכורת תגרום לכך שפיני יחזור בו בסופו של דבר, בדיוק כפי שעשה בשנתיים האחרונות, אבל מתחת לפני השטח חרושת השמועות גוברת ורשימת המועמדים הפוטנציאליים מתארכת.

אם במכבי בסופו של דבר יחליטו ללכת על אופציית המאמן הזר, אחד המובילים לתפקיד הוא נוון ספאחיה, מאמנה של ריטאס וילנה. ספאחיה הרוויח את מקומו ברשימה ביושר, אחרי שהיה הראשון בשנים האחרונות להשלים ניצחון כפול ביורוליג על המאסטרו הישראלי. בשנתיים האחרונות מאמן ספאחיה את ריטאס הצנועה, אותה הפך לאחת מקבוצות הכדורסל המפתיעות ביבשת. אשתקד זכה איתה בגביע יול"ב והשנה הדהים עוד יותר כשנעצר רק בטופ-16 של היורוליג.

"אני מאוד גאה שמזכירים אותי כמועמד למכבי", אמר היום ספאחיה לוואלה! ספורט. "מה אני יכול לומר? לאמן במכבי זה חלום של כל מאמן באירופה. כבר אמרתי בעבר שמכבי זה המועדון הכי גדול באירופה. לאמן שם יכול להיות דבר אדיר".

ספאחיה חתם בקיץ האחרון על חוזה לשלוש שנים נוספות בוילנה, אבל הוא טוען שאם אכן תגיע ההצעה ממכבי, ההסכם החתום לא יהווה מכשול: "מכבי לא פנו אלי באופן רשמי. זה נכון שיש לי חוזה עם ריטאס, אבל במקרה שמכבי יפנו אלי אני אלך לדבר עם הבעלים של הקבוצה. מכבי היא קבוצה גדולה ואני בטוח שהם ינסו להשאיר את פיני, אבל אני גם יודע שהוא עייף ורוצה לנוח. בטוח שבפני המאמן הבא של מכבי יעמוד רף גבוה מאוד".

בשנים האחרונות אימן ספאחיה, שיחגוג 44 בנובמבר, את נבחרת קרואטיה, אבל בקיץ, אחרי הטעם הרע שהותיר היורובאסקט (בעקבות הפסד לספרד ברבע הגמר, אחרי שערוריית שיפוט), החליט לפנות את הבמה ולהמשיך הלאה. ספאחיה אימן בנבחרת גם את ניקולה וויצ'יץ'. "אני מכיר את ניקולה מצויין. לאמן אותו במכבי יכול להיות דבר מיוחד", ענה כשנשאל לגבי שיתוף פעולה אפשרי עם הסנטר, שמסיים בקיץ חוזה. "אני מקווה שהוא יישאר בסוף במכבי, כי היא הקבוצה שמתאימה לו ביותר, איתי או בלעדי. בכל מקרה, אני אעשה הכל כדי להוכיח שאני ראוי לאמן את מכבי. מכבי מביאה מחוייבות גדולה ולחץ גדול, אבל בשביל זה אנחנו עובדים כל החיים. מאמני הכדורסל חיים מלחץ ותחרותיות. נחכה לקיץ ונראה מה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully