וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס: "זריף משחיר את פני כל השופטים"

שגיא ניר

3.5.2006 / 23:03

יו"ר בני השרון קורא לאיגוד הכדורסל להשעות את השופט לאלתר, בשל "עסקנותו הפוליטית, השפעתו על שיבוצי שופטים והכוונתם"

יו"ר בני השרון, אלדד אקוניס, שלח הערב (רביעי) מכתב חריף ליו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט, ובו דרישה להשעייתו של השופט, ירון זריף. מכתבו של אקוניס מגיע לאחר התקרית בין השניים במשחק הליגה בין הפועל תל אביב ובני השרון ביום חמישי האחרון(66:81), בה הם התעמתו לאחר סדרת שריקות טכניות של השופט לעבר ספסל הקבוצה.

"אין סיבה ששופט אחד אשר בפעילותו הפוליטית הפך להיות עמוד האש ההולך לפני המחנה, ישחיר את פני כל השופטים", כתב אקוניס. "לא אחדש דבר לגבי התנהלותו של ירון זריף בתוך המערכת, 'בעסקנותו הפוליטית', בבחישותיו באיגוד השופטים, בהשפעתו על שיבוצי חבריו ובהכוונתם".

"משבחר ירון זריף לעסוק באופן פעיל ביותר בעסקנות פוליטית, הוא חשף עצמו לתמיכה או להתנגדות למהלכיו מצידן של הקבוצות ובעלי תפקידים באותן קבוצות. ברור כי מכאן ואילך אין הוא יכול יותר לשפוט באופן פעיל ואין הוא יכול להתיימר לשפוט באופן אובייקטיבי ונטול פניות במשחקי קבוצות שראשיהן תמכו או התנגדו לפעילותו או דעותיו. פעילותו בעניינים החורגים משיפוט גם גורמת לו להתמקד במהלך המשחקים בהם הוא שופט בעניינים שאין הוא צריך לעסוק בהם, דבר הפוגע ברמת שיפוטו והדבר הוכח לא פעם ולא פעמיים. עד מתי נטמון ראשינו בחול כבת יענה?".

אקוניס הודה במכתבו כי הפסד קבוצתו ביום חמישי לא נבע אך ורק משיפוטו של זריף, אך צירף אליו את קלטת המשחק " בכדי שהגורמים המוסמכים, המקצועיים והאובייקטיביים יבדקו את תלונתי", כדבריו.

אקוניס התייחס גם להתנהלותו והתבטאויותיו של ירון זריף באופן כללי, וכתב: "התנהגותו הברוטלית, האגרסיבית, המשתלחת והמתנשאת באופן קיצוני אל מול השחקנים, המאמנים והקהל משדרים כי הינו כביכול שופט מורם מעם שתפקידו להיות במרכז הבמה ולנסות לגנוב את ההצגה. שופט אינו יכול ואינו רשאי להקניט את השחקנים ולפנות אליהם באופן הגס והאגרסיבי שבו הוא נוהג ובכך לפגוע בכבודם וביכולתם בזמן המשחק. דעה זו אינה שלי בלבד, אלא נסמכת גם על דברי הפרשנים הבלתי תלויים בשידורי הטלוויזיה ובעיתונות". בסיום דבריו, דרש אקוניס "כי איגוד הכדורסל ואיגוד השופטים יפעל להשעייתו המידית של ירון זריף עד ברור עניינו במוסדותיו הרשמיים של האיגודים".

יש לציין כי זריף, המשמש כשופט בינלאומי, לא שובץ לשפוט במחזור הקרוב של ליגת העל שיערך מחר (חמישי). השופט זכה לביקורת על צורת שיפוטו בועדה המקצועית של איגוד השופטים, ואף ננזף על כך שמיהר להתראיין לאחר המשחק בטלויזיה. באיגוד השופטים הכחישו קשר בין שיפוטו של זריף ביום חמישי והעובדה כי לא שובץ לשפוט במחזור הקרוב.

ברנרד קינג נפצע וגמר את העונה

בני השרון שיחררה היום (רביעי) את הזר החדש שהחתימה לפני שבוע וחצי, ברנרד קינג, מכיוון שזה גמר את העונה בגלל פציעה. קינג הגיע מעט לפני המועד האחרון להעברות והחליף את אדם הרינגטון, ששוחרר מהקבוצה בגלל בעיות משמעת, לאחר הוריד את הנעליים במהלך משחק.

קינג שיחק משחק אחד נגד הפועל תל אביב, והיה לא רע בכלל, אבל אתמול קרע את שריר המפשעה, ולאחר שנבדק בבית החולים מאיר בכפר סבא התברר שייעדר חודש. העובדה כי לעונה כולה נותר חודש בודד הובילה להחלטה לשחררו. בעמדת הזר הזו שיחקו העונה בבני השרון קוקי בלצ'ר (ששבר את המרפק), ג'ריל ססאר (שהיה חלש), הרינגטון (שהתאקלם אבל לבסוף שוחרר), ועכשיו קינג.

כעת בני השרון נותרת עם 3 זרים בלבד. ג'ינו וחניכיו ישחקו מחר (חמישי) נגד אליצור אשקלון, ויקוו להתרחק מהתחתית. המצב החדש יאפשר לניצן חנוכי לקבל יותר דקות משחק, והישראלי יקווה להמשיך את העבודה הטובה שעשה כשהקבוצה שיחקה ללא זר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully