וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן מונה למאמן נבחרת אנגליה

4.5.2006 / 18:52

ההתאחדות האנגלית התכנסה היום והודיעה על המינוי. המאמן, שיפגוש את ישראל במוקדמות היורו: "הרגע הגדול בקריירה שלי"

עכשיו זה רשמי: התאחדות הכדורגל האנגלית הודיעה שסטיב מקלארן, עוזרו של סוון גוראן אריקסון, ומאמן מידלסברו, יאמן את הנבחרת אחרי המונדיאל. מקלארן חתם על חוזה ל-4 שנים, ויחל לעבוד ב-1 באוגוסט.

"זה הכבוד הגדול ביותר שמאמן יכול לקבל, וזה בבירור הרגע הגדול בקריירה שלי", אמר מקלארן הנרגש, שהגיע הבוקר מביתו ביורקשייר, כדי להיפגש עם ראשי ההתאחדות בלונדון.

"זה אתגר ענק וכזה שאני מוכן לקחת על עצמי. נהניתי מאוד במידלסברו ואני חייב להם המון, אבל זו אפשרותץ שלא יכולתי לסרב לה".

אנגליה תשחק מול ישראל במוקדמות אליפות אירופה, והיא הנבחרת השלישית מהבית שממנה מאמן חדש אחרי שישראל מינתה את דרור קשטן, ורוסיה את חוס הידינק.

דרכו לפיסגה של סטיב מקלארן

סטיב מקלארן הוא אחד המאמנים המוערכים ביותר באנגליה, והמינוי שלו לא היווה הפתעה לאף אחד בממלכה.

מקלארן היה שחקן בינוני, שהעביר את מרבית הקריירה שלו בהאל סיטי. מאוחר יותר עבר לדרבי קאונטי, ומשם לקבוצות קטנות. את קריירת המשחק שלו סיים באוקספורד, בגיל 27 אחרי פציעה בגב. באוקספורד גם התחיל את קריירת האימון שלו. הקבוצה הציעה לו לעמוד בראש מחלקת הנוער של המועדון והוא נעתר. עד מהרה טיפס בסולם המערכת עד שהגיע לראש הקבוצה הראשונה.

ההצלחה שלו קיבלה הכרה ראשונה כשמאמן דרבי קאונטי, ג'ים סמית' רצה בו כעוזרו, וב-1995 הגיע מקלארן ל"בייסבול פארק", אצטדיונה של דרבי. הקבוצה עלתה לפרמיירליג בעונתו הראשונה של עוזר המאמן יליד יורק, וב-1999 הוא עשה את המעבר הגדול שלו.

אלכס פרגוסון חפץ ביקרו ולאחר שעוזרו הקודם, בריאן קיד, פינה את המקום, הגיע מקלארן ל"אולד טראפורד" כעוזרו של הסיר. חמישה חודשים מאוחר יותר השלימה היונייטד זכייה בטרבל היסטורי. מספר חודשים מאוחר יותר התמנה מקלארן לעוזרו של סוון גוראן אריקסון בנבחרת האנגלית, במקביל לעבודתו ביונייטד.

בקיץ 2001 עבר המאמן, שזכה כבר אז להערכה רבה בעולם הכדורגל הבריטי, לאמן את מידלסברו, בתפקיד הראשי, כשהמועדון מצפון מזרח אנגליה מקדים את ווסטהאם וסאות'האמפטון בקרב על שירותיו. למרות שהבורו עדיין נאבקים בחלק התחתון של הטבלה מדי שנה, מקלארן נחשב שם למחולל ניסים. לפני הייתה מידלסברו אחת מקבוצות המעלית של הליגה האנגלית, מאלו שעולות ויורדות ללא הרף. מקלארן ייצב את השורות, ולפני שתי עונות הביא למועדון את התואר הראשון בהיטוריה שלו, גביע הליגה. העונה הגיעה הקבוצה לחצי גמר הגביע האנגלי, אבל מעל להכל, לגמר גביע אופ"א, גבר שהסב למקלארן נקודות זכות רבות בעייני ראשי ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully